Vandrende CDP
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-08-09 07:10

Jeg burde vide det, men kommer i tvivl her i de sene
nattetimer/morgentimer. Kan CDP kan vandre videre end ét hop?

Mit scenarie er en simpel træ struktur.

CiscoA og CiscoB switchene er koblet sammen igennem en mindre Nortel switch
(Baystack 420).

Iflg CiscoA har denne CiscoB som nabo på den port som går til Nortel, og
omvendt for CiscoB.

Uden at gide gøre mere ud af min undren, udover jeg tjekker det fysiske for
sikkerheds skyld, retter jeg en speed/duplex mismatch mellem Cisco og
Nortel switchene.

Da jeg får rettet fejlen på CiscoA, får jeg sørme osse lige en meddelse om
at nu er der duplex mismatch på linket mellem CiscoA og CiscoB. Dette er
selvfølgelig hvis de vel og mærke var koblet direkte sammen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-08-09 08:30

On 19 Aug 2009 06:10:09 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> Jeg burde vide det, men kommer i tvivl her i de sene
> nattetimer/morgentimer. Kan CDP kan vandre videre end ét hop?

Ja, CDP 'stoppes' kun af udstyr, der forstår det.

Og det gør din BayStack-switch ikke, så den sender det bare videre, så
de to Cisco- switch tror, de er direkte CDP-naboer. Det kan se sjovt
ud, hvis man forbinder en masse switche til samme ikke-CDP switch.

Det samme gælder i øvrigt for LLDP.

-A

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-08-09 08:43

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> crashed Echelon writing

> Ja, CDP 'stoppes' kun af udstyr, der forstår det.

> Det samme gælder i øvrigt for LLDP.

Takker Asbjørn, så vil jeg med sindsro, gå i seng.

--
Bjarke Andersen