AVG Special offer???
Fra : KE Kofod / Vejle

Dato : 22-07-09 09:48

Jeg har AVG 8,5 installeret.
Jeg er blevet tilbudt dette tilbud fra AVG.
Vil det være en god ide, eler har jeg sikkerhed nok med min opdaterede
Windows XP-Pro med SP1-2-3 og sidder også bag en router med firewall, er det
egentlig ikke nok?? .
/KE Kofod.

Fra : Ole C

Dato : 22-07-09 09:57

KE Kofod / Vejle skrev blandt andet:

> Jeg har AVG 8,5 installeret.
> Jeg er blevet tilbudt dette tilbud fra AVG.

Hvilket tilbud?

> Vil det være en god ide, eler har jeg sikkerhed nok med min opdaterede
> Windows XP-Pro med SP1-2-3 og sidder også bag en router med firewall,
> er det egentlig ikke nok?? .

Det er der lige så mange meninger om, som brugere af denne gruppe - men alle
er nok enige om, at den største sikkerhedsrisiko siddder cirka 40 cm fra
skærmen....

--
vh
Ole C

Fra : KE Kofod / Vejle

Dato : 22-07-09 10:31

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er der lige så mange meninger om, som brugere af denne gruppe - men
> alle er nok enige om, at den største sikkerhedsrisiko siddder cirka 40 cm

Det er et tilbud om AVGs sikkerhedspakke til en special pris.
Men jeg kører jo fornuftigt med min PCer, så jeg vil da tro at jeg kan
fortsætte med mit system som det kører nu.
Sådan har jeg nu kørt i mange år, så jeg vil da tro at min sikkerhed er
fornuftig.
/KE Kofod.

Fra : Ole C

Dato : 22-07-09 11:30

KE Kofod / Vejle skrev blandt andet:

> Det er et tilbud om AVGs sikkerhedspakke til en special pris.

Mangler du noget i AVG's gratis version?

> Men jeg kører jo fornuftigt med min PCer, så jeg vil da tro at jeg kan
> fortsætte med mit system som det kører nu.
> Sådan har jeg nu kørt i mange år, så jeg vil da tro at min sikkerhed
> er fornuftig.

Formentlig.
Men jeg forstår at du bruger AVG i forvejen - og at dit spørgsmål gik på, om
du overhovedet har brug for et antivirusprogram?

--
vh
Ole C

Fra : KE Kofod / Vejle

Dato : 22-07-09 15:01

> [...]
> Men jeg forstår at du bruger AVG i forvejen - og at dit spørgsmål gik på,
> om du overhovedet har brug for et antivirusprogram?

OK jeg har nok ikke sagt det tydeligt nok, jeg har AVG antivirus, men mit
spørgsmål går nok på om jeg har behov for yderlig sikkerhed når jeg ellers
bruger min sunde fornuft og pører med SP1-2-3 og sidder bag en router med
firewall, det AVG tilbyder mig er jo en sikkerhedspakke, men har jeg ikke
mit system godt nok beskyttet??? .
Der er vel ingen ide med at køre med 3 firewall??? .
/KE Kofod.

Fra : Ole C

Dato : 22-07-09 18:16

> [...]

> mit spørgsmål går nok på om jeg har behov for yderlig sikkerhed når
> jeg ellers bruger min sunde fornuft og pører med SP1-2-3 og sidder

Ikke ifølge min erfaring.
I øvrigt har XP jo også en firewall, medmindre du har slået den fra.

> det AVG tilbyder mig er jo en
> sikkerhedspakke

- som indeholder hvad?

> men har jeg ikke mit system godt nok beskyttet??? .

Se ovenfor.

> Der er vel ingen ide med at køre med 3 firewall??? .

Nej, tværtimod.
AVG vil gerne tjene penge, men hvorfor dog købe noget, som du ikke har brug
for ifølge dine egne ord.....

--
vh
Ole C

Fra : KE Kofod / Vejle

Dato : 22-07-09 21:53

> [...]
>
> Se ovenfor.

> Nej, tværtimod.
> AVG vil gerne tjene penge, men hvorfor dog købe noget, som du ikke har

Du kan se her hvad jeg mere får for at betale for den:
http://www.avg.com/special-offer-discount-appf8?cmpid=inc_ban85_dis001
/KE Kofod.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-07-09 10:06

Den Wed, 22 Jul 2009 10:48:11 +0200 skrev KE Kofod / Vejle:
> [...]
> Windows XP-Pro med SP1-2-3 og sidder også bag en router med firewall, er det

Det kommer helt an på... En opdateret computer + fornuftig
brugeropførsel er den sikreste løsning. Routeren gør at du ikke
behøver tænke på at lukke services der burde have været lukket
som default, men med en fornuftigt opsat computer er den ikke
nødvendig (medmindre man har et lille lokalnet, naturligvis).

Der hvor antivirus'en kan hjælpe, er hvis man ikke kan finde ud af det
der med "fornuftig brugeropførsel". Sidder man og åbner / installerer
alskens skrammel fra utroværdige kilder (e-mail, skumle websites, osv),
kan en antivirus udsætte det uundgåelige. Man vil få virus alligevel,
men antivirus'en kan gøre forskellen om man får den første efter tre
timer eller efter tre måneder.

Med fornuftig brugeropførsel kan virus helt undgås. Jeg har kørt uden
antivirus på den bærbare det sidste halvandet år, og uden firewall når
jeg har været koblet op med 3-modem (3-4 timer om dagen), uden
problemer overhovedet. Før den tid, kørte jeg et par år uden antivirus
på arbejds-PC'en, men bag firmaets firewall. Ikke at det gjorde nogen
forskel, for virusser kommer alligevel forbi firewall'en. De kommer
derimod ikke forbi "Nej" / "Annuler"-knappen

Forskellen bliver rigtig tydelig, når man modtager virusser fra
kollegaer der HAR antivirus installeret, men som er blevet ramt
alligevel.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Kim

Dato : 23-07-09 19:02

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev
> [...]
> som default, men med en fornuftigt opsat computer er den ikke
> nødvendig (medmindre man har et lille lokalnet, naturligvis).

Præcist hvilke services tænker på du her ?

> [...]
> kan en antivirus udsætte det uundgåelige. Man vil få virus alligevel,
> men antivirus'en kan gøre forskellen om man får den første efter tre

AVG gratis eller ej, fjerner ikke meget af det svans der ligger på
nettet som mailware, trojan, orme m.m.
http://www.spywarefri.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 23-07-09 19:24

"Kim" <Spam@noway.dk> writes:

> AVG gratis eller ej, fjerner ikke meget af det svans der ligger på
> nettet som mailware, trojan, orme m.m.
> http://www.spywarefri.dk

Åh nej ikke dem.

http://groups.google.dk/group/dk.edb.sikkerhed/msg/26b6e6cc54af5c07?hl=da

--
Carl

Fra : Kent Friis

Dato : 23-07-09 21:59

http://sikkerhed-faq.dk/auto/

> AVG gratis eller ej, fjerner ikke meget af det svans der ligger på
> nettet som mailware, trojan, orme m.m.

Som sagt, "uungåelige".

Mhv
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Kim

Dato : 23-07-09 19:05

"KE Kofod / Vejle" <virker@ikke.dk> skrev
> Vil det være en god ide, eler har jeg sikkerhed nok med min opdaterede
> Windows XP-Pro med SP1-2-3 og sidder også bag en router med firewall, er
> det egentlig ikke nok?? .

Nej

http://www.spywarefri.dk/artikel/computerblade-misinformerer/