Tæve i løb hvorlænge ?
Fra : oz3bto

Dato : 18-08-09 21:53

Hvor tit og i hvor lang tid er en tæve normalt i løbetid

En kammerat skal på en længere "ferie" og vi har så sagt ja til at passe
hans rottweiler imenes da hun kan rigtig godt sammen med Bugsy

Men det ville jo lige være dejligt at vide hvor tit og hvor længe vi skal
forvente at de skal holdes fra hinanden.. Samojede og rottweiler kunne blive
en spøjs blanding

Fra : Brian Olesen

Dato : 18-08-09 23:53

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message
> Hvor tit og i hvor lang tid er en tæve normalt i løbetid

Den sviner i 2 til 3 uger. Men er mest parringsklar mellem 10. og 14.
dagen efter den første spæde blødning.

> En kammerat skal på en længere "ferie" og vi har så sagt ja til at passe
> hans rottweiler imenes da hun kan rigtig godt sammen med Bugsy

Uha når nu bugsy er en dreng så tror jeg sgu på I får det sjovt og det er
ironisk ment.
han vil sikkert skabe sig som en tosset hele ferien, uanset hvor i placerer
dem i huset.

> Men det ville jo lige være dejligt at vide hvor tit og hvor længe vi skal
> forvente at de skal holdes fra hinanden.. Samojede og rottweiler kunne
> blive en spøjs blanding

heheh. ja bestemt. Fra slut på uge 1 og hele uge 2 og lidt ind i uge 3 vil
jeg sige. Hihi en rottweiler med krølle på halen.

Mvh. Brian

Fra : oz3bto

Dato : 19-08-09 00:08

"Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> heheh. ja bestemt. Fra slut på uge 1 og hele uge 2 og lidt ind i uge 3 vil
> jeg sige. Hihi en rottweiler med krølle på halen.

Ja tak vi har prøvet at være på camping sammen hvor hun var i løb
Bugsy var fuldstændig døv hele ugen enste han havde i tankerne var at komme
på nakken af hende

Fra : Brian Olesen

Dato : 20-08-09 10:03

> [...]
>>

> Ja tak vi har prøvet at være på camping sammen hvor hun var i løb
> Bugsy var fuldstændig døv hele ugen enste han havde i tankerne var at

Ja der ligner de jo os andre en del. *ggg* Vi har bare lært at undertrykke
det.

Brian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-08-09 08:27

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men det ville jo lige være dejligt at vide hvor tit og hvor længe vi skal
> forvente at de skal holdes fra hinanden.. Samojede og rottweiler kunne

Se på den anden forklaring, og regn så med, at nu var du ovre den, sådan alt
for voldsomme tid.... Hvor hanhunden gør alt, for at komme til hende.....
Det vil endda være godt, at have et sted, hvor du kan lukke hende inde...

Når du tror, løbetiden er omme... Så er der for alvor grund til at passe
på.... Ja hanhunden ligner endda en, der helt har mistet interessen..... Men
han er alligevel, aldrig langt væk fra hende....

Nu er du i den rigtigt farlige tid, fordi du selv slækker på
agtpågivenheden, og den tid, hvor man kan sige, slipper du dem bare et
øjeblik.... Så leger de futtog..

Så den der med 10'ene - 14'ene... Tja lad mig sige det sådan, Buy that, and
get puppies )).... Mit bud, ca 10'ene, til og med 20'ne dag.... Hvor fra
dag 14 og frem, er de farligste, for man tror faren er overstået... Men den
er først lige.... Rigtigt begyndt.... Andre har måske andre erfaringer...
Men sådan blev mine hovsaarter til.... De er nogle lækre vovser, men stadig,
hovsaarter, lavet efter at løbetiden ifølge alle de kloge, faktisk skulle
være ovre....

Men Okay, som forsvar for de kloge... Så kan mine hunde ikke læse.

M.V.H....Benny..

Fra : oz3bto

Dato : 19-08-09 14:14

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> de kloge, faktisk skulle være ovre....
>
> Men Okay, som forsvar for de kloge... Så kan mine hunde ikke læse.

At holde dem adskilt er intet problem .. Haven er en indhegning for sig selv
og gårdspladsen er for sig selv

Men lader til at det er en lille månedstid at de ikke kan være sammen uden
opsyn ... Men hvor tit sker det så lige ?

Bugsy har lavet et sæt ups hvalpe Dog med en af hans egen race .. De var
uden opsyn i under 5 min og deres "lænker"(reb) tillod kun lige at de
kunne nå hinanden.. Det var nok

Fra : Hm

Dato : 19-08-09 17:26

> At holde dem adskilt er intet problem .. Haven er en indhegning for sig
> selv og gårdspladsen er for sig selv

Ja, men det er sikkert ingen hindring, de får uanede kræfter og er meget
kreative.

> Men lader til at det er en lille månedstid at de ikke kan være sammen uden
> opsyn ... Men hvor tit sker det så lige ?

normalt ca hvert ½ år men intet er sikkert nogle 3-4 gange andre 1 gang,
spørg ejeren han ved det sikkert

> Bugsy har lavet et sæt ups hvalpe Dog med en af hans egen race .. De var
> uden opsyn i under 5 min og deres "lænker"(reb) tillod kun lige at de
> kunne nå hinanden.. Det var nok

Det er altså noget af en opgave at komme på når du normalt ikke har hundene
til hverdag, er der ikke et andet sted hun kan være i den periode.??
både for sikkerheden og for begge hundes skyld

Hanne/ som har haft både tæve og hanhunde sammen i ca. 10 år

Fra : oz3bto

Dato : 20-08-09 01:59

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> periode.??
> både for sikkerheden og for begge hundes skyld
>
> Hanne/ som har haft både tæve og hanhunde sammen i ca. 10 år

Når de er adskilt i have og gårdspladsen så skal de være mere end kreative
for at være sammen eftersom de 2 steder er på hver sin side af huset og
haven er hegnet ind så ræve hare rådyr osv. ikke kan komme ind dvs. 2½M
høj og gravet ihvertfald 1M ned i jorden

Fra : jytte M

Dato : 19-08-09 11:21

On 19 Aug., 15:13, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:

> Men lader til at det er en lille månedstid at de ikke kan være sammen uden
> opsyn ... Men hvor tit sker det så lige ?

En til to gange om året

Hilsen Jytte M