Hund ruller sig.
Fra : Elmer Fjort

Dato : 12-09-09 14:54

Selve overskrifter er der ikke noget underligt i, men vores lille hund, har
en uheldig tendens til at gøre det i rævepis.
Med det resultat at den lugter værre end fælt.
Vi er godt klar over at den ikke selv synes den stinker.
Hvorfor er det lige i rævepis den skal rulle sig??

Hvad gør i andre for at undgå det??

Elmer

Fra : Kåre

Dato : 12-09-09 19:10

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi er godt klar over at den ikke selv synes den stinker.
> Hvorfor er det lige i rævepis den skal rulle sig??

Så skulle du prøve at få en hund ind som har rullet sig i en sø af gylle..

Kåre

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-09-09 19:19

In news:4aabe40b$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Kåre <kaarebach@gmail.com> typed:
> "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> Så skulle du prøve at få en hund ind som har rullet sig i en sø af
> gylle..
> Kåre

Jeg ved næsten ikke hvad der er værst af de to ting, for ræveurin dufter
ihvertfald heller ikke særligt meget af roser.

Vi havde en nabo med en dejlig stor sort schæfer for mange år siden. Den
elskede sit næsten daglige "bad" i genboens mødding, og det var håbløst at
vænne den af med det. Den var dejlig, men kors hvor kunne den dog stinke.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 12-09-09 19:26

Elmer Fjort udtrykte præcist:
> [...]
> Vi er godt klar over at den ikke selv synes den stinker.
> Hvorfor er det lige i rævepis den skal rulle sig??

Om du kan bruge dette, ved jeg ikke?
Min første hund ville ikke stoppe med at spise snegle (mens den var
hvalp) men vi fik den trængt op i en krog en dag, konen og jeg.
Jeg skældte let ud, holdt ham op i nakken til ham slap den, ventede
5-10 sekunder, og satte ham ned til den igen, så kunne han selv træffe
et valg. Han valgte rigtigt og har aldrig rørt en snegl siden.
Vi har ikke haft samme held med kattelortene, og vi har heller ikke
haft samme held med vores senere erhvervede (brugte) tæve, hun ruller
sig i regnorme og fuglelort.
Kai

Fra : Elmer Fjort

Dato : 12-09-09 22:35

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi har ikke haft samme held med kattelortene, og vi har heller ikke haft
> samme held med vores senere erhvervede (brugte) tæve, hun ruller sig i

En regnorm lugter ikke af noget og en fugleklat, kan tørres af.

Men der er kun en måde at få rævepis af på og det er i bad.

Elmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-09 23:25

Elmer Fjort skrev:

> En regnorm lugter ikke af noget og en fugleklat, kan tørres af.

Passede min søsters flatcoatede labrador-tæve hér ude på landet engang; hun
var vild med at rulle sig i friske kokasser!

> Men der er kun en måde at få rævepis af på og det er i bad.

1. gang kunne jeg spule hende med haveslangen; dén gik ikke næste gang!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Sybil

Dato : 13-09-09 15:34

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> wrote in message >
> En regnorm lugter ikke af noget og en fugleklat, kan tørres af.
>
> Men der er kun en måde at få rævepis af på og det er i bad.

Hun ruller sig så godt i fuglelorten at den ikke lige kan tørres af, det er
i bad, og med shampoo for at få det ud af pelsen.

Mvh
Majken

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-09-09 16:42

> [...]
> Vi er godt klar over at den ikke selv synes den stinker.
> Hvorfor er det lige i rævepis den skal rulle sig??

Skynder dig at råbe NEEEEEEJJJJJJ Lige før den skal til at gøre det...

Men vær klar, for næste gang den får chancen, er den klar igen....

Hvorfor den gør det... Den vil også være lækker....

Vores kvinder er vilde med Elisabeth Arden, og mændene plasker
sig til i Harley Davidson....

Hvad der er værst, ved jeg ikke....

Men jeg lover dig, det hundene bruger, er langt billigere...
Og mindst lige så effektivt....
Ganske vist, skal man måske være en anden hund, for at
kunne finde duften lækker og tiltrækkende....

Meeenn med prisen taget i betragtnig... Så hellere det,
end Elisabeth Arden ))

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-09-09 22:28

Benny Mortensen skrev:

> Ganske vist, skal man måske være en anden hund, for at
> kunne finde duften lækker og tiltrækkende....

Ku osse være for at camuflere sin egen duft (for at kunne snige sig ind på
byttet)

Går i øvrigt rigtig godt med Blackie - stille og roligt slapper han mere
og mere af - en klog hund i fuld vigør

Der er ikke mange fluer tilbage i stuen når han først har været der
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-09-09 12:21

> [...]
> mere og mere af - en klog hund i fuld vigør
>
> Der er ikke mange fluer tilbage i stuen når han først har været der

Hej Hans

Det er dejligt at høre...

Håber når i får taget et rigtigt godt billede af ham

At jeg får en kopi

Sjovt nok, det gør de allesammen...

Altså jagter fluer )

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-09-09 15:08

Benny Mortensen skrev:

> Håber når i får taget et rigtigt godt billede af ham
>
> At jeg får en kopi

Tog et par stykker forleden til at hænge op

Har sendt det bedste til dig

> Sjovt nok, det gør de allesammen...
>
> Altså jagter fluer )

Og han er blevet god til det