TDC lukker deres hjemmesider
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-08-09 15:24

Brev fra TDC i dag meddeler mig at de lukker for min hjemmeside per
30/9-2009

De anbefaler at man opretter en 123hjemmeside til 159 kr/kvartal.

Gad vide om mit abbonnement bliver 159 kr billigere per kvartal, nu de
lukker for min hjemmeside?

Og gad vide, hvornår min mailadresse også forsvinder ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 27-08-09 15:32

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>De anbefaler at man opretter en 123hjemmeside til 159 kr/kvartal.

Du får jo et år gratis
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-08-09 15:34

Kerim Ellentoft skriver:

> Du får jo et år gratis

Fuck dem.

Det er alt for dyrt.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 29-08-09 19:00

> Fuck dem.
>
> Det er alt for dyrt.

Du kan stadig få et gratis, dansk webhotel - se hvem der aktuelt har åbent
for nyoprettelser på http://gratishotel.dk (beklager det sørgelige design,
der rettes op på det "snart" :))

Dog - det kan være "farligt" at vælge et subdomæne hos en gratis udbyder,
hvis de pludselig vælger en dag at lukke har du mistet din
hjemmesideadresse - det kan derfor være en god idé at spendere de ~50 kr. et
domæne koster - webhotel kan du stadig få gratis, og skulle det gratis
tilbud en dag lukke, så har du stadig samme adresse og kan skifte til en
anden udbyder.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 16:57

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]
>
> De anbefaler at man opretter en 123hjemmeside til 159 kr/kvartal.
>
> Gad vide om mit abbonnement bliver 159 kr billigere per kvartal, nu de

hvorfor dog ? .. at have en gratis hjemmeside er ikke en menneskeret ...

> Og gad vide, hvornår min mailadresse også forsvinder ?

Inden længe vil jeg tro ..

/thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-08-09 17:34

Thomas von Hassel skriver:

> hvorfor dog ? .. at have en gratis hjemmeside er ikke en menneskeret ...

Nej, men det er en del af mit abbonnement. Derfor er der også mulighed
for at opsige det på grund af vilkårsændringerne.

> Inden længe vil jeg tro ..

Så er der snart ingen grund til at have TDC som udbyder længere.
Det var da rart at kunne bibeholde samme mailadresse så mange år..

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-09 18:22

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Så er der snart ingen grund til at have TDC som udbyder længere.
> Det var da rart at kunne bibeholde samme mailadresse så mange år..

Køb dig dit eget domæne. Personligt brugte jeg i øvrigt DanDomain indtil
jeg gik helt over til MobileMe og GratisDNS:

Her kan du se hvad sådant koster:

<http://www.dandomain.dk/produkter/webhotel.html>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-08-09 21:51

Per Rønne skriver:

> Køb dig dit eget domæne. Personligt brugte jeg i øvrigt DanDomain indtil
> jeg gik helt over til MobileMe og GratisDNS:
>
> Her kan du se hvad sådant koster:
>
> <http://www.dandomain.dk/produkter/webhotel.html>

Pyha de er dyre i forhold til mit nuværende.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-09 04:38

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Per Rønne skriver:

> Pyha de er dyre i forhold til mit nuværende.

Det var dem jeg brugte, iden webhotel [kun mail], og nu er de som nævnt
fuldstændigt droppet. Med GratisDNS peger jeg på min MobileMe konto,
hvor jeg har både hjemmeside med www [men ikke uden www] anbragt, lige
som e-mails automatisk sendes videre til min IMAP konto samme sted.

Det sidste er til gengæld ikke gratis, men koster vistnok 25 kroner - om
året.

Og MobileMe minder meget om en Exchange Server og synkroniserer
kalendere og en masse andre ting mellem Mac og Windows-maskiner, og
iPhone.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 27-08-09 18:18

Thomas von Hassel skrev:

> hvorfor dog ? .. at have en gratis hjemmeside
> er ikke en menneskeret ...

Næh, men nogen ser det måske som en del af abonnementet.
Noget andet er så at den service længe har været utidssvarende (som de
også selv skriver i brevet).

Det generer mig dog ikke noget videre, at servicen lukker.
Webhoteller er så billige i dag, og jeg har forlængst flyttet alt
indholdet over på andre domæner.

Jeg kan alligevel ikke lave hjemmesider uden serversidescripting inde
over mere, nu hvor jeg forlængst er gået væk fra frames.

Og da de for nogle år siden så også tilføjede det der skodkode nederst
på siderne, var det næsten ligemeget.

Men det er da lidt vemodigt for mit vedkommende, at min første
hjemmeside nogensinde dermed lukkes.
Deres forklaring på hvordan man tager backup af siden er i øvrigt
morsom. Den tager udgangspunkt i at vi har glemt hvordan vi uploadede
siden i sin tid (via FTP).

På den anden side, så var netop de inkluderede 10 MB fra TDC grunden til
at jeg overhovedet begyndte at lære at lave hjemmesider. Men den tid
hvor nettet flød med personlige hjemmesider, er dog forlængst forbi.

> Inden længe vil jeg tro ..

Og hvad skal man så bruge som smtp til udgående mail? I dag forventer
mit webhotel, at jeg bruger smtp.mail.dk. I så fald bliver ikke bare min
TDC-mailadresse ubrugelig, men også mine domæne-adresser.

Så skal vi måske alle til at ligne en flok tabere med utroværdige
webmailkonti der ender på @gmail.com eller @hotmail.com?

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 19:17

Philip Nunnegaard <nunnenospam@hitsurf.dk> wrote:

> [...]
> TDC-mailadresse ubrugelig, men også mine domæne-adresser.
>
> Så skal vi måske alle til at ligne en flok tabere med utroværdige

du bruger din seriøse mail hosts udgående smtp som bruger SMTP-Auth,
gerne med SSL krypt. (på en anden port end port 25)

/thomas

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 27-08-09 19:41

Thomas von Hassel skrev:

> du bruger din seriøse mail hosts udgående smtp som bruger SMTP-Auth,
> gerne med SSL krypt. (på en anden port end port 25)

Og der blev jeg helt hægtet af.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-09 02:34

Philip Nunnegaard skrev:

> Og der blev jeg helt hægtet af.

Hvorfor tage sorgerne på forskud? Og hvem siger at mailserveren
bliver slagtet selv om du ikke længere kan få en gratis
mailadresse? Og hvem (som ved noget om sagen) siger at din mail
adresse forsvinder?

Hvis mailserveren bliver nedlagt og port 25 er spærret, bliver du
nødt til at bruge en anden mailserver på en anden port. Det
kræver blot godkendelse med brugernavn og kodeord. Det var humlen
i det som Thomas von Hassel fik udtrykt lidt omstændeligt.
Kryptering er ikke nødvendigt.

Men hvorfor spærre port 25 hvis man ikke selv driver en
mailserver?

--
Bertel

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-09 05:34

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
> kræver blot godkendelse med brugernavn og kodeord. Det var humlen
> i det som Thomas von Hassel fik udtrykt lidt omstændeligt.

Nej, men ved smtp over SSL får du helt automatisk en anden port end port
25 ..

> Men hvorfor spærre port 25 hvis man ikke selv driver en
> mailserver?

For at forhindre spam fra zombie maskiner ...

/thomas

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-08-09 07:29

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det var humlen
> i det som Thomas von Hassel fik udtrykt lidt omstændeligt.
> Kryptering er ikke nødvendigt.

Det blev bare formuleret på en måde som er helt sort snak for mig. Det
var hvad jeg mente med at jeg blev hægtet helt af.
Alt det snak om porte er volapyk for mig.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 29-08-09 22:02

Philip Nunnegaard wrote:

> Alt det snak om porte er volapyk for mig.

Du skal bare betragte en IP adresse som en slags telefonnummer, og port som
en slags lokalnummer.

Man har defineret en række standard portnumre som standard.

http = 80
smtp = 25
osv.

Se evt. i filen services, der plejer at ligge samme sted som hosts filen.

Dvs. man forventer, at smtp ligger på 'lokalnummer' 25 som standard.

Men man er ikke tvunget til at overholde standard, så man kan godt definere,
at 'min' smtp server ligger på en anden port ('lokalnummer').

Det er ikke altid smart, da det kan give en del bøvl.

Stig Johansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-08-09 22:31

Stig Johansen skrev:

> Men man er ikke tvunget til at overholde standard, så man kan godt definere,
> at 'min' smtp server ligger på en anden port ('lokalnummer').

> Det er ikke altid smart, da det kan give en del bøvl.

Der er efterhånden en ny standard for alternativ port til SMTP,
nemlig port 587. Den kan man benytte hvis ens udbyder reserverer
port 25.

Hvad bøvl mener du det kan give?

--
Bertel

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-09 22:46

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> Der er efterhånden en ny standard for alternativ port til SMTP,
> nemlig port 587. Den kan man benytte hvis ens udbyder reserverer
> port 25.

helt præcsist er det ikke SMTP, men derimod message submission'

<http://www.ietf.org/rfc/rfc2476.txt>

/thomas

Fra : Stig Johansen

Dato : 29-08-09 23:28

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvad bøvl mener du det kan give?

Det var mere ment som en generel betragtning i forhold til at bruge standard
porte.

Hvis man driver sin egen mail server, vil den ikke kunne modtage post, da
andre servere rundt omkring ikke kender portnummeret.

FTP f.eks. benytter både port og port-1, standard 21 og 20.
Prøver man at flytte den til en anden port end 21, vil man sikkert opleve
bøvl med routere/firewalls.

Lægger man HTTP på port 81 skal man altid skrive
http:et.eller.andet.domæne:81/noget

Stig Johansen

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-08-09 08:33

Bertel Lund Hansen wrote:

> Der er efterhånden en ny standard for alternativ port til SMTP,
> nemlig port 587. Den kan man benytte hvis ens udbyder reserverer
> port 25.

Eller port 443, 465 eller 2525.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Stig Johansen

Dato : 30-08-09 09:35

Erik Olsen wrote:

> Eller port 443, 465 eller 2525.

Men Gmail, f.eks. benytter port 587 til SMTP over TLS, og 995 til POP3 over
TLS.

Gad vide om ikke det er nogenlunde standard?

Stig Johansen

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-08-09 09:42

Stig Johansen wrote:

> Gad vide om ikke det er nogenlunde standard?

Gmail? Forhåbentlig ikke.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-08-09 09:48

Stig Johansen skrev:

>Men Gmail, f.eks. benytter port 587 til SMTP over TLS, og 995 til POP3 over
>TLS.

465 benyttes til gmails smtp over ssl , pop3 kan på 995 også bruge ssl

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-08-09 10:10

Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> wrote:

> Men Gmail, f.eks. benytter port 587 til SMTP over TLS, og 995 til POP3 over
> TLS.
>
> Gad vide om ikke det er nogenlunde standard?

jup:

<http://www.iana.org/assignments/port-numbers>

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-09 20:47

> [...]

> mit webhotel, at jeg bruger smtp.mail.dk. I så fald bliver ikke bare min
> TDC-mailadresse ubrugelig, men også mine domæne-adresser.

Du får et mailhotel; jeg kørte et sådant i DanDomain til 10 kr/md, når
der betales en gang om året.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 27-08-09 22:19

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) enriched usenet with:

> Inden længe vil jeg tro ..

Der er absolut ingen planer om at stoppe med at udbyde mailadresser.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 22:24

Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> wrote:

> thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) enriched usenet with:

> Der er absolut ingen planer om at stoppe med at udbyde mailadresser.

planer kan skifte ... jeg har en idé om hvad det koster at drive en
mailservice af den størrelse og TDC skal nok ikke presses ret meget
økonomisk før der bliver kigget på services som ikke er en del af "core
business" som kan sløjfes eller gøres til noget der skal betales extra
for.

/thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-09 02:35

Thomas von Hassel skrev:

> planer kan skifte ... jeg har en idé om hvad det koster at drive en
> mailservice af den størrelse

Fortæl, fortæl. Min idé er at det koster få ressourcer
(relativt), både harwaremæssigt og i mandetimer.

--
Bertel

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-09 04:38

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> Fortæl, fortæl. Min idé er at det koster få ressourcer
> (relativt), både harwaremæssigt og i mandetimer.

Ikke desto mindre er FullRate, der i dag ejes af TDC, uden hjemmeside og
mail - og har været det hele tiden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-09 05:34

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> Fortæl, fortæl. Min idé er at det koster få ressourcer
> (relativt), både harwaremæssigt og i mandetimer.

njaeh .. det skal nok tage mere end et par servere at holde så mange
konti i luften ... og du skal også have strøm, køling, infrastruktur,
båndbredde, husleje, folk i supporten når folk har problemer, etc. etc.

/thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-09 09:48

Thomas von Hassel skrev:

> njaeh .. det skal nok tage mere end et par servere at holde så mange
> konti i luften ... og du skal også have strøm, køling, infrastruktur,
> båndbredde, husleje, folk i supporten når folk har problemer, etc. etc.

Men du ved det ikke, vel?

--
Bertel

Fra : Frank Damgaard

Dato : 27-08-09 17:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> lukker for min hjemmeside?
>
> Og gad vide, hvornår min mailadresse også forsvinder ?

tja. efterhånden overrasker ikke noget fra TDC ;(

Derfor kan man ligeså godt skifte til fullrate mfl.
som ikke tilbyder hjemmesider og email og man får der
så til lavere pris.

men der findes mange webhoteller der tilbyder hjemmesider
og email og billigere end 159kr/kvartal.

Dansk domæne .dk til 45kr/år
Email/webhotel fra ca. 10kr /md , og der er endda af
og til nogle med gratis tilbud.
I 10 kr klassen: one.com , unoeuro.dk , domaindirect.dk mfl.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-08-09 17:17

Klaus D. Mikkelsen skrev:

>Brev fra TDC i dag meddeler mig at de lukker for min hjemmeside per
>30/9-2009

såd'n et har jeg også fået, havde dog glemt at jeg havde en side hos dem

>De anbefaler at man opretter en 123hjemmeside

Det er så den komiske del af det

> til 159 kr/kvartal.

vanvid, holder mig til den lokale server.

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-08-09 07:30

On 27 Aug 2009 16:17:10 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> Det er så den komiske del af det

Det ville overraske mig, hvis ikke det ligger hos TDC Hosting.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-08-09 07:42

Asbjorn Hojmark skrev:

> Det ville overraske mig, hvis ikke det ligger hos TDC Hosting.

http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=123hjemmeside.dk&submit.x=12&submit.y=9

Det ser ikke umiddelbart sådan ud.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-08-09 17:08

On Fri, 28 Aug 2009 08:42:01 +0200, Philip Nunnegaard

> http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=123hjemmeside.dk&submit.x=12&submit.y=9

Du kan da ikke på et opslag hos DK Hostmaster se, hvor ting hostes.
Adressen (den fysiske, inde i midtbyen) deler de tilsyneladende med
bl.a. en malermester.

> Det ser ikke umiddelbart sådan ud.

Jeg skrev "ligger hos". Adressen så umiddelbart ud til at være hos det
gamle Tele2/Uni2, hvoraf hosting-delen i dag er TDC Hosting, men det
er vist bare en forbindelse hos den del, der i dag er Telenor.

-A

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-08-09 19:46

Ivan V. Klattrup skrev:

> Det er så den komiske del af det

Jeg kunne få det for 499kr/år. Hvorfor skal der være forskel på folk?.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-08-09 19:52

Ib Jakobsen skrev:

>Jeg kunne få det for 499kr/år. Hvorfor skal der være forskel på folk?.

Spørg Klaus måske han ved det.

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-09 19:52

"Ivan V. Klattrup" skriver:

> Spørg Klaus måske han ved det.

Overhovedet ikke.....

Klaus (har hosting på plads, mangler domænenavnet)
Min egen hjemmeside - så længe det varer inden TDC lukker ned for den:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-08-09 19:54

Klaus D. Mikkelsen skrev:

>Overhovedet ikke.....

Det regnede jeg heller ikke med, men det var det jeg havde citeret han
svarede på.

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-08-09 20:02

Ivan V. Klattrup skrev:

> Det regnede jeg heller ikke med, men det var det jeg havde citeret han
> svarede på.

Det ved jeg godt. Det var et åbent spørgsmål til alle der læste med.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-08-09 19:53

Ib Jakobsen skrev:

>Jeg kunne få det for 499kr/år.

Hvilket også er vanvid.

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-08-09 20:04

Ivan V. Klattrup skrev:

> Hvilket også er vanvid.

Ja. Hvad med de priser/ydelser som www.one.com tilbyder?. Ser det ikke
sådan nogenlunde ud til noget der kan bruges som alternativ?.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-08-09 20:10

Ib Jakobsen skrev:

>Ja. Hvad med de priser/ydelser som www.one.com tilbyder?.

Jeg kan ikke lide one, havde dem da de hed b-one.

>Ser det ikke sådan nogenlunde ud til noget der kan bruges som alternativ?.

køb et domæne hos http://gratisdns.dk og opret derefter et gratis webhotel
hos http://www.domaindirect.dk/   så er opstartstartsprisen 89 kr for et
dk-domæne og derefter 45 kr om året.

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-08-09 20:17

Ivan V. Klattrup wrote:

> [...]
> webhotel hos http://www.domaindirect.dk/ så er opstartstartsprisen 89
> kr for et dk-domæne og derefter 45 kr om året.

Jeg giver lidt mere hos Webhosting, men det er stadig billigt, oppetid
og service kan der ikke udsættes noget på.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-08-09 21:30

Ib Jakobsen skrev:

> Jeg kunne få det for 499kr/år. Hvorfor skal der være forskel på folk?.

Er du sikker på at det ikke blot er en forskel på betalingsmåden?

--
Bertel

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-08-09 21:40

Bertel Lund Hansen skrev:

> Er du sikker på at det ikke blot er en forskel på betalingsmåden?

Det ved jeg ikke. Der stod bare 499kr/år i det "tilbud" jeg fik. Og der
må have stået 159kr/kvartal i det tilbud Klaus har fået. Underligt at de
laver to forskellige maskingenererede breve.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-09 21:49

Ib Jakobsen skriver:

> Det ved jeg ikke. Der stod bare 499kr/år i det "tilbud" jeg fik. Og der
> må have stået 159kr/kvartal i det tilbud Klaus har fået. Underligt at de
> laver to forskellige maskingenererede breve.

Der står såmænd slet ingen pris i det brev jeg har fået. Man henviser
til hjemmesiden...

Klaus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-08-09 21:58

Klaus D. Mikkelsen skrev:

>Der står såmænd slet ingen pris i det brev jeg har fået. Man henviser
>til hjemmesiden...

http://klattrup.dk/misc/tdc.jpg sådan står der på bagsiden af det brev jeg
fik

>Klaus

Det kan godt være

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-09 22:11

"Ivan V. Klattrup" skriver:

> http://klattrup.dk/misc/tdc.jpg sådan står der på bagsiden af det brev jeg
> fik

Hmmm, vendte lige brevet om - der står skutte noget - ellers er det
skrevet med usynligt blæk.....

Klaus

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 30-08-09 22:14

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev :

>http://klattrup.dk/misc/tdc.jpg sådan står der på bagsiden af det brev jeg
>fik

Der står ikke noget på bagsiden af de to breve, jeg har fået.

Men svaret er ret enkelt, selvom det er svært at finde priser på
http://www.123hjemmeside.dk/.

159 DKK er ved betaling kvartalsvis og DKK 499 er ved betaling
for et år.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 27-08-09 18:29

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> De anbefaler at man opretter en 123hjemmeside til 159 kr/kvartal.

Komisk.
Hvor meget får man så for de penge? Det står der ikke noget om på deres
side.

Hos Danhost har jeg 1500 MB for 75 kr. om måneden. For 37,50 om måneden
(112,50 i kvartalet) får man 750 MB, 5 subdomæner, 5 MySQL-databaser og
mulighed for at køre php eller asp/asp.NET.

Jeg gætter dog på at 123hjemmeside mest er relevant for dem der brugte
TDC's Sitecenter.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-09 02:37

Philip Nunnegaard skrev:

> Hos Danhost har jeg 1500 MB for 75 kr. om måneden.

Hos Gigahost har jeg 3 Gbyte for ca. 20 kr. om måneden inklusive
mailserver.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-08-09 04:23

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hos Gigahost har jeg 3 Gbyte for ca. 20 kr. om måneden inklusive
> mailserver.

Og mulighed for alle de domæner, man vil have, uden det
koster ekstra.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende og gratis brugerguide til Ubuntu Linux:

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-08-09 07:56

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hos Gigahost har jeg 3 Gbyte for ca. 20 kr. om måneden inklusive
> mailserver.

6 GB er de oppe på nu. :)

Jeg kender ikke Gigahost nok til at kunne udtale mig om dem, men de er
blandt dem der ligger i mine overvejelser, hvis jeg skulle skifte en dag.

Jeg ved selvsagt ikke hvordan et webhotel til 20 kr. om måneden har det
med de til tider tunge databaseudtræk som jeg kører på en af mine
hjemmesider.

Og hvad med hele UTF-8/ISO-8859-1-problematikken. Jeg ville vel skulle
ændre i *alle* mine filer for at siden overhovedet ville køre, da alt
mit selvfølgelig er gemt i ANSI, som er standard på min computer.

Men tanken om at kunne have flere domæner på samme webhotel frister godt
nok. Jeg går ud fra at det betyder at de også kan trække på samme
databaser, hvis det skulle være relevant.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-09 09:55

Philip Nunnegaard skrev:

> Jeg kender ikke Gigahost nok til at kunne udtale mig om dem, men de er
> blandt dem der ligger i mine overvejelser, hvis jeg skulle skifte en dag.

Jeg har brugt dem siden 2006, og jeg har ingen problemer ud over
hvad der er forventeligt. På denne her side kan du se Fidusos
oppetid siden marts 2008. Den tjekkes hver time.

   http://oppetid.netstats.dk/publicreport/49986/30477

> Og hvad med hele UTF-8/ISO-8859-1-problematikken.

I kontrolpanelet vælger man selv om ISO-8859-1 eller UTF-8 skal
være serverstandard - for hvert domæne.

> Men tanken om at kunne have flere domæner på samme webhotel frister godt
> nok. Jeg går ud fra at det betyder at de også kan trække på samme
> databaser, hvis det skulle være relevant.

For mig var det en lettelse med ét kodeord til 5 forskellige
domæner - 21i alt hvis jeg tager subdomæner med. Det betyder så
til gengæld at jeg ikke kan overdrage kontollen med nogen af dem
til andre.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-08-09 11:46

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> hvad der er forventeligt. På denne her side kan du se Fidusos
> oppetid siden marts 2008. Den tjekkes hver time.

Det ser rimeligt fornuftigt ud.
Min anke går dog mere på performance, mens siden er oppe.

> I kontrolpanelet vælger man selv om ISO-8859-1 eller UTF-8 skal
> være serverstandard - for hvert domæne.

OK! Det lyder straks bedre.

> [...]
> domæner - 21i alt hvis jeg tager subdomæner med. Det betyder så
> til gengæld at jeg ikke kan overdrage kontollen med nogen af dem

Subdomæner [1] kører hos mig under hoveddomænets login, og sådan er det
også på andre webhoteller jeg har brugt. Men jeg tror gerne at det har
været en lettelse uanset.

[1] Jeg bruger ikke subdomæner så flittigt, men nu kan jeg se at
Gigahost tilbyder ubegrænset antal subdomæner, hvor andre gerne
begrænser det til 5 eller 10. Så sparer man på det, til man ved helt
sikkert at man har brug for det.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-09 11:53

Philip Nunnegaard skrev:

> Gigahost tilbyder ubegrænset antal subdomæner, hvor andre gerne
> begrænser det til 5 eller 10. Så sparer man på det, til man ved helt
> sikkert at man har brug for det.

Gigahost lægger slet ingen begrænsninger på antal, hverken ved
domæner, subdomæner, mailadresser eller noget. Jeg har en 20-30
mailadresser på ét domæne fordi jeg laver en ny til hver butik
eller 'enhed' jeg skriver til, hvis jeg vil tjekke dem for spam.
Ingen af dem har for øvrigt nogensinde spammet.

--
Bertel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-08-09 21:39

On Thu, 27 Aug 2009 16:23:34 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Brev fra TDC i dag meddeler mig at de lukker for min hjemmeside per
>30/9-2009

Det må åbenbart være smitsomt, for det gør min udbyder EnergiMidt
såmæn også...

>De anbefaler at man opretter en 123hjemmeside til 159 kr/kvartal.
>
>Gad vide om mit abbonnement bliver 159 kr billigere per kvartal, nu de
>lukker for min hjemmeside?

Det vil jeg nok ikke sætte næsen op efter

Årsagen til at TDC lukker den service, er formentlig at der ikke er
efterspørgsel. Jeg tror ikke der er ret mange kunder der udnytter
muligheden for hjemmeside.

<mlr>

Fra : Anders Majland

Dato : 28-08-09 09:47

> Årsagen til at TDC lukker den service, er formentlig at der ikke er
> efterspørgsel. Jeg tror ikke der er ret mange kunder der udnytter
> muligheden for hjemmeside.

Nok nærmere at forventer at kunne lukke den, spare penge og holde på
kunderne samtidigt ...

Snart ryger news og andre "extra ydelser" som ikke bruges af flertaller
sikkert samme vej ...

Jeg er ikke direkte TDC kunde mere, men har stadig en backup adsl via
telmore. Min primære linie er en wimax fra skyline (der igen idag har store
pakketab. Til en afvekling er det ikke mit link til master der er problemet
men længere ude i deres net ...)

/A

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-09 10:15

Anders Majland skrev:

> Snart ryger news og andre "extra ydelser" som ikke bruges af flertaller
> sikkert samme vej ...

Hvorfor skal den slags rygter hele tiden kolporteres?

--
Bertel

Fra : Jakob Bohm

Dato : 29-08-09 20:30

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvorfor skal den slags rygter hele tiden kolporteres?

Det er ikke et rygte, det er en sarkastisk/kynisk forudsigelse ud fra
faktiske begivenheder og den type "mennesker" der kan finde på at gøre
det som TDC lige har gjort (nemlig at nedlægge en anden service som var
en basal del af abbonnementerne da de blev solgt).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-08-09 21:22

Jakob Bohm skrev:

> Det er ikke et rygte, det er en sarkastisk/kynisk forudsigelse

Og hvorved adskiller det sig fra rygter?

--
Bertel

Fra : Jakob Bohm

Dato : 29-08-09 22:37

Bertel Lund Hansen wrote:

> Og hvorved adskiller det sig fra rygter?

Et rygte er "Jeg har hørt at fem høns plukkede sig selv skaldede og døde
af det for at gøre sig til for hanen"

En forudsigelse er "Det næste bliver vel at fem høns plukker sig selv
skaldede og dør af det for at gøre sig til for hanen"

Et rygte er altså en løs udokumenteret påstand om hvad fakta er.

En forudsigelse er en begrundet vurdering af hvad fakta måske engang bliver.

I dette tilfælde var hr. Majlands forudsigelse begrundet i de
forudgående oplysninger i nærværende tråd. Hr. Majland påstod ikke at
TDC allerede havde besluttet noget sådant eller at han havde hørt noget
om en sådan beslutning eller plan.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-08-09 22:48

Jakob Bohm skrev:

> [...]

> En forudsigelse er "Det næste bliver vel at fem høns plukker sig selv
> skaldede og dør af det for at gøre sig til for hanen"

Siger "retorisk spørgsmål" dig noget?

--
Bertel

Fra : FP

Dato : 28-10-09 12:54

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> Årsagen til at TDC lukker den service, er formentlig at der ikke er
> efterspørgsel. Jeg tror ikke der er ret mange kunder der udnytter
> muligheden for hjemmeside.
>
> <mlr>

Det er muligt, men uanset hvor mange der udnytter muligheden for en
hjemmeside ville det have klædet TDC at udfase denne ydelse over en lang
periode og meget mere kundevenlig måde. - Der synes at være en stor forskel
på, hvordan de promoverer sig selv og det de gør.
http://om.tdc.dk/samfund/

Mvh FP
http://whistleblower.users.whitehat.dk/

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-08-09 23:12

"Klaus D. Mikkelsen" <> skrev i meddelelsen ...
> Brev fra TDC i dag meddeler mig at de lukker for min hjemmeside per
> 30/9-2009

M2.

> De anbefaler at man opretter en 123hjemmeside til 159 kr/kvartal.

Over så jeg. Men er lige glad. Min hjemme side er ikke rettet i 6-7 år.

> Gad vide om mit abbonnement bliver 159 kr billigere per kvartal, nu de
> lukker for min hjemmeside?

Det gør min faktisk. Har fået et større abonnement til samme pris.
En 20/1 Mb/s til en 20/2Mb/s

> Og gad vide, hvornår min mailadresse også forsvinder ?

Kommer nok en dag. Er flyttet til Gmail. Det der cloudcomputing er
jo så moderne.

mvh
Henning

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-08-09 23:24

Henning Præstegaard skriver:

> Over så jeg. Men er lige glad. Min hjemme side er ikke rettet i 6-7 år.

Det er jeg ikke, min blev rettet forleden.

> Det gør min faktisk. Har fået et større abonnement til samme pris.
> En 20/1 Mb/s til en 20/2Mb/s

Det har jeg intet hørt til.

> Kommer nok en dag. Er flyttet til Gmail. Det der cloudcomputing er
> jo så moderne.

Jeg vil ikke betro google noget......

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 27-08-09 23:40

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Det har jeg intet hørt til.

De øgede hastighederne 1. april sidste år. For alle undtagen dem der bor
i Vanløse. (Vi var også blandt de sidste i København der kunne få ADSL i
sin tid).
For mig viste det sig dog at være en aprilsnar. I mit område kan de ikke
tilbyde mere end 6 Mbit/512 kbit dl/ul. Jeg tror ikke på at andre
udbydere kan tilbyde mere, da det jo er TDC der sidder på kobberet.
Desuden ville jeg risikere at være uden net i nogle dage under overgangen.

Og Fullrate? Nope!
Så mister jeg jo muligheden for at tjekke mail, eller jeg skal flytte
mine hjemmesider til nogle dyrere webhoteller der tilbyder egen smtp.
Plus at jeg mister den mailadresse som jeg har haft i 11 år, og som alle
bruger selv om jeg har forsøgt at opdrage dem til at bruge en af mine
domæneadresser.

Jeg kunne ellers godt bruge lidt mere uploadhastighed til når jeg
opdaterer mine hjemmesider.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-08-09 05:05

Philip Nunnegaard skriver:

> Så mister jeg jo muligheden for at tjekke mail, eller jeg skal flytte
> mine hjemmesider til nogle dyrere webhoteller der tilbyder egen smtp.

Fullrate har smtp mailserver (altså udgående postserver).

> Plus at jeg mister den mailadresse som jeg har haft i 11 år, og som alle
> bruger selv om jeg har forsøgt at opdrage dem til at bruge en af mine
> domæneadresser.

At miste min mailkonto vil jeg ogsåvære gevaldigt træt af.

Desværre er moppe.dk allerede taget

Fra : Carl Drud

Dato : 28-08-09 18:17

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> writes:

> At miste min mailkonto vil jeg ogsåvære gevaldigt træt af.
>
> Desværre er moppe.dk allerede taget

Du kan vel bare bruge: /du.kan.finde.den/ som du har i din mail og
msgID?

--
Carl

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-08-09 19:51

Carl Drud skriver:

> Du kan vel bare bruge: /du.kan.finde.den/ som du har i din mail og
> msgID?

Nope.