tdc router-blokerer piratebay?
Fra : Leif Neland

Dato : 31-08-09 21:57

Det ser ud til at tdc blokerer for piratebay, så en traceroute ikke når
uden for tdc's net.

Det er da nyt... Hvad så?

Leif

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-08-09 22:32

Leif Neland wrote:

> Det ser ud til at tdc blokerer for piratebay, så en traceroute ikke når
> uden for tdc's net.

Nej, det gør TDC ikke.

Fra min TDC forbindelse med ucensureret DNS har jeg adgang til
thepiratebay.org (web), men det er korrekt at der ikke er nogen
forbindelse til deres trackere (tracker.thepiratebay.org). De ligger
stadig i den IP blok som blev afbrudt/blokeret af TPBs svenske
internetudbyder i sidste uge efter en kendelse i retten.

Derimod virker tracker.openbittorrent.com, som oprindeligt var et alias
for tracker.thepiratebay.org men som nu peger på andre IP adresser,
formentlig uden for det svenske retssystems kontrol

Alle torrents på thepiratebay.org er angiveligt blevet opdateret så begge
trackere indgår (multi-tracker torrent).

--
Jesper Lund