Redirecte porte med Stone som daemon
Fra : Morten Christensen

Dato : 14-09-09 11:21

Jeg sidder med en ikke særlig smart netværksstruktur, hvor det ikke er
lykkedes mig at videresende en port igennem rinetd.

Derimod er det lykkedes mig at videresende porten med stone
http://www.gcd.org/sengoku/stone/

Jeg kan godt lave en kommandolinie, som lader stone redirecte porten,
men ville hellere lave det med en konfigurationsfil og en service, som
det kan gøres i rinetd.

P.t. bruger jeg Stone (på Ubuntu 8.04) via kommandolinier i
/etc/rc.local, men jeg kan ikke gennemskue hvornår det virker efter en
genstart eller omkonfigurering, og hvornår det ikke gør.

Kan nogen give vejledning i opsætning med konfigurationsfil og
service/daemon ?

(Jeg synes ikke google er min ven i det her tilfælde. Der er 1,6 mill.
hits på "stone redirect").

--
Morten Christensen

Fra : Morten Christensen

Dato : 16-09-09 20:42

Morten Christensen skrev den 14-09-2009 12:21:
> [...]
> service/daemon ?
>
> (Jeg synes ikke google er min ven i det her tilfælde. Der er 1,6 mill.

Hvis andre skulle blive "uvenner" med google:

Jeg kom til at starte stone med en ikke-eksisterende option, og så skrev
den en række option-muligheder på skærmen. Herunder:
-D ; become UNIX-Daemon

Nu skriver jeg så linien i /etc/rc.local
/usr/bin/stone -D 10.11.12.13:25 20025
Det ser ud til at gøre, hvad jeg gerne vil have den til.

--
Morten Christensen

Fra : Kent Friis

Dato : 16-09-09 20:51

Den Wed, 16 Sep 2009 21:41:46 +0200 skrev Morten Christensen:

> [...]
>
> Nu skriver jeg så linien i /etc/rc.local
> /usr/bin/stone -D 10.11.12.13:25 20025
> Det ser ud til at gøre, hvad jeg gerne vil have den til.

Er det ikke noget iptables kunne klare?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Morten Christensen

Dato : 16-09-09 21:17

Kent Friis skrev den 16-09-2009 21:50:

> Er det ikke noget iptables kunne klare?
>
> Mvh
> Kent

Sikkert. Iptables er bare slet ikke min kompetance.

--
Morten Christensen