Alternativ til ADSL
Fra : Kristian

Dato : 12-09-09 20:51

Hej alle

Jeg har i øjeblikket en ADSL 10/2 linje fra TDC men på grund af dårlig
kobber har jeg maximalt mulighed for 10/1 og dette kan knapt nok lade
sig gøre, så jeg er på udkig efter et alternativ. Jeg har mulighed for
at få Stofanet men da uploadhastighed også betyder meget for mig ser jeg
ikke rigtig dette som et holdbart alternativ.

Nogen der kender til VDSL eller evt. et andet produkt som kan give mig
bedre og mere stabilt internet.
Det skal måske siges at jeg bor i Århus C.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 13-09-09 00:33

Kristian <tudack@gmail.com> wrote in

> [...]
> bedre og mere stabilt internet.
> Det skal måske siges at jeg bor i Århus C.

Hvis kobberet i dit område er for dårligt, så får du heller ikke noget
ud af at skifte til en udbyder der tilbyder VDSL.
VDSL levering sker via kobber på samme måde som med ADSL.

Første alternativ er der Yousee hvis du iforvejen får leveret TV fra dem.
De leverer internet via antenne kablet, der kan du få helt op til 50Mbit
download og 4Mbit upload.

Andet alternativ er fiber, men det lydder til at der slet ikke er lagt
noget fiber ned i jorden i dit område.

Tredje er mobilt bredbånd, her kan du se en liste af dem der pt. tilbyder
den slags her i landet: http://www.mobilt-bredbaand.dk/mobilt-bredbaand

--
Henrik Laursen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-09-09 01:48

Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> skrev :

>Første alternativ er der Yousee hvis du iforvejen får leveret TV fra dem.
>De leverer internet via antenne kablet, der kan du få helt op til 50Mbit
>download og 4Mbit upload.

Når man kan få Stofanet, så kan som hovedregel ikke få YouSee (og
omvendt).

>Tredje er mobilt bredbånd, her kan du se en liste af dem der pt. tilbyder
>den slags her i landet: http://www.mobilt-bredbaand.dk/mobilt-bredbaand

Er der nogen, der tilbyder en høj uploadhastighed?
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 13-09-09 09:52

Kristian skrev:
> [...]
> at få Stofanet men da uploadhastighed også betyder meget for mig ser jeg
> ikke rigtig dette som et holdbart alternativ.

Hvorfor?
Du kan da få stofanet med 50/3.

Mogens

Fra : Kristian

Dato : 13-09-09 19:01

Mogens Nielsen skrev:

> Hvorfor?
> Du kan da få stofanet med 50/3.
>
> Mogens

@Mogens: Stofanet med 50/3 koster 500 pr. md hvilket jeg synes er for
meget, i forhold til de 200 jeg betaler for min 10/1 hos TDC.

Så det ser ud som om at jeg bliver nød til at vente til der, en gang om
lang tid, bliver smidt Fiber i jorden :(

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 14-09-09 17:16

> [...]

> bedre og mere stabilt internet.
> Det skal måske siges at jeg bor i Århus C.
Hej Kristian!

Jeg kører p.t. ADSL 10/1 leveret fra TDC. Jeg har samme problem, en
gammel kobber forbindelse, og jeg lægger for langt fra centralen til at
udnytte mere end 5/0,8.

I forbindelse med nedlæggning af nye el-kabler og lysledere fik jeg min
forbindelse afbrudt. Nu kom TDC så frem med, at der i mit område findes
små lokale centraler, som kører VDSL. Det er ikke noget TDC
markedsfører, men på grund af den dårlig hastighed, har de nu tilbudt
mig, at komme over på en af de lokale centraler. Jeg er spændt på om det
giver mig 10/1, og måske mulighed for en højere hastighed.

Måske findes der samme mulighed i dit område!

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 15-09-09 16:05

Ebbe Dalsgaard <ebbe.dalsgaard@mail.dk> wrote:

> [...]
> giver mig 10/1, og måske mulighed for en højere hastighed.
>
> Måske findes der samme mulighed i dit område!
Er i dag kommet på en af de lokale centraler, og fået skiftet TDC Box
til TDC Box med VDSL. Den indbygget router kan køre 802.11n. Mine
hastigheder er nu så tæt på 10/1 Mbit man kan komme, og der er mulighed
for opgradering til højere hastighed.

Fra : Kristian

Dato : 19-09-09 23:54

Ebbe Dalsgaard skrev:

> [...]
> til TDC Box med VDSL. Den indbygget router kan køre 802.11n. Mine
> hastigheder er nu så tæt på 10/1 Mbit man kan komme, og der er mulighed

Det lyder jo rigtigt godt. Jeg vil prøve at tage kontakt til dem og høre
hvad de kan tilbyde

Fra : Anders Majland

Dato : 15-09-09 10:32

> Jeg har i øjeblikket en ADSL 10/2 linje fra TDC men på grund af dårlig
> kobber har jeg maximalt mulighed for 10/1 og dette kan knapt nok lade sig
> gøre, så jeg er på udkig efter et alternativ

Prøv at se om skyline kan levere i dit område - Der kan du få op til 5/5.

/A

Fra : claus@krogsgaard.dk

Dato : 16-09-09 01:38

Fullrate levere fra i dag også VDSL. Så man kan få det til 'budget'
pris.

//Claus