Mangler fil til Debug i Code::Blocks
Fra : Joern K. Soerensen

Dato : 01-08-09 18:07

--
Hejsa Gruppe

Når jeg prøver at debugge i Code:Block får jeg følgende fejl

"Dette program kunne ikke starte, fordi libexpat-1.dll ikke blev
fundet. Problemet kan muligvis løses ved at installere programmet igen",

Dette er forsøgt, men hjalp ikke.

Så alle løsningsforslag er mere end velkomne.

Hilsen Jørn K. Sørensen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-08-09 18:38

On 01 Aug 2009 17:07:00 GMT
"Joern K. Soerensen" <jksdev@gmail.com> wrote:

[cut]
Dit problem har intet med C at gøre. Spørg i MS Windows gruppen eller i
forummet hos Code:Block

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 01-08-09 21:26

Joern K. Soerensen wrote:
> [...]
>
>"Dette program kunne ikke starte, fordi libexpat-1.dll ikke blev
>fundet. Problemet kan muligvis løses ved at installere programmet igen",

Er det dir hvor libexpat-1.dll ligger i PATH ?

Hvis ikke, så tilføj det.

Arne

Fra : Joern K. Soerensen

Dato : 02-08-09 07:57

Arne Vajhøj wrote:

> Er det dir hvor libexpat-1.dll ligger i PATH ?
>
> Hvis ikke, så tilføj det.
>
> Arne

Hejsa

Kan slet ikke finde denne dll fil, hvor kan man være heldig at finde
den.

PS. undskyld hvis at det er det forkerte forum, men troede at når man
rodede med C ting Editor,bilioteker osv at det var her.

Jørn K. sørensen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 02-08-09 15:54

Joern K. Soerensen wrote:

> Kan slet ikke finde denne dll fil, hvor kan man være heldig at finde
> den.

Forsøger dit program ikke at bruge EXPAT XML parser biblioteket?

Hvis du linker med et dynamic EXPAT lib skal den tilsvarende DLL
være i PATH, når du forsøger at køre programmet.

Hvis du linker med et statisk EXPAT lib (hvis et sådan eksisterer),
så skulle du ikke behøve en DLL.

Hvis du forklarer lidt mere om hvad dit program gør, så kan
vi måske bedre hjælpe.

Bemærk at jeg ikke kender noget til EXPAT, da jeg altid har brugt
LIBXML2.

> PS. undskyld hvis at det er det forkerte forum, men troede at når man
> rodede med C ting Editor,bilioteker osv at det var her.

Brug af EXPAT i C og C biblioteker generelt må bestemt være on-topic.

Arne

Fra : Joern K. Soerensen

Dato : 04-08-09 01:21

Arne Vajhøj wrote:

> [...]
> LIBXML2.

> Brug af EXPAT i C og C biblioteker generelt må bestemt være on-topic.

Hejsa mange tak for de gode forslag der er kommet, fejlen er fundet og
rettet jeg fandt ud af at jeg havde 2 udgaver liggende af MinGw og de
modarbejde åbenbart hinanden, så da de blev smidt ud og en helt frisk
lagt på systemet ja så spillede det hele som det skulle.

mvh Jørn K. Sørensen