"nogen" sender snavs fra min PC...(?)
Fra : Mads Aggerholm

Dato : 24-08-09 11:47

Goddag,

En gang imellem modtager jeg beskeder om at en mail jeg aldrig har skrevet
"ikke kunne afleveres til modtageren".
Der er som regel tale om noget spam hvor spammeren har brugt min email som
afsender - det er nemt nok - og som modtagerne så har "bouncet" vha. f.eks.
MailWasher.

Det forstår jeg godt.

Nu er problemet så, at jeg på min computer lige nu ser, at en af de mails
ligger i mappen "sendt post" i Windows Live Mail - som er det mailprogram
jeg benytter.

Så må jeg indrømme at jeg bliver våd i skoene, for det må betyde at lortet
rent fysisk er sendt fra min computer!

Jeg har nu scannet med AdAware og SpyBot, og der fandt lidt småtterier som
jeg har slettet.

Er der noget jeg kan gøre ellers?

Jeg bruger Windows Vista 64 bit (Gud bedre det) og AVG Antivirus Free.

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Fra : Ole C

Dato : 24-08-09 16:01

Mads Aggerholm skrev blandt andet:

> [...]
> lortet rent fysisk er sendt fra min computer!
>
> Jeg har nu scannet med AdAware og SpyBot, og der fandt lidt

Der er nok snarere tale om en virus end om spyware - og du skriver ikke om
du har ladet AVG totalscanne computeren?
Måske bør du også forsøge med et online-antivirusprogram a la HouseCall:
http://housecall65.trendmicro.com/

--
vh
Ole C

Fra : Mads Aggerholm

Dato : 28-08-09 19:12

> [...]
> du har ladet AVG totalscanne computeren?
> Måske bør du også forsøge med et online-antivirusprogram a la HouseCall:

Ja, det lyder forresten rigtigt.

Jeg bruger AVG.
Og jeg vil køre en totalscanning i nat.

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-09 19:59

Den Mon, 24 Aug 2009 12:46:38 +0200 skrev Mads Aggerholm:
> [...]
> rent fysisk er sendt fra min computer!
>
> Jeg har nu scannet med AdAware og SpyBot, og der fandt lidt småtterier som

"I say we take off and nuke the site from orbit. It's the only way to
be sure" - Aliens.

Også kaldet formater og geninstaller.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Stig Johansen

Dato : 25-08-09 09:37

Kent Friis wrote:

> "I say we take off and nuke the site from orbit. It's the only way to
> be sure" - Aliens.

He - den er squ meget god, MEN:

Aliens genopstår alligevel (og det gør malware også).
Er man ikke igang med at lave en ny Aliens?

Stig Johansen

Fra : Kent Friis

Dato : 25-08-09 19:49

Den Tue, 25 Aug 2009 10:37:02 +0200 skrev Stig Johansen:

> He - den er squ meget god, MEN:
>
> Aliens genopstår alligevel (og det gør malware også).
> Er man ikke igang med at lave en ny Aliens?

Ikke jeg kender til. Har man ikke droppet dem til fordel for AVP?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-09 08:49

"Mads Aggerholm" <mads001@hotFJERNmail.com> wrote in message
> [...]
> rent fysisk er sendt fra min computer!
>
> Jeg har nu scannet med AdAware og SpyBot, og der fandt lidt småtterier som

Du kan sætte dit mail program op således, at det ikke sender/modtager ved
opstart, og at det ikke sender mails automatisk, men først når du trykker på
send/receive.

Fra : Mads Aggerholm

Dato : 28-08-09 19:11

> Du kan sætte dit mail program op således, at det ikke sender/modtager ved
> opstart, og at det ikke sender mails automatisk, men først når du trykker
> på send/receive.
Jaeh, det er ikke nogen dårlig idé.

Men det er jo "kun" symptombehandling...

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Fra : Michael Weber

Dato : 17-09-09 16:59

Mads Aggerholm wrote:
> [...]
> småtterier som jeg har slettet.
>
> Er der noget jeg kan gøre ellers?
>
> Jeg bruger Windows Vista 64 bit (Gud bedre det) og AVG Antivirus Free.

Det kan være din mail-adresse er havnet
på en spammers liste over mail-adresser
spammeren spoofer.
Fænomenet hedder Backscatter.
http://en.wikipedia.org/wiki/Backscatter_%28e-mail%29

Jeg kan f.eks. sende mail til en mail-adresse,
der ikke eksisterer og i mailen ændre "From"-headeren til din adresse.
Når mailserveren, der hoster domænet for modtageren modtager
mailen, kan den ikke finde mailadressen og sender en NDR (Non Delivery
Report)
tilbage til afsenderen, altså til den afsender-adresse der står i
"From"-headeren,
hvilket er din mail-adresse. Og wupti...du modtager en mail sigende
at mailen ikke kunne afleveres (NDR).

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/