MS Office 2007
Fra : Kert Rats

Dato : 16-08-09 15:20

Jeg har netop opgraderet fra Office 2003 dansk version til Office 2007
engelsk version (fuldt opdateret) og har i den forbindelse et par spørgsmål:

1.
Layoutet i Word og Excel er meget lig det nye (lyseblå og lidt tøseagtige)
layout fra Windows XP. Kan jeg i Office 2007 fravælge dette layout og i
stedet vælge det klasiske Windows-design? Det kan jeg jo i Windows XP.

2.
Den danske ordbog er ikke med i Office 2007, i hvert fald ikke i min
version. Via Language Sattings kan jeg godt nok vælge, at stave- og
grammatikkontrol skal være på dansk, men mine valg slår ikke igennem i
Office 2007.
På et tidspunkt fik jeg en meddelelse om, at jeg manglede et Proofing Tool,
og at jeg skulle hente det et eller andet sted, som jeg ikke kan huske. Mon
det manglende Proofing Tool er årsagen til, at min stavekontrol ikke udfører
stavekontrol? Hvis ja, hvor henter jeg da dette Proofing Tool?

3.
Jeg bruger Outlook Express som e-mail-program og newsreader, og her er
stavekontrollen styres af stavekontrollen i Outlook, hvor jeg kun kan se, at
der er installeret en Custom.dic. I C:\Documents and
Settings\sga\Application Data\Microsoft\UProof, ligger der dog kun en
Custom.dic - på 0 kB!. Altså en tomt dokument.
Jeg mangler vel så en eller flere .dic for at kunne foretage stavekontrol i
Outlook Express - samt i hele Office-pakken? Eller hva'?

Jeg glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-08-09 21:55

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen
> [...]
> layout fra Windows XP. Kan jeg i Office 2007 fravælge dette layout og i
> stedet vælge det klasiske Windows-design? Det kan jeg jo i Windows XP.

Nej - hele ideen med office 2007 ville forsvinde med det klassiske design,
så den mulighed findes ikke.

> [...]
> huske. Mon det manglende Proofing Tool er årsagen til, at min stavekontrol
> ikke udfører stavekontrol? Hvis ja, hvor henter jeg da dette Proofing

Da du har engelsk version, er den danske sprogpakke ikke med. Den ligger som
du selv antyder i proofing tools, som er en pakke man skal købe ved siden
af.

Kurt

Fra : Kert Rats

Dato : 17-08-09 18:03

> [...]
>>
> Da du har engelsk version, er den danske sprogpakke ikke med. Den ligger
> som du selv antyder i proofing tools, som er en pakke man skal købe ved

Nu har jeg så købt den danske version af Office 2007 i stedet for den
engelske, og så virker det alt sammen - både stave- og grammatikkontrollen!
Så løsningen var altså for mig at skifte til en dansk version.
Det undrer mig bare, at UK-versionen ikke understøttelser af dansk sprog. Så
vidt jeg kan se, så understøtter min danske version andre sprog mht. stave-
og grammatikkontrol.

Nå, men jeg er kommet tørskoet i land - Office-wise.

Venligst

Kert Rats