PC Finder - igen
Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-09-09 10:36

Nu er PC Finder på spil igen:

<http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/09/04/172806.htm?rss=true>

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-09-09 12:00

Kurt Brixen wrote:

> Nu er PC Finder på spil igen:
>
> <http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/09/04/172806.htm?rss=true>

Ja, man ser det for sig. Den stjålne computer bliver brugt på et hotspot
på en cafe på Nørrebro, og politiet rykker straks ud med 100 mand og
hollændervogne for at afspærre området

Artiklen glemmer i øvrigt at nævne at der vel skal indhentes en
dommerkendelse for at associere en IP adresse med en fysisk adresse?

--
Jesper Lund

Fra : Kent Friis

Dato : 05-09-09 22:46

Den 05 Sep 2009 10:59:31 GMT skrev Jesper Lund:

> [...]
>
> Artiklen glemmer i øvrigt at nævne at der vel skal indhentes en
> dommerkendelse for at associere en IP adresse med en fysisk adresse?

Hvad kan man forvente fra reklame-kanalen DR?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Thø

Dato : 06-09-09 18:17

Kurt Brixen wrote:
> Nu er PC Finder på spil igen:
> <http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/09/04/172806.htm?rss=true>

Ideen med PC Finder er da ikke helt dum. Det kræver bare virkeligt dumme
tyve/hælere - Og 99% af effekten kunne opnås med en simple hjemmeside:

fangdumtyv.dk:
1. Indtast hvilken hjemmeside du gerne vil have som start-side, få en
kode XXXXX
2. sæt din bærbars browsers startside til fangdumtyv.dk/XXXXX (Som er en
simple redirect)
3. Noter kode

- Når PC'en er stjålet kan man så se IP-adressen den bruges fra ved at
indtaste koden på fangdumtyv.dk...

Nogen der har lyst til at implementere og forklare DR rabatten, at den
er ligeså genialt som PC Finder?

--
Thø

Fra : Kent Friis

Dato : 06-09-09 18:31

Den Sun, 06 Sep 2009 19:16:49 +0200 skrev Thø:

> [...]
> indtaste koden på fangdumtyv.dk...
>
> Nogen der har lyst til at implementere og forklare DR rabatten, at den

Ideen hedder DynDNS.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Thø

Dato : 06-09-09 18:49

Kent Friis wrote:
> Ideen hedder DynDNS.

Øhhh - DNS? - kan man se hvem der oprindelig spurgte efter en adresse.
Går det ikke altid igennem udbyderens DNS, som desuden har en cache (Med
en sikkert meget kort levetid i DynDNS - OK)

Desuden er det ikke helt nemt at gennemskue for en simple PC-bruger (PC
Finder målgruppen) - For en nørd med bare lidt viden er det nemt at se
PC Finders BS - Min ide var at lave et alternativ selv en journalist
kunne bruge, og få experter til at fortælle var på niveau med PC Finder...

--
Thø

Fra : Kent Friis

Dato : 06-09-09 19:16

Den Sun, 06 Sep 2009 19:48:43 +0200 skrev Thø:

> Øhhh - DNS? - kan man se hvem der oprindelig spurgte efter en adresse.
> Går det ikke altid igennem udbyderens DNS, som desuden har en cache (Med
> en sikkert meget kort levetid i DynDNS - OK)

Hvis PC'en er sat op med DynDNS, vil den hele tiden opdatere DynDNS
DNS-serveren med sin nuværende IP-adresse.

Når den så er stjålet, er det jo bare at checke hvilken IP den nu har.

> [...]
> PC Finders BS - Min ide var at lave et alternativ selv en journalist
> kunne bruge, og få experter til at fortælle var på niveau med PC Finder...

Tror du journalisten har forsøgt at installere PC Finder? Artiklen
lignede noget der var skrevet af efter materiale direkte fra PC Finder
marketing afdelingen.

Det eneste du har brug for er en marketing-afdeling der kan fortælle
journalisten at DynDNS kan det samme.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-09-09 09:05

In article <4aa3fc7d$0$291$14726298@news.sunsite.dk>, Kent Friis <nospam@nospam.invalid>
wrote:

> Hvis PC'en er sat op med DynDNS, vil den hele tiden opdatere DynDNS
> DNS-serveren med sin nuværende IP-adresse.
>
> Når den så er stjålet, er det jo bare at checke hvilken IP den nu har.

Jeg har set at der også er nogle programmer, der kan sende en mail når computerens
IP-adresse ændres. Det er vel også lige så godt som PC-finder.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-09-09 19:14

Kurt Brixen wrote:

> Jeg har set at der også er nogle programmer, der kan sende en mail når
> computerens IP-adresse ændres. Det er vel også lige så godt som
> PC-finder.

Jo, men hvad vil du bruge det til? En IP adresse er ikke en fysisk
adresse som politiet uden videre kan rykke ud til, og hvis computeren
formatteres og OS geninstalleres er PC Finder, DynDNS og din ide
virkningsløs·

--
Jesper Lund

Fra : Kent Friis

Dato : 07-09-09 20:08

Den 07 Sep 2009 18:13:41 GMT skrev Jesper Lund:

> [...]
> adresse som politiet uden videre kan rykke ud til, og hvis computeren
> formatteres og OS geninstalleres er PC Finder, DynDNS og din ide

Ideen var at overbevise journalisten om at PC Finder er lige så
effektivt som gratis alternativer (og for DynDNS vedkommende,
alternativer der har eksisteret i adskillige år).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-09-09 20:44

In article <4aa54d55$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> [...]
> adresse som politiet uden videre kan rykke ud til, og hvis computeren
> formatteres og OS geninstalleres er PC Finder, DynDNS og din ide

Jamen, det ved jeg godt. Det var for at vise at der er gratis ting, der virker lige så
godt som PC-Finder.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen