Txt-scanning af fotos?
Fra : Bad to the Bone

Dato : 08-09-09 08:31

Jeg har en række fotos af nogle tekst sider som jeg godt kunne tænke
mig at få scannet (hedder det ocr-behandlet?)
Jeg ved godt at resultatet afhænger af billedkvaliteten, men findes
der et program der kan opfylde mine ønsker? Gerne freeware, da jeg
kun skal bruge det denne ene gang (ca 15 fotos - A4 sider)

BttB

Fra : Kurt G

Dato : 08-09-09 18:35

"Bad to the Bone" <paladsrevolution@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Fulgte der ikke et sådant program med din skanner.
Det har der gjort til alle de skannere, som jeg har købt!
Men du kan sende filerne til mig, jeg skal gerne køre dem igennem maskinen.
Du må dog regne med, at du skal kontrollere resultatet til sidst, der er
altid fejl.

Mvh Kurt

Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-09-09 11:57

Kurt G wrote:
> Fulgte der ikke et sådant program med din skanner.
> Det har der gjort til alle de skannere, som jeg har købt!
> Men du kan sende filerne til mig, jeg skal gerne køre dem igennem maskinen.

Hvad hvis det er flere hundrede fotos? Kan din software lave batch jobs?

> Du må dog regne med, at du skal kontrollere resultatet til sidst, der er
> altid fejl.

Ja, det er klart.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kurt G

Dato : 13-09-09 10:27

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad hvis det er flere hundrede fotos? Kan din software lave batch jobs?

Ja, det kan den godt. Den tager billederne ind efter tur fra en liste!

> Ja, det er klart.
>
> --
> Peter Knutsen
> sagatafl.org

Mvh Kurt

Fra : molped

Dato : 09-09-09 02:24

On 8 Sep., 16:30, Bad to the Bone <paladsrevolut...@gmail.com> wrote:
> [...]
> der et program der kan opfylde mine ønsker?  Gerne freeware, da jeg
> kun skal bruge det denne ene gang (ca 15 fotos - A4 sider)

Hej!

Prøv

http://www.ocrterminal.com/

Gratis OCR af op til 20 sider pr. måned.

Fra : Anders Jespersen

Dato : 12-09-09 15:43

molped wrote:

> Hej!
>
> Prøv
>
> http://www.ocrterminal.com/
>
> Gratis OCR af op til 20 sider pr. måned.
>

> mvh

Prøv at se på topocr.com

vh

Fra : Bad to the Bone

Dato : 09-09-09 02:25

On 8 Sep., 19:35, "Kurt G" wrote:

> [...]
> Du må dog regne med, at du skal kontrollere resultatet til sidst, der er

Hej Kurt
Jeg har prøvet at lede efter noget OCR software til min HP6310 printer/
scanner, men kunne ikke lige finde det via "HP center" (eller hvad det
nu hedder)

Men spørgsmålet er om alm scanner software kan magte det, for
billederne er taget med et mobilkamera, med deraffølgende kvalitet.

BttB

Fra : Kurt G

Dato : 09-09-09 11:57

On 8 Sep., 19:35, "Kurt G" wrote:

> [...]

>Men spørgsmålet er om alm scanner software kan magte det, for
>billederne er taget med et mobilkamera, med deraffølgende kvalitet.

Hvis man på en almindelig skanner har en A4-side med normal bogstavhøjde
skal opløsningen være 300 dpi eller bedre. Det giver omkring 25-30 pixel i
højden for et bogstav.
Jeg ved ikke, hvad et mobilcamera kan præstere i den retning.

Mvh Kurt

Fra : Rado

Dato : 09-09-09 19:40

On Wed, 9 Sep 2009 01:25:17 -0700 (PDT), Bad to the Bone
<paladsrevolution@gmail.com> wrote:

>Men spørgsmålet er om alm scanner software kan magte det, for
>billederne er taget med et mobilkamera, med deraffølgende kvalitet.

OmniPage har en funktion til at lave OCR på billeder taget med kamera,
men resultatet afhænger selvfølgelig som altid af kvaliteten på
billederne. Du kan evt. sende mig et, så kan jeg prøve hvordan den
klarer det. Fjern FJERN i emailadresse hvis du sender noget.

--
Rado

"Once you are truly wanting to know, then the answers come to you
from every direction, and your marvelous inner being confirms"
- Abraham

Fra : Max

Dato : 09-09-09 20:54

Hej Rado

> OmniPage har en funktion til at lave OCR på billeder taget med kamera,
> men resultatet afhænger selvfølgelig som altid af kvaliteten på

http://www.textscout.eu/

Laver en rigtig god løsning med OCR på mobiltelefon, men det
kræver mindst en Nokia 6220 for at det virker og så er det dyrt.

--
Mvh Max

Fra : Bad to the Bone

Dato : 10-09-09 08:38

On 9 Sep., 21:54, "Max" wrote:

> http://www.textscout.eu/
>
> Laver en rigtig god løsning med OCR på mobiltelefon, men det
> kræver mindst en Nokia 6220 for at det virker og så er det dyrt.

måske læser jeg forkert, men er det ikke kun et program til tekst-
OPLÆSNING?

BttB

Fra : Max

Dato : 10-09-09 16:32

Hej

> måske læser jeg forkert, men er det ikke kun et program til tekst-
> OPLÆSNING?

Nej, for at kunne læse en tekst op skal der først laves OCR på den,
man kan så vælge om man vil gemme teksten og/eller have den læst op.

--
Mvh Max