Backup, Norton Ghost eller lignende.
Fra : Olfert

Dato : 17-08-09 04:22

Jeg overvejer at købe Norton Ghost eller lignende til mine to stationære PC'er.
Begge med Vista (ikke den store succes) Det er surt at man ikke mere kan
købe PC'er med XP.

Nu er jeg ved at være træt af at bruge en hel dag på at geninstallere og
opdatere hver gang en af dem går ned.

Kan Norton Ghost installeres på to PC'er eller skal jeg købe en licens til
hver PC?

Er der et alternativ til Norton der kan anbefales?

Fra : Edmund

Dato : 17-08-09 08:03

Olfert skrev:

> Er der et alternativ til Norton der kan anbefales?

http://www.macrium.com/ReflectFree.asp

I gratis versionen skal genetablering dog startes fra CD.

Jeg har dog smidt den Rescue.iso den kan lave, på en USB pind med
http://unetbootin.sourceforge.net/

Jeg laver backup(image) til intern harddisk eller USB harddisk.
Der er lige en hage med Dansk Vista at Macrium ikke kan lave image
direkte til CD( virker fint i Dansk XP og engelsk Windows 7 RC)
Det løser jeg så ved at smide filerne på DVD med andet brændersoftware.
Beder Macrium om at dele Imagefilerne op i mindre stykker f.eks 1100 MB

Mvh Edmund

Fra : Kurt Brixen

Dato : 17-08-09 08:05

In article <4a88cce7$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Olfert" <no@mail.com> wrote:

> [...]
> hver PC?
>
> Er der et alternativ til Norton der kan anbefales?

Der er også Acronis True Image - der findes en 15 dages prøveversion.
http://www.acronis.eu/homecomputing/products/trueimage/

Det har jeg brugt i stedet for Ghost, da jeg havde problemer med at
Ghost var for tung, når det var installeret.
Jeg lavede backup inde fra Windows, og der virkede True Image bedre.

Nu er jeg skiftet til Mac, og bruger TimeMachine - det følger med.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jan Bruun Andersen

Dato : 17-08-09 08:16

"Olfert" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> hver PC?
>
> Er der et alternativ til Norton der kan anbefales?

Alternativet er 'Acronis True Image Home', som jeg bruger - og som har
fungeret sikkert med både Vista og XP.
Med dagens store harddiske er det en fornøjelse at have et Image (eller
flere) liggende på en skjult partition på ens PC.
Så er det bare at trykke F11 ved opstart og ½ times tid senere er PC'en så
god som ny. Et andet Image kan man så have på et eksternt drev for det
tilfælde at ens harddisk bliver defekt.
I princippet skal man have en licens til hver PC.

Mvh.

Jan

Fra : Jesper Ravn

Dato : 17-08-09 10:06

> [...]
> hver PC?
>
> Er der et alternativ til Norton der kan anbefales?

Nogle bud, kunne være som følger:

Macrium Reflect FREE Edition
http://www.macrium.com/ReflectFree.asp

Easeus Todo Backup - Guide
http://www.intowindows.com/easeus-todo-backup-impressive-free-backup-solution-for-windows/

Opgrader til Windows 7 og benyt den indbyggede backup, som også understøtter
image.
http://www.intowindows.com/using-windows-7-image-backup-tool/

/Jesper

Fra : Per

Dato : 17-08-09 15:59

Olfert wrote:
> [...]
> licens til hver PC?
>
> Er der et alternativ til Norton der kan anbefales?

Jeg vil helt sikkert anbefale dig True Image fra Acronis
http://www.acronis.com/

Jeg har brugt både Norton Ghost og True Image - og jeg sværger til TI.
Programmet har reddet mig rigtig mange gange og du kan boote op fra CD, usb
drev, netværk osv. Det virker bare. Det har iøvrigt en masse andre features
som wipe disk, oprettelse af partition til at "afprøve programmer" oma.

Lav et nyt image en gang om måneden, og gem det på ekstern harddisk så er du
sikret.

Du kan sagtens installere programmet på flere PC med samme licens, men det
er nok ikke helt efter bogen !

mvh. Per

Fra : Frank Damgaard

Dato : 18-08-09 12:46

Per wrote:

> [...]
> usb drev, netværk osv. Det virker bare. Det har iøvrigt en masse andre
> features som wipe disk, oprettelse af partition til at "afprøve

Der er også MaxBlast som er en OEM version af Acronis True Image

Maxblast kræver dog at man på sin PC har en kørende Seagate eller Maxtor
harddisk. Disken behøver dog ikke at blive anvendt ved selve backup,
men programmet leder blot efter en harddisk fra producenten.
http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/

Evt. har man maxblast så kan man opgradere med rabat:
http://www.acronis.com/promo/maxtor/

Selv bruger jeg partimage der bla. kan findes på
http://www.sysresccd.org/
(jeg kører mest linux)

Leder man ellers efter gratis programmer til opgaven kan
man prøve at se på:
http://www.thefreecountry.com/utilities/backupandimage.shtml

Fra : molped

Dato : 18-08-09 02:51

On 17 Aug., 05:22, "Olfert" <n...@mail.com> wrote:
> [...]
> hver PC?
>
> Er der et alternativ til Norton der kan anbefales?

En mulighed er Driveimage XML

http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm