Jeg blev overfaldet af kamp/muskelhunde.
Fra : Pwh

Dato : 21-08-09 20:08

Har lige gået en aftenstur med vufferne.
Først mødte vi en Amstaffblanding på 6mdr som røg lige op
i favnen på mig og ville kæles da jeg bukkede mig ned til den
Lidt efter mødte vi den lokale Ambull Nico som efter at have hilst
fredeligt på mine hunde sprang lige op i fjæset på mig og gav et smækkys

Nu må politikerne snart gribe ind, kan ikke værer meningen at jeg ikke
kan lufte mine hunde i fred uden på den måde nærmest at blive voldtaget
af Kamp/muskelhunde

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-09 20:45

In news:4a8ef08e$0$308$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:
> [...]
> Nu må politikerne snart gribe ind, kan ikke værer meningen at jeg ikke
> kan lufte mine hunde i fred uden på den måde nærmest at blive

Ja, det er jo det samme med vor nabos amstaffblanding på 6 mdr. Den er bare
så sød og kærlig, så chancen for at blive slikket ihjel er faretruende.
Kvier mig ved at tro, at den skulle udvikle sig i den forkerte retning.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 22-08-09 07:24

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> er bare så sød og kærlig, så chancen for at blive slikket ihjel er
> faretruende. Kvier mig ved at tro, at den skulle udvikle sig i den

Vi har også en Amstaff boende her på vejen, en han på ca 2 år.
Den er bare ikke til at styre for de unge mennesker der har den fordi
den er så glad og vil hen og hilse på når vi kommer gående
Så vidt jeg ved er Amstaff'en også udstillingslinien af kamphunde
og altså ikke beregnet på at kæmpe i pit, faktisk også en rigtig flot race.

/Jens

Fra : Ralph

Dato : 21-08-09 21:57

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige gået en aftenstur med vufferne.
> Først mødte vi en Amstaffblanding på 6mdr som røg lige op

Jeg mødte "Brian" i dag, jeg besøgte hans kærestes mors nabo, hun -
kæresten - skulle flytte hjemmefra sammen med "Brian" og "Satan" hans
Amstaff (jeg ved ikke hvad de hedder derfor gåseøjne) Men "Brian" blev af
svigermor bedt om at gå op på loftet og hente en tung kasse ned, han ville
ikke have at hans hund kom ud af bilen så han begyndte at rulle vinduer op,
jeg stoppede ham og spurgte hvorfor han ikke bare lukkede hunden ud "Nej,
folk er bange for den slags" var svaret, "Jeg er ikke bange, er der andre
der er bange?" næh det var der ikke, så "Satan" fik lige fem gange 1 minuts
mavekæl, garanteret første gang i dens ca. 1 årige liv Sød hund.

--
Ralph

Fra : Kim2000

Dato : 22-08-09 21:44

> [...]
>

> Nu må politikerne snart gribe ind, kan ikke værer meningen at jeg ikke
> kan lufte mine hunde i fred uden på den måde nærmest at blive voldtaget

Der er jo også personer der nyder at lege med løver, geparder eller tigere.
At du og andre har oplevet gode ting ved kamphunde er glædeligt, det ændrer
bare ikke ved at _hvis_ sådan en hund går amok, så laver den gigantisk
skade, mens andre racer ikke kan/vil skade offeret ligeså slemt.

Fra : Pwh

Dato : 23-08-09 07:12

Kim2000, skrev:
> [...]
> glædeligt, det ændrer bare ikke ved at _hvis_ sådan en hund går amok,
> så laver den gigantisk skade, mens andre racer ikke kan/vil skade

Det var nu heller ikke for at blive fortaler for kamphunde,
det har jeg aldrig været, og bliver det aldrig, stoler ikke på dem.
Men politikerne kan jo godt selv se at der er et problem med hvad
racer der skal forbydes og hvem der ikke skal det.
Medierne kalder jo rask væk rævl og kræt for kamphunde
selvom feks en ambull intet har med en kamphund at gører.

/Jens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-08-09 00:40

> [...]
>

> Nu må politikerne snart gribe ind, kan ikke værer meningen at jeg ikke
> kan lufte mine hunde i fred uden på den måde nærmest at blive voldtaget

Kan dine egne store og farlige hunde ikke klare opgaven med at beskytte dig?
Hvad er så formålet med de 2 store bæster du har dig?

Obs.: Der kan måske forekomme ironi i ovenstående

--
Uffe Bærentsen

Fra : Pwh

Dato : 23-08-09 07:16

Uffe Bærentsen, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Kan dine egne store og farlige hunde ikke klare opgaven med at
> beskytte dig? Hvad er så formålet med de 2 store bæster du har dig?

Godt spørgsmål
Heldigvis har de med mediernes blæsen bideproblemet op nået
en større skræmmeeffekt end de havde før

> Obs.: Der kan måske forekomme ironi i ovenstående

Det var der slet ikke i mit indlæg

/Jens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-08-09 10:13

> Godt spørgsmål
> Heldigvis har de med mediernes blæsen bideproblemet op nået
> en større skræmmeeffekt end de havde før

Hvad hjælper det når de andre hunde ikke kan læse?

> Det var der slet ikke i mit indlæg

Helt uden for nummer, så hilste jeg forleden på den største hund jeg
nogensinde har set.
Et pænt stort eksemplar af racen: Irsk ulvehund.
De kræ er bare STORE.................
Det er ikke hunde, men ponyer/heste.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Pwh

Dato : 23-08-09 11:08

Uffe Bærentsen, skrev:

> Hvad hjælper det når de andre hunde ikke kan læse?

Det kan ejerene heldigvis

> [...]
> nogensinde har set.
> Et pænt stort eksemplar af racen: Irsk ulvehund.

Min genbo har en tæve, godt nok noget af en hest
Men jeg må indrømme at Grand Danoisen så tiltaler mig mere,
bare synd at de ikke holde så længe, usundt at værer for stor.

/Jens (som ikke er særligt stor)

Fra : Kim2000

Dato : 23-08-09 16:12

> Det kan ejerene heldigvis

> Min genbo har en tæve, godt nok noget af en hest
> Men jeg må indrømme at Grand Danoisen så tiltaler mig mere,
> bare synd at de ikke holde så længe, usundt at værer for stor.

Vores nabo havde sådan en da jeg var 5-6 år. Så er sådan en vovse
ualmindelig skræmmende og stor

Og så er jeg altså nødt til at fortælle at da jeg var baby blev min farmor
væltet med barnevognen (jeg er opvokset hos min farmor) af en sankt
bernhardshund. Hun var nødt til at hente ejeren for at få lov til at få
babyen igen (mig) fordi vovsen bevogtede mig. Der er skisme ikke noget at
sige til man lære at være vagtsom overfor hunde

Fra : Janner

Dato : 23-08-09 13:13

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> Nu må politikerne snart gribe ind, kan ikke værer meningen at jeg ikke
> kan lufte mine hunde i fred uden på den måde nærmest at blive voldtaget

Ja sådan en type hund var ikke kommet godt fra komme farende hen til mig
under en lufte tur med min hund.
Så havde det sagt KLAP med apport staven, som er medbragt som en tja' slags
forebyggende og lege genstand.
Desværre vælger jeg i en sådan situation at forebygge frem for at helbredde,
ejeren kan bare holde deres hund i snor !

Det er muligt at der findes hunde af racer som burde være forbudte der er
venlige nok, men er desværre langtfra altid tilfældet.
Fordi der findes folk i Danmark der udemærket kunne styre at gå rundt med en
skarpladt pistol behøver våbenloven jo heller ikke tillade dette.

Kan udemærket se ironien i dit indlæg, men kom igen efter den dag du møder
en kamphund der ikke er opdraget med en fast kærlig hånd.

/Jan

Fra : Pwh

Dato : 23-08-09 14:34

Janner, skrev:
> [...]
> Desværre vælger jeg i en sådan situation at forebygge frem for at
> helbredde, ejeren kan bare holde deres hund i snor !

Nu var der ingen af dem der kom farende hen til mig, Ambullen var i snor
og en jeg kender fra hvalp af og jævnligt hilser på, Amstaffen kendte jeg ikke.
Begge hunde mødte jeg tilfældigvis på vores tur, Amstaff'en blev luftet
på det lokale fritløbsområde, Ambullen mødte jeg på villavejene på vej hjem.
Jeg havde rig mulighed for at undgå dem begge.

> Kan udemærket se ironien i dit indlæg, men kom igen efter den dag du
> møder en kamphund der ikke er opdraget med en fast kærlig hånd.

Der var såmænd ikke mere i det end jeg synes det var en lille pudsighed
midt i al den had der bliver kørt på de såkaldte farlige racer.
Man skal passe på ikke at lade sig rive for meget med af den hetz der
bliver kørt, men også bruge sin sunde fornuft og ikke skærer alle over en kam.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-09 15:12

In news:4a914547$0$298$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-09 15:23

> [...]
> Man skal passe på ikke at lade sig rive for meget med af den hetz der
> bliver kørt, men også bruge sin sunde fornuft og ikke skærer alle

Det er også det jeg gerne vil forklare mit standpunkt til. Vor nabos dejlige
Amstaff kan jeg ikke forestille mig skulle kunne overfalde nogen. Den har så
en bred rem om snuden, hvorfor har jeg dog ikke spurgt om, men den er bare
så glad alligevel. Jeg tror også at den hetz er ved at tage overhånd. Mange
hader hundene, men de har jo ikke bedt om at få manipuleret med deres gener.
Det er sg* menneskene man skal være efter, og om fornødent straffe.

I går aftes var vores genbos utidige knægt på 12 år på vej ind i naboens
indkørsel, og jeg hørte én af de andre knægte sige til ham .: "Pas på, de
har en kamphund". Jeg foretrækker absolut Osvald som hunden hedder
fremfor genboens møglabrador der bed Mini i benet. Osvald er dog altid i
snor, og det er mere end hvad genboens hund er. Jeg synes ikke at Amstaffer
kan kaldes kamphund, men det er jo svært at generalisere og adskille
racerne. Der findes jo masser af bidske hunde i næsten alle racer, hvad så
med dem ?

Fra : Pwh

Dato : 23-08-09 17:11

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> at generalisere og adskille racerne. Der findes jo masser af bidske
> hunde i næsten alle racer, hvad så med dem ?

Jeg forbeholder mig også retten til at vurderer de hunde jeg møder
individuelt og ikke dømme den ud fra race på forhånd.
Det skal medierne eller politikerne ikke styrer

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-08-09 14:46

> [...]
>

> Nu må politikerne snart gribe ind, kan ikke værer meningen at jeg ikke
> kan lufte mine hunde i fred uden på den måde nærmest at blive voldtaget

Altså Jens

Nu er der altså ingen lov, der forbyder en hund at have en dårlig smag
))

M.V.H....Benny..

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-08-09 16:20

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Altså Jens
>
> Nu er der altså ingen lov, der forbyder en hund at have en dårlig smag
> ))

ROTFL

--
Uffe Bærentsen

Fra : Pwh

Dato : 23-08-09 17:16

Benny Mortensen, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Altså Jens
>
> Nu er der altså ingen lov, der forbyder en hund at have en dårlig smag
> ))

Det burde der være, og det kommer jo nok

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-08-09 23:33

> Det burde der være, og det kommer jo nok
>
> /Jens

Hej Jens

Det tror jeg ikke, for ingen har endnu taget hundenes klager alvorligt

M.V.H....Benny..