freebsd core 2 Duo, i386 eller hva'?
Fra : Leif Neland

Dato : 13-09-09 19:32

Kan det lade sig gøre, og i så tilfælde betale sig, at køre i 64-bit mode?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-09-09 17:49

On Sun, 13 Sep 2009 20:31:33 +0200, Leif Neland wrote:

> Kan det lade sig gøre, og i så tilfælde betale sig, at køre i 64-bit
> mode?

Ja det kan. Hent amd64 udgaven, også selvom det er en Intel processor du
har. Jeg har ikke specifikke *BSD erfaringer med 64 bit, men under Linux
virker det ikke som der er grund til det. Da Core 2 kom ud var der ikke
noget at hente i benchmarks, men det kan måske ha' ændret sig. Derimod,
så giver det nogle kompatiblitets problemer med bla. Suns Java. Hvis du
har mere end 3 gb RAM skal du køre 64 bit eller bruge en kernel med PAE.

--
Lasse Jensen

Fra : Leif Neland

Dato : 14-09-09 20:36

Lasse Jensen skrev:

> [...]
> så giver det nogle kompatiblitets problemer med bla. Suns Java. Hvis du
> har mere end 3 gb RAM skal du køre 64 bit eller bruge en kernel med PAE.

For at køre 64 bit, skal man vel have en ramblok i hver Memory Channel, ikk?

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 15-09-09 12:59

Leif Neland skrev:
> [...]

Kan man "konvertere" et i386-system til et amd64?
I /usr/src/sys/amd64/conf/GENERIC kernel-konfigurationsfilen står:

options   COMPAT_IA32 # Compatible with i386 binaries

Men måske bør jeg lave en ny rodpartition, og installere derpå.
SÃ¥ kan jeg genbruge /var og /usr

Fra : Lasse Jensen

Dato : 15-09-09 05:37

On Mon, 14 Sep 2009 21:36:14 +0200, Leif Neland wrote:

> For at køre 64 bit, skal man vel have en ramblok i hver Memory Channel,
> ikk?

Nej, det har ingen betydning,

--
Lasse Jensen