Steam og priser.
Fra : C.A.

Dato : 01-08-09 22:25

Hej, prøver igen, da Bertel Lund Hansen mente den første gruppe var
forkert.

Er Steam slet ikke opmærksomme på priser i butikker.

Eksempel.

"Dawn of war II"

Steam weeken deal 24,99 euro (186.-kr) og ellers 49,99 euro (373.-kr).

Samme spil på
http://shop.gameplay.co.uk/webstore/productpage.asp?productcode=RM03592&title=Dawn_of_War_2

Som er retail/box 14,99£ (131.-kr) som er fast pris.

Jeg skulle bare have luft, da jeg synes det er direkte tåbeligt at de
har sat priserne så højt.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Kim2000

Dato : 02-08-09 10:01

"C.A." <carstande@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Som er retail/box 14,99£ (131.-kr) som er fast pris.
>
> Jeg skulle bare have luft, da jeg synes det er direkte tåbeligt at de har

Det virker da fuldstændig tosset at det er billigere at købe en fysisk cd
fremfor et download, som ikke koster firmaet noget (udover provision til
Steam).

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-09 12:24

On Sun, 2 Aug 2009 11:00:40 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Det virker da fuldstændig tosset at det er billigere at købe en fysisk cd
>fremfor et download, som ikke koster firmaet noget (udover provision til
>Steam).

Det er nok der skoen trykker. Steam vil have sin bid af kagen, så
derfor afspejler prisen på Steam også dette. Så kan man gætte på at
Steam napper en 50'er ca i provision, det er hvad 8€ eller sådan
noget, hvilket må siges at være ret grådigt i betragtning af den byrde
de bærer ved salg.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 02-08-09 16:11

Flumse <Flumse> declared in:
qlta751iq5jsie761rpfpruqm69oca11to@news.tele.dk :

> [...]
> Steam napper en 50'er ca i provision, det er hvad 8? eller sådan
> noget, hvilket må siges at være ret grådigt i betragtning af den byrde

Det er jo ikke kun salg.
De registrerer alle de spil du har ret til løbende, og tillader dig at
downloade dem lige så tit du har lyst til, samt sørger desuden for at
holde spillene opdateret.

Derudover skal det ses fra den anden vinkel...
Butikkerne har en grund til at sætte prisen ned. De vil gerne AF med
produktet, da et ældre spil jo blot fylder på den begrænsede hyldeplads.
Den motivation har Steam jo ikke.

Fra : C.A.

Dato : 02-08-09 18:37

Thomas Hejl Pilgaard explained on 02-08-2009 :
> [...]
> De registrerer alle de spil du har ret til løbende, og tillader dig at
> downloade dem lige så tit du har lyst til, samt sørger desuden for at

Gameshadow er bedre til at holde opdateret, ofte har de opdaterringen
hurtigere online end Steam.

> [...]
> Butikkerne har en grund til at sætte prisen ned. De vil gerne AF med
> produktet, da et ældre spil jo blot fylder på den begrænsede hyldeplads.

Flere og flere fravælger Steam, så på længere sigt kan det blive en
rigtig dårlig forretingsmodel for dem.

Jeg vil i hvert tilfælde ikke give op til 66% mere for et spil via
Steam.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 06-08-09 08:24

C.A. <carstande@gmail.com> declared in:
00bb9cc2$0$30636$c3e8da3@news.astraweb.com :
> [...]
> hurtigere online end Steam.

> Flere og flere fravælger Steam, så på længere sigt kan det blive en

Det lyder som en "flere og flere fluer fravælger hestelort"-statistik.

> Jeg vil i hvert tilfælde ikke give op til 66% mere for et spil via
> Steam.

Smag og behag.

Fra : C.A.

Dato : 06-08-09 08:31

It happens that Thomas Hejl Pilgaard formulated :

> Det lyder som en "flere og flere fluer fravælger hestelort"-statistik.

Nå.

> Smag og behag.

Ja heldigvis, men Steam vil jo nok leve vider på "der fødes en hvert
minut"

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : C.A.

Dato : 06-08-09 08:46

Thomas Hejl Pilgaard laid this down on his screen :

> Smag og behag.

Lige et nyt eksempel.

Jeg købte F.E.A.R 2 online i england til 140,-kr, da jeg modtog spillet
med box og manual, gik jeg igang med at installere, og den lagde sig
ind på Steam, så jeg har fået Steam-support meget billigere end Steams
pris på samme spil, de skal nemlig have 49,99 EURO (373,-kr)

Man har jo ikke lyst til at være til grin for ens surt tjente kroner.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 06-08-09 22:09

C.A. <carstande@gmail.com> declared in:
00aa85f0$0$17895$c3e8da3@news.astraweb.com :
> Thomas Hejl Pilgaard laid this down on his screen :
>
> Man har jo ikke lyst til at være til grin for ens surt tjente kroner.

Hvordan bliver man egentligt det?

--

Permanently behind me: SWG & Age Of Conan.
Currently playing: WoW, LOTRO, WAR & Darkfall

Fra : C.A.

Dato : 06-08-09 22:30

Thomas Hejl Pilgaard formulated on torsdag :

> Hvordan bliver man egentligt det?

Føler du dig ikke bare lidt snydt, når du giver 3* så meget for et
produket ved Steam som andre steder forhandles til mere humane priser?

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 08-08-09 08:43

C.A. <carstande@gmail.com> declared in:
00bf82b4$0$9619$c3e8da3@news.astraweb.com :
> Thomas Hejl Pilgaard formulated on torsdag :

> Føler du dig ikke bare lidt snydt, når du giver 3* så meget for et
> produket ved Steam som andre steder forhandles til mere humane priser?

Det må jeg håndtere som et hypotetisk spørgsmål, da jeg aldrig har været
udsat for det.
Du udlægger jo, meget utiltalende, situationen med ET spil, som om det
er situationen for ALLE spil på Steam.

Jeg har siddet foran skærmen, trykket på en knap, og resten håndteredes
automatisk. Ingen fiflen med CD-rom drev (mit bundkort er desuden defekt,
og tillader pt. ingen CD-rom drev, så det skulle være et eksternt CD-rom
drev der skulle findes frem og sættes til hvis jeg skulle) og installation,
ingen fremtidig patching, ingen bevægen sig ned til en forretning for at
kigge efter spillet... Nogle af os betaler gerne ekstra for denne
magelighed.

Med henblik på den specifikke situation, ville jeg føle mig snydt hvis
jeg overhovedet havde betalt NOGET som helst for spillet, da det ikke
er et spil der interesserer mig.

Er jeg interesseret i et bestemt spil, så betaler jeg hvad det koster.
Jeg kan da godt forestille mig at være lidt ærgelig over bagefter at
se det til en lavere pris, men det gælder uanset om det er Steam der
har nedsat det, eller en anden butik. Men sådan er verden jo nu engang.
Tings værdi falder som regel med alderen. Det nytter ikke at være
ærgelig over.
Skulle det være indenfor en kort periode, f.eks. dagen efter, så ville
det da bestemt være ærgeligt, men det har jeg nu aldrig oplevet.
Og da slet ikke i den faktor (3x).

Jeg kan bare ikke se nogen grund til at hænge Steam ud specifikt.
Har du aldrig prøvet at se noget til én pris i Fona, og en helt anden
pris i Bilka eller Netto?

Køber du et produkt til en given pris, er det fordi du er enig i at
produktet har den værdi. Ellers ville du ikke have købt det.

Ved man ikke at produktet kan købes billigere andetsteds, er det nok
fordi man ikke så ofte kommer andre steder, og så er sandsynligheden
for at opdage at det kan fås billigere andetsteds, og for at man
derfor bliver ærgelig, nok tilsvarende lav.

Fra : C.A.

Dato : 08-08-09 10:48

Thomas Hejl Pilgaard has brought this to us :
> [...]
> udsat for det.
> Du udlægger jo, meget utiltalende, situationen med ET spil, som om det

Et, nej alle sammen, læser du slet ikke med i steams forum? tjekker du
ikke priserne?

http://forums.steampowered.com/forums/showpost.php?p=10824584&postcount=25

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=770231&page=408

Og eller deres forum for mere af samme slags.

http://forums.steampowered.com/forums/forumdisplay.php?f=14

> [...]
> ingen fremtidig patching, ingen bevægen sig ned til en forretning for at
> kigge efter spillet... Nogle af os betaler gerne ekstra for denne

Overpris for manglende updates, jamen det er helt op til dig, det er
dine penge.

