Problem med hund der selv åbner dørene
Fra : Kåre

Dato : 31-07-09 14:35

Hej

Vores hund på godt et år er ganske vaks til at åbne døre selv.
Og det er både indvendge og udvendige døre, og både indeadgåede og
udadgående.
Han er dertil meget interesseret i at komme ud...

I praksis betyder det at vi konstant skal holde yderdøre lukkede og låste.
Og det betyder at dørene ikke er pæne ret længe af gangen.

Indvendig kan vi ikke holde ham i samme rum. Når vi ikke er hjemme vil vi jo
gerne have ham i bryggerset.
Men han åbner døren og færdes i hele huset, med hvad deraf følger.

Udover opdragelse, findes der så nogle gode triks og smarte anordninger som
kan afhjælpe dette problem?
Har tidligere brugt en klodskasse til at sætte over håndaget, og det virkede
fint.
Nu er vi flyttet, og de nye håndtag egner sig ikke specielt til denne
løsning.

På forhånd tak!
Kåre

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-09 14:41

Kåre skrev:

> Udover opdragelse, findes der så nogle gode triks og smarte
> anordninger som kan afhjælpe dette problem?

Jeg ville skifte da traditionelle håndtag ud med runde håndtag dér hvor det
kan lade sig gøre.

På yderdørene ville jeg montere dørlukkere - de koster 100-150 kr. i et
byggemarked.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kåre

Dato : 31-07-09 18:49

> Jeg ville skifte da traditionelle håndtag ud med runde håndtag dér hvor
> det kan lade sig gøre.

Ja det er nok egentlig en god ide!
Problemet er lidt at hele huset har været igennem en temmelig stor
renovering, og næsten alle de gamle finde dørhåndtag har været ved gørtleren
for at blive pudset og poleret og lakeret. De er blevet virkelig flotte og
det vil vi gerne bibeholde.
Når han opdager at han ikke kan åbne en dør med rundt håndtag, så vil han jo
nok med tiden glemme det, og vi kan sætte dem på igen.
Det er også kun aktuelt i bryggerset, som vil være det sted han skal opholde
sig når han er alene hjemme.
Man må også kunne få et rundt håndtag, eller bare noget der er svær for en
hund at åbne, til yderdørene, evt. vende håndtaget om, som der også nævnes.
Jeg ved dog ikke om der er plads til det. det skal undersøges. På
inderdørene er der i hvert fald ikke.

Tak!
Kåre

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-09 18:52

Kåre skrev:

> evt. vende håndtaget om, som der
> også nævnes.

Dét lagde vi osse ud med!

For vores golden var dét dog ikke noget problem!

> Tak!

Velbekomme!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-09 21:09

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en

> Jeg ville skifte da traditionelle håndtag ud med runde håndtag dér hvor
> det kan lade sig gøre.

Hvor har du købt jeres runde håndtag ? Googlede på et tidspunkt efter det,
men det var svært, at finde noget.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-08-09 06:53

Buffy skrev:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en

> Hvor har du købt jeres runde håndtag ? Googlede på et tidspunkt efter
> det, men det var svært, at finde noget.

Jeg *ville* skifte dem hvis det var et problem hér - men vores golden
døde (det var ham der åbnede døre) og Blackie gør det ikke

Jeg ved desværre ikke hvor de kan købes!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-09 09:46

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en

> Jeg ved desværre ikke hvor de kan købes!?

Ok- jeg kunne nemlig ikke finde dem i DK. Måske lige nogen i porcelæn, der
kostede over 300 kr. pr. sæt, men ellers ikke.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-08-09 09:49

Buffy skrev:

> Ok- jeg kunne nemlig ikke finde dem i DK. Måske lige nogen i
> porcelæn, der kostede over 300 kr. pr. sæt, men ellers ikke.

Jeg får hele tiden nogen billeder i hovedet fra amerikanske film hvor de er
/ var udbredte!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-09 10:18

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en

> Jeg får hele tiden nogen billeder i hovedet fra amerikanske film hvor de
> er / var udbredte!?

Ja, de er meget alm. i England, America og de var også den eneste slags
håndtag, der var , da vi var i Australien, men Danmark har vist ikke fået
øjnene op for dem endnu, pånær os hundeejere, der har hunde som åbner døre.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-08-09 10:21

Buffy skrev:

> [...]
> slags håndtag, der var , da vi var i Australien, men Danmark har vist
> ikke fået øjnene op for dem endnu, pånær os hundeejere, der har hunde

Jeg googlede osse, men fandt ikke noget (i dk)
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-09 09:05

"Buffy" <Buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> håndtag, der var , da vi var i Australien, men Danmark har vist ikke fået
> øjnene op for dem endnu, pånær os hundeejere, der