? summasum... varer
Fra : Ukendt

Dato : 27-07-09 10:18

Er der nogen der har en recept på hvordan man exporterer varer fra
Summasum.... til excel ark - retter i excel ark og sender retur igen -

Kan det udelukkende gøres via csv fil eller er der andre veje ?

Jeg bruger Summasum..... 3 Entreprise

--
regards / mvh
scanboat.com a/s - Per Krabbe

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-07-09 11:08

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev i en
meddelelse news:4a6d70cc$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Er der nogen der har en recept på hvordan man exporterer varer fra
> Summasum.... til excel ark - retter i excel ark og sender retur igen -

1. Marker alle de varer, du ø'nsker eksporteret og vælg "Filer" => "Gem i
kommasepereret fil..."

2. Åben din kommasepereret fil i f.eks. Excel og lav dine rettelser.

3. Gem filen som CSV-fil igen i Excel.

4. Importer dine varer igen med "Filer" => "Importer" => "Varer..."

> Kan det udelukkende gøres via csv fil eller er der andre veje ?

Med mindre du vil ned og rode direkte til Summarums eget filformat (det kan
man godt), er det via CSV-filer.
CSV-filer er et godt valg fordi det er en åben tekst-fil, som kan åbnes og
redigeres med næsten alle programmer. Havde Stone valgt at Summarum skulle
importerer/exporterer direkte i f.eks. Excel-format, ville man ryge ind i
formatet ikke er ens i de forskellige versioner af Excel. Desuden ville
folk, der anvender andre programmer blive hægtet af.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-09 15:51

> [...]
> formatet ikke er ens i de forskellige versioner af Excel. Desuden ville
> folk, der anvender andre programmer blive hægtet af.

Ok tak for info - så det er kun via csv - det arbejder jeg med - så.

mvh
per