> Med henblik på den specifikke situation, ville jeg føle mig snydt hvis
> jeg overhovedet havde betalt NOGET som helst for spillet, da det ikke
> er et spil der interesserer mig.

Det var ét eksempel ud af mange.

> [...]
> Skulle det være indenfor en kort periode, f.eks. dagen efter, så ville
> det da bestemt være ærgeligt, men det har jeg nu aldrig oplevet.

Nej, det er _før_ spillene bliver frigivet, så men er jo advaret og kan
købe i en billigere forretning.

> Jeg kan bare ikke se nogen grund til at hænge Steam ud specifikt.
> Har du aldrig prøvet at se noget til én pris i Fona, og en helt anden
> pris i Bilka eller Netto?

Jeg hænger ikke Steam ud, jeg sætter blot fokus på deres overpriser.

> Køber du et produkt til en given pris, er det fordi du er enig i at
> produktet har den værdi. Ellers ville du ikke have købt det.

Jeg køber det der hvor det er billigst, alt andet ville være dumt.

> [...]
> for at opdage at det kan fås billigere andetsteds, og for at man
> derfor bliver ærgelig, nok tilsvarende lav.

Jeg handler intet uden at kigge på hvad andre tager for samme produkt,
jeg gider ikke være til grin.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 09-08-09 06:31

C.A. <carstande@gmail.com> declared in:
00b46640$0$16931$c3e8da3@news.astraweb.com :
> Thomas Hejl Pilgaard has brought this to us :

> Et, nej alle sammen, læser du slet ikke med i steams forum? tjekker du
> ikke priserne?

Nej, det troede jeg fremgik af min post.
Hvorfor skulle jeg det?

Jeg kigger på Steam en gang i mellem, men ellers passer applikationen
blot mine spil, holder dem opdateret, etc.
Og kigger jeg på nogle spil, vurderer jeg om jeg vil betale den pris
for dem. Svaret er et simpelt ja eller nej.

Tiden der kan blive brugt på at jagte et tilbud på et bestemt spil,
er ofte mere værd for mig, end de evt. sparede penge.
Penge kan jeg tjene flere af. Tiden får jeg aldrig igen.

Og min kommentar gik på at din post kunne udlægges som en påstand om, at
der er en faktor 3 i forskel i prisen på ALLE Steams spil.
Jeg benægter ikke at Steams pris normalvis er højere, og har også
argumenteret for hvorfor jeg ikke ser noget galt heri.

> [...]
>
> http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=770231&page=408
>
> Og eller deres forum for mere af samme slags.

Tjah. Jeg siger ikke, at der ingen problemer er med Steam.
Blot at de tydeligvis ikke rammer bredt nok til at have give mig
den mindste gene.

> Overpris for manglende updates, jamen det er helt op til dig, det er
> dine penge.

Præcis.

> Det var ét eksempel ud af mange.

To.
Du nævnte også Aion, hvor jeg kunne påpege deciderede fordele ved at
have handlet gennem Steam.

Sådan er det jo bare. Alle udbydere har både fordele og ulemper.
Vis mig en perfekt forhandler, og du har "vundet debatten" på
stedet.

> Jeg hænger ikke Steam ud, jeg sætter blot fokus på deres overpriser.

Så det er bare Steam's tur nu?
Nåja, Fona har vist også haft tur tidligere i gruppen.
Hvem er næste til at komme i fokus?

> Jeg køber det der hvor det er billigst, alt andet ville være dumt.

Det kommer an på din definition af dumt.
Bruger du mere end 20 minutter på at søge informationer, drøne rundt
på hjemmesider og i sidste ende måske også i byen, og skal du ligeledes
vente flere dage på posten på et spil der ér udkommet, så vil JEG kalde
det for dumt.

> Jeg handler intet uden at kigge på hvad andre tager for samme produkt,
> jeg gider ikke være til grin.

Det kan jo kun være over for dig selv du bliver til grin, så det er jo
et personligt valg at gøre dig selv til grin for det.

Smag og behag.

Fra : C.A.

Dato : 09-08-09 06:40

Thomas Hejl Pilgaard formulated on søndag :
> [...]

> Sådan er det jo bare. Alle udbydere har både fordele og ulemper.
> Vis mig en perfekt forhandler, og du har "vundet debatten" på

Kig på Steam og kig på andre salgssteder, det er så vidt jeg kan se
_alle_ titler der handles til overpris på steam.

Sel spil du kan købe til 19.99EURO, sælges på steam til USA og England
til 9.99£ og 9.99$

> Så det er bare Steam's tur nu?
> Nåja, Fona har vist også haft tur tidligere i gruppen.
> Hvem er næste til at komme i fokus?

Jeg har aldrig skrevet noget om Fona eller andre, jeg er faktisk ret ny
her på usenet, så stop dine forsøg på at lyve, tak.

> Det kommer an på din definition af dumt.

Dumt er når man betaler mere end 150,-kr for en titel på steam, og det
gør man i langt de fleste tilfælde, hvis man altså handler ved steam.

> Bruger du mere end 20 minutter på at søge informationer,

Google er din ven, det tager under 1min. at sammenligne priserne.

> Det kan jo kun være over for dig selv du bliver til grin, så det er jo
> et personligt valg at gøre dig selv til grin for det.

Nej, Steam griner hele vejen til banken.

> Smag og behag.

Ja, som jeg skrev tidligere, der fødes en hvert minut, det er Steam
held.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 09-08-09 07:00

C.A. <carstande@gmail.com> declared in:
00b6aea0$0$32635$c3e8da3@news.astraweb.com :
> Thomas Hejl Pilgaard formulated on søndag :

> Kig på Steam og kig på andre salgssteder, det er så vidt jeg kan se
> _alle_ titler der handles til overpris på steam.

Det har jeg heller ikke benægtet.
Det var den måde din post udlagde det som om alle Steams spil kostede
3 gange så meget, jeg reagerede på.

> Sel spil du kan købe til 19.99EURO, sælges på steam til USA og England
> til 9.99£ og 9.99$

Interessant.
EU regler/jura/gebyrer der kommer i vejen?
Jeg ved at Blizzard flere gange har måttet hive noget i land, de har
forsøgt at tilbyde i EU (inde i deres spil), som der ingen problemer
var med at tilbyde i USA eller UK.

Det virker jo omsonst at tro, at folk i EU er mere villige til at
betale høje priser, og paranoidt at tro at Steam holder priserne
oppe i EU, "bare fordi", så der er jo sikkert en grund.

> Jeg har aldrig skrevet noget om Fona eller andre, jeg er faktisk ret
> ny her på usenet, så stop dine forsøg på at lyve, tak.

"Fona har vist også haft en tur tidligere i gruppen."

Dermed ikke ment at DU deltog i den debat på nogen måde, blot at
Fona har været oppe at vende herinde, lige som Steam nu er det.

> Nej, Steam griner hele vejen til banken.

Paranoia.

> Ja, som jeg skrev tidligere, der fødes en hvert minut, det er Steam
> held.

Mere paranoia.

Fra : C.A.

Dato : 09-08-09 07:04

Thomas Hejl Pilgaard wrote on 09-08-2009 :

> Paranoia.

> Mere paranoia.

Jeg tror bare vi stopper her.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : C.A.

Dato : 06-08-09 22:44

on 02-08-2009, Thomas Hejl Pilgaard supposed :

> Det er jo ikke kun salg.
> De registrerer alle de spil du har ret til løbende, og tillader dig at
> downloade dem lige så tit du har lyst til,

Det er de jo nødt til, du har jo ikke et medie du kan installere fra.

> samt sørger desuden for at holde spillene opdateret.

Det er der mange der ikke mener.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=838858

> [...]
> Butikkerne har en grund til at sætte prisen ned. De vil gerne AF med
> produktet, da et ældre spil jo blot fylder på den begrænsede hyldeplads.

AION Tilgængelig: 25 September 2009

Steam 49,99Euro (373,-kr)

http://shop.gameplay.co.uk/webstore/productpage.asp?productcode=RM03381
24,99£ (218,-kr)

Det kan da umuligt være for at få ryddet op i det gamle.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 08-08-09 08:59

C.A. <carstande@gmail.com> declared in:
00942c9e$0$22570$c3e8da3@news.astraweb.com :
> on 02-08-2009, Thomas Hejl Pilgaard supposed :

> Det er de jo nødt til, du har jo ikke et medie du kan installere fra.

Det har du heller ikke hvis du smider skiven ud, eller den forsvinder/
går i stykker.

> Det er der mange der ikke mener.
>
> http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=838858

Okay. Det har jeg så ikke oplevet noget til, eller rettere, oplevet
problemer som konsekvens af. Et af mine spil er ellers på listen, men
det kører fejlfrit.
Jeg ved ikke om Steam skal have en besked fra producenterne før de handler,
eller om Steam fravælger opdateringer hvis de ikke er relevante ("don't
fix what ain't broke"), men det er da interessant.

> AION Tilgængelig: 25 September 2009
>
> Steam 49,99Euro (373,-kr)
>
> http://shop.gameplay.co.uk/webstore/productpage.asp?productcode=RM03381
> 24,99£ (218,-kr)

Det koster så yderligere 2.95 at få sendt til Danmark, hvis de da
overhovedet vil sende pakken... Vejer den over 1kg vil de nemlig ikke.
Heroveni skal du lægge den uge, det let kan tage at få spillet.

> Det kan da umuligt være for at få ryddet op i det gamle.

Nej, men jeg ville ønske jeg havde set dette spil på Steam tidligere.
Det spil var pokkers besværligt at finde og bestille den rette udgave af...
Og så kunne jeg blot have kigge på Steams forside.
Det skulle jeg nok have startet med.

F.eks. kan jeg overhovedet ikke finde Collector's Edition af AION på
shop.gameplay.co.uk

Fra : C.A.

Dato : 08-08-09 10:56

Thomas Hejl Pilgaard formulated the question :
> C.A. <carstande@gmail.com> declared in:
> 00942c9e$0$22570$c3e8da3@news.astraweb.com :

> Det har du heller ikke hvis du smider skiven ud, eller den forsvinder/
> går i stykker.

Nej, men så har jeg sparet nok til at kunne købe spillet 2 gange mere.

> [...]
> eller om Steam fravælger opdateringer hvis de ikke er relevante ("don't
> fix what ain't broke"), men det er da interessant.

Det er et problem med Steam, de lover noget de ikke holder, så den der
med at man altid sidder med den sidste nye version er en and.

Er det multiplayer, så kan en manglende update sagtens være skyld i at
du ikke kan bruge de fleste servere, så imho en STOR brøler.

> Det koster så yderligere 2.95 at få sendt til Danmark, hvis de da
> overhovedet vil sende pakken... Vejer den over 1kg vil de nemlig ikke.
> Heroveni skal du lægge den uge, det let kan tage at få spillet.

Det vil de skam, jeg handler meget på den måde, og inc. de 2.95 er vi
stadig _LANGT_ fra steams pris.

> [...]
> Det spil var pokkers besværligt at finde og bestille den rette udgave af...
> Og så kunne jeg blot have kigge på Steams forside.

Ja, det er dine egne penge, så du bestemmer jo selv.

> F.eks. kan jeg overhovedet ikke finde Collector's Edition af AION på
> shop.gameplay.co.uk

Collectors versioner, er det ikke dem med en del ekstra ting i kassen,
hvordan er det nu lige det bliver leveret på Steam? tror du de sender
dig en kasse med det i?

Bortset fra det, så køber jeg ikke selv personligt den slags, det er
spillet jeg er interesseret i og intet andet.

Men fint nok du er glad for Steam, det er jeg såmænd også, jeg køber
bare kun de tilbud de har på indiespil når de er under 4,95Euro, alt
andet bliver købt andre steder.

Mine penge kommer ikke fra et pengetræ, så jeg handler hvor jeg får
mest for pengene.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 09-08-09 06:46

C.A. <carstande@gmail.com> declared in:
00b4683a$0$885$c3e8da3@news.astraweb.com :
> Thomas Hejl Pilgaard formulated the question :

> Nej, men så har jeg sparet nok til at kunne købe spillet 2 gange mere.

Det regnestykke gælder så kun hvis prisen på Steam er 3 gange højere,
hvilket jeg kun har set dit ene eksempel på.

> Det er et problem med Steam, de lover noget de ikke holder, så den der
> med at man altid sidder med den sidste nye version er en and.

Da jeg sagde at Steam holder spillene opdaterede, var det nu heller ikke
min mening at udlægge det som at man sidder med seneste patch, så snart
det er ude. Blot at man slipper for selv at finde, hente og installere.
De kommer jo før eller siden. Men det er da interessant, hvis det er så
stort et problem som du udlægger det som.
Det har jeg slet ingen erfaringer med.

> Er det multiplayer, så kan en manglende update sagtens være skyld i at
> du ikke kan bruge de fleste servere, så imho en STOR brøler.

Det har jeg aldrig hørt om.
Er dette problem beskrevet i en af trådene du har linket til, eller
andetsteds, eller er det et hypotetisk scenarie?
Steam versionen af spil er jo vist ofte anderledes end de butiks-købte
versioner. Så mon ikke der allerede dér er taget højde for den slags
problemer?

> Det vil de skam, jeg handler meget på den måde, og inc. de 2.95 er vi
> stadig _LANGT_ fra steams pris.

Ja, det er stadig en besparelse på 34,26%

> [...]
>
> Collectors versioner, er det ikke dem med en del ekstra ting i kassen,
> hvordan er det nu lige det bliver leveret på Steam? tror du de sender

I dette tilfælde, som ved det fleste andre Collector's Editions JEG
køber, er der tale om ekstra ting inde i spillet. Dem i kassen får
som regel alligevel lov at blive i kassen, oppe på reolen eller nede
i kælderen.

> [...]
> andet bliver købt andre steder.
>
> Mine penge kommer ikke fra et pengetræ, så jeg handler hvor jeg får

Min største pointe er:
Jo, pengetræ findes skam. Det er tidstræ du aldrig vil støde på.

Se blot min signatur. Ser det ud som om jeg har tid til overs til at
lege tilbudsdetektiv? ;)

Fra : C.A.

Dato : 09-08-09 07:03

> [...]
>
> Det regnestykke gælder så kun hvis prisen på Steam er 3 gange højere,
> hvilket jeg kun har set dit ene eksempel på.

Nej, retail priser falder yderligere, men personligt har jeg spil fra
1995 uden så meget som en ridse, så intet problem hvis man ikke er en
sjuske.

> [...]
> De kommer jo før eller siden. Men det er da interessant, hvis det er så
> stort et problem som du udlægger det som.

Muligt, men det er der _rigtigt_ mange på steam der har, bare godt for
dig at du er nem at tilfredsstille.

> Det har jeg aldrig hørt om.

Nej, det har du vel ikke, men igen det er der mange på Steams forum der
har.

> Er dette problem beskrevet i en af trådene du har linket til, eller
> andetsteds, eller er det et hypotetisk scenarie?

Det er beskrevet flere steder i deres forum, så har Steam ganske vidst
nogle få servere man kan benytte, men det er lang fra godt nok.

> Steam versionen af spil er jo vist ofte anderledes end de butiks-købte
> versioner. Så mon ikke der allerede dér er taget højde for den slags
> problemer?

På hvilken måde, de har en anden DRM, men ellers er det samme spil og
samme servere man bruger, hvis ellers spillet er updateret.

> [...]
> køber, er der tale om ekstra ting inde i spillet. Dem i kassen får
> som regel alligevel lov at blive i kassen, oppe på reolen eller nede

Men må da være surt at købe en collectors edition til 10euro mere end
retail og så ikke få figuren og plakaten, det er vel det der er
collectors items.

> Min største pointe er:
> Jo, pengetræ findes skam. Det er tidstræ du aldrig vil støde på.

Gider du ikke sende en aflægger til mig, for jeg vil da gerne have et
træ hvor jeg bare plukker det jeg skal bruge.

Approps tid, det min. det tager at sammenligne priser er intet problem,
men du må jo have en ret stor timeløn.

> Se blot min signatur. Ser det ud som om jeg har tid til overs til at
> lege tilbudsdetektiv? ;)

Men det er vel ikke noget du tjener penge på?

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 09-08-09 07:33

C.A. <carstande@gmail.com> declared in:
00b582ff$0$1786$c3e8da3@news.astraweb.com :

> Men må da være surt at købe en collectors edition til 10euro mere end
> retail og så ikke få figuren og plakaten, det er vel det der er
> collectors items.

Det interesserer mig ikke så meget hvorfor de kalder det "collector's".
Jeg er interesseret i spillet, og det jeg får i spillet.

> Approps tid, det min. det tager at sammenligne priser er intet
> problem, men du må jo have en ret stor timeløn.

Næh, blot et stort nok "underholdningsbudget".
Prioriteterne skal blot være i orden.

> Men det er vel ikke noget du tjener penge på?

Nej, det er det jeg helst bruger min tid på, og derfor er jeg glad
for lette, hurtige indkøbs- og installations-løsninger.

Men igen, vi taler jo i virkeligheden blot om prioriteringer.
Jeg værdsætter tid højest, du værdsætter penge højest.

Fra : C.A.

Dato : 09-08-09 07:40

Thomas Hejl Pilgaard brought next idea :
> C.A. <carstande@gmail.com> declared in:
> 00b582ff$0$1786$c3e8da3@news.astraweb.com :

> Det interesserer mig ikke så meget hvorfor de kalder det "collector's".
> Jeg er interesseret i spillet, og det jeg får i spillet.

Ohh, de fine vinger og øreringene, ok.

> [...]
>
> Men igen, vi taler jo i virkeligheden blot om prioriteringer.
> Jeg værdsætter tid højest, du værdsætter penge højest.

Lidt sjovt at ene WOW spiller skriver den slags, men vi har så bare
forskellig mening om hvor man bruger tiden fornuftigst.

Vi stopper, ellers går der cirkus i det.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 12-08-09 06:37

C.A. <carstande@gmail.com> declared in:
00b58bdc$0$26836$c3e8da3@news.astraweb.com :
> Thomas Hejl Pilgaard brought next idea :

> Ohh, de fine vinger og øreringene, ok.

> Lidt sjovt at ene WOW spiller skriver den slags, men vi har så bare
> forskellig mening om hvor man bruger tiden fornuftigst.

Jeg sagde intet om at bruge tiden fornuftigt, kun om at bruge den
til dét jeg helst vil - det jeg har mest lyst til.

Fra : C.A.

Dato : 08-08-09 11:07

Thomas Hejl Pilgaard was thinking very hard :

> Vejer den over 1kg vil de nemlig ikke.

6 spil vejer under 1KG, så det er bestemt intet problem.

> Heroveni skal du lægge den uge, det let kan tage at få spillet.

2-5 dage, har lige modtaget en bunke jeg bestilte Torsdag, jeg vil
gerne vente når jeg kan spare flere hundrede kroner.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : C.A.

Dato : 08-08-09 11:31

on 08-08-2009, Thomas Hejl Pilgaard supposed :

> F.eks. kan jeg overhovedet ikke finde Collector's Edition af AION på
> shop.gameplay.co.uk

Her er hvad der er i boksen.
http://kotaku.com/5272525/whats-in-the-aion-collectors-edition-box/gallery/

Jeg tvivler ærligt talt på at du får de ting hvis du køber via steam,
og uden de ting er der jo bare et std. spil tilbage.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 09-08-09 06:53

C.A. <carstande@gmail.com> declared in:
00b4706a$0$878$c3e8da3@news.astraweb.com :
> [...]
> http://kotaku.com/5272525/whats-in-the-aion-collectors-edition-box/gallery/
>
> Jeg tvivler ærligt talt på at du får de ting hvis du køber via steam,

Så kigger du vist ikke ordentligt på dit eget link.
Prøv lige igen.

Æsken og legetøjsfiguren interesserer mig ikke. Resten følger skam med.
Herudover er der fri adgang til betaen og preview events, samt endnu
flere in-game items end de afbillede.

Fra : C.A.

Dato : 09-08-09 07:08

> [...]
>
> Så kigger du vist ikke ordentligt på dit eget link.
> Prøv lige igen.
>
> Æsken og legetøjsfiguren interesserer mig ikke.

Altså, jeg havde ret, du får ikke det hele.

> Resten følger skam med.
> Herudover er der fri adgang til betaen og preview events, samt endnu
> flere in-game items end de afbillede.

Fri og fri, Steam er 10euro dyrer end retail, så helt fri kan man ikke
just påstå det er.

Du er glad for Steam, jeg har været på steam siden 2003 og er ok
tilfreds, men efter de omlagde deres priser har det været elendigt at
handler fra EU med undtagelse af England de har samme vilkård som USA.

Men du er tilfreds det er det det drejer sig om "for dig" skal vi ikke
bare blive enige om at være uenige om Steam og deres prispolitik.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 09-08-09 07:36

C.A. <carstande@gmail.com> declared in:
00b58434$0$1808$c3e8da3@news.astraweb.com :
> Thomas Hejl Pilgaard formulated on søndag :

> Altså, jeg havde ret, du får ikke det hele.

Øøøh, nej.
Men det er heller ikke relevant for mig.
Og det er der jo heller ingen der er dumme nok til at gå ud fra
at de gør.

> Fri og fri, Steam er 10euro dyrer end retail, så helt fri kan man ikke
> just påstå det er.

Slet gerne ordet "fri". Min pointe står stadig.

Deal.

Fra : C.A.

Dato : 09-08-09 07:42

Thomas Hejl Pilgaard was thinking very hard :

> Deal.

Super, du ønskes en fortsat rigtig god søndag.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 09-08-09 09:39

C.A. wrote:
> Thomas Hejl Pilgaard was thinking very hard :

> Super, du ønskes en fortsat rigtig god søndag.

Neeeej nu var det hele jo lige så sjovt at følge med i. Jeg har lige
lavet popcorn jo

Det gas' - I kan ta' det :)

Mikael

Fra : C.A.

Dato : 09-08-09 10:09

Mikael Schøler brought next idea :

> Neeeej nu var det hele jo lige så sjovt at følge med i. Jeg har lige lavet
> popcorn jo

Det var sgu da ærgeligt

> Det gas' - I kan ta' det :)

Det kan du tro

God søndag til dig også.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : C.A.

Dato : 02-08-09 18:34

Kim2000 expressed precisely :

> Det virker da fuldstændig tosset at det er billigere at købe en fysisk cd
> fremfor et download, som ikke koster firmaet noget (udover provision til
> Steam).

Ja, og det er ikke en enlig svale, langt de fleste spil koste langt
under det halve i butikkerne, det har fjernet min lyst til at købe ved
steam.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : C.A.

Dato : 02-08-09 20:40

Endnu et eksempel.

Mirrors Edge.

http://shop.gameplay.co.uk/webstore/miniproductpage.asp?ProductCode=RM03517
9.99£ (87.-kr)

Steam 49.99 Euro (372.-kr)

De er jo bindegale.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Kenneth

Dato : 02-08-09 22:30

C.A. wrote:
> Endnu et eksempel.
>
> Mirrors Edge.
>
> http://shop.gameplay.co.uk/webstore/miniproductpage.asp?ProductCode=RM03517
> 9.99£ (87.-kr)
>
> Steam 49.99 Euro (372.-kr)
>

> De er jo bindegale.

Prøv at tjekke dit link igen.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : C.A.

Dato : 02-08-09 22:35

Kenneth wrote :

> Prøv at tjekke dit link igen.

Og hvad skulle jeg så se?

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Kenneth

Dato : 02-08-09 23:09

C.A. wrote:

> Og hvad skulle jeg så se?

Det virker sjovt nok i mit svar, men ikke i din postning.
Jeg kom til en side hvor der stod at produktet var blevet
fjernet da jeg klikkede på dit.

Fra : C.A.

Dato : 02-08-09 23:12

Kenneth expressed precisely :

> Det virker sjovt nok i mit svar, men ikke i din postning.
> Jeg kom til en side hvor der stod at produktet var blevet
> fjernet da jeg klikkede på dit.

Ok, på den måde her er det helt rigtige link
http://shop.gameplay.co.uk/webstore/productpage.asp?productcode=RM03517&title=Mirrors_Edge

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Kenneth

Dato : 03-08-09 12:20

C.A. wrote:
> Ok, på den måde her er det helt rigtige link
> http://shop.gameplay.co.uk/webstore/productpage.asp?productcode=RM03517&title=Mirrors_Edge

Yes :)

Min OE havde åbenbart lavet tekstombrydning lige præsist der hvor
der
var noget ekstra i linket, så det endte med at virke i min post.
:)

Det er ellers en OK pris for det spil.

Fra : C.A.

Dato : 04-08-09 08:10

Kenneth brought next idea :

> Min OE havde åbenbart lavet tekstombrydning lige præsist der hvor der
> var noget ekstra i linket, så det endte med at virke i min post. :)

Det er jo det der sker

> Det er ellers en OK pris for det spil.

Ja det må siges, bog og ide skal have ca. 150.-kr

--
mvh.
Carsten Andersen.