Windows firewall/antivirus?
Fra : RK

Dato : 13-09-09 07:31

Jeg har TDC sikkerhedspakke (F-secure?) og opdagede her forleden at jeg
samtidig havde windows firewall og antivirus slået til. Jeg mener ellers at
jeg havde slået den fra?
Hvad betyder det iøvrigt at begge er slået til (både TDC og windows)ekstra
sikkerhed eller ekstra bøvl?

Fra : Ole C

Dato : 13-09-09 08:17

RK skrev blandt andet:

> Jeg har TDC sikkerhedspakke (F-secure?) og opdagede her forleden at
> jeg samtidig havde windows firewall og antivirus slået til.

Hvilken Windows antivirus?

> Hvad betyder det iøvrigt at begge er slået til (både TDC og
> windows)ekstra sikkerhed eller ekstra bøvl?

Du må vel selv vide om det har skabt problemer....?

--
vh
Ole C

Fra : RK

Dato : 13-09-09 13:00

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken Windows antivirus?

> Du må vel selv vide om det har skabt problemer....?
>
> --
> vh
> Ole C

Windows defender!

Fra : Ole C

Dato : 13-09-09 13:29

RK skrev blandt andet:

> Windows defender!

"Windows Defender er et gratis program, der hjælper med at beskytte din
computer mod pop-up-vinduer, lav ydeevne og sikkerhedstrusler forårsaget af
spyware og andre uønskede programmer".
Altså et anti-spywareprogram og ikke et anti-virusprogram.
Men igen - hvis ikke du oplever problemer, er det vel ikke noget problem, at
det er der?

--
vh
Ole C

Fra : RK

Dato : 13-09-09 16:16

> [...]
> Altså et anti-spywareprogram og ikke et anti-virusprogram.
> Men igen - hvis ikke du oplever problemer, er det vel ikke noget problem,

Det kan du have ret i. Jeg ville egentlig også bare høre den almindelige
opinion m.h.t. dobbeltkonfekt

Fra : Kent Friis

Dato : 13-09-09 16:31

Den Sun, 13 Sep 2009 16:16:00 +0100 skrev RK:

> "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du have ret i. Jeg ville egentlig også bare høre den almindelige
> opinion m.h.t. dobbeltkonfekt

Konfekt er godt, dobbeltkonfekt er dobbelt så godt. Især til jul

Antivirus derimod, min erfaring er at det skaber flere problemer end det
løser. En eller to antivirus-programmer kan være lidt ligegyldigt, de
giver problemer uanset. Windows kører meget bedre uden.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 13-09-09 17:22

Kent Friis wrote:
> Antivirus derimod, min erfaring er at det skaber flere problemer end det
> løser. En eller to antivirus-programmer kan være lidt ligegyldigt, de
> giver problemer uanset. Windows kører meget bedre uden.

Nemlig. Og jeg vil også sige mht. Defender at jeg personligt aldrig
mærker noget til den. Den er meget lidt system-krævende at have
installeret. Have to "aktive" antivirus der kører hele tiden kan dog
sagtens give problemer (om ikke andet så ydelsen af systemet)