Hackere udvikler nyt våben
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 07-09-09 16:50

DR1 S164 man 07 sep (2009, CET) 17:36

Hvad er en Token ?

With kind regards,
Last OUTPUT: 09676 news:4aa50f45$0$293$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage File no: 9677

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-09-09 18:17

Jesus-loves-you wrote:

> Hvad er en Token ?

Jeg har ikke læst hele artiklen, men jeg vil tro de taler om Access
Tokens/Restricted Tokens i MS Windows sammenhæng:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc783557(WS.10).aspx

Fra : Thø

Dato : 07-09-09 19:54

Jesus-loves-you wrote:
> Hackere udvikler nyt våben

> - Det truer simpelthen alle, som har
> noget liggende på computeren, som de
> gerne vil beskytte, siger David Hald,
> direktør for virksomheden SMS PASSCODE.
>
> Hvad er en Token ?

Eftersom Davids firma gerne vil sælge et alternativ til hardware tokens,
tror jeg at det er det der menes.

Et hardware token, er en lille dims der giver et nyt kodeord, som man så
kan logge på med. Dermed kan en hacker ikke bruge en opsnappet kodeord -
Når det er brugt engang er det forældet...

Der er mange forskellige token-systemer (Det mest udbredte er vist RSA
SecurID), og nogle af dem har kendte svagheder - Men at der skulle være
et værktøj der gør dem alle sårbare lyder som salgstale...

--
Thø

Fra : Kent Friis

Dato : 07-09-09 20:06

Den Mon, 07 Sep 2009 20:54:16 +0200 skrev Thø:

> [...]
> SecurID), og nogle af dem har kendte svagheder - Men at der skulle være
> et værktøj der gør dem alle sårbare lyder som salgstale...

Der har været andre artikler om det. Det er et man in the middle
angreb, hvor angriberen sidder klar til at bruge koden når brugeren
indtaster den.

Den slags angreb har før været diskuteret her i gruppen.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"