Sikre at en dims får samme IP nummer fra D~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-08-09 02:07

Hej NG.

Hvis jeg vil sikre at en dims får samme IP nummer fra DHCP selv ved
længere tids fravær fra nettet, flytning fra en port til en anden,
flytning fra en switch til en anden etc., er det så funktionen i
DHCP'en med "statisk lease" som jeg skal anvende ?

--
Christian

Fra : Max

Dato : 27-08-09 10:10

Hej Christian

> Hvis jeg vil sikre at en dims får samme IP nummer fra DHCP selv ved

Jeg bruger MAC adressen til at give IP nummer efter.

--
Mvh Max

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-08-09 10:17

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> flytning fra en switch til en anden etc., er det så funktionen i
> DHCP'en med "statisk lease" som jeg skal anvende ?

Ja

--
Bjarke Andersen

Fra : jos

Dato : 27-08-09 10:52

Jeg plejer bare at give maskinen en fast IPadresse udenfor DHCP scopet

finn

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-08-09 12:08

"jos" <jos@her.dk> crashed Echelon writing

> Jeg plejer bare at give maskinen en fast IPadresse udenfor DHCP scopet

Men så skal du osse manuelt ændre maskinen hvis du en dag står og vil lave
dit subnet om.

Der var tale om en dims. Måske er den svær at konfigurere manuelt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Chresten

Dato : 27-08-09 15:53

i linux::dhcpd.conf indsætter du;
> host haagen {
>       hardware ethernet 12:34:56:78:90:11;
>       fixed-address 192.168.1.30;
>       default-lease-time 100800;
>       max-lease-time 13200;
>    }
hvor;12:34:56:78:90:11. er mac add på dimsen.
og; 192.168.1.30 er den IP add du hvil tildele dimsen.
eller er det lige ud af vej med resten.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-08-09 15:04

On 27 Aug., 11:16, Bjarke Andersen <bjarke.ander...@gmail.com> wrote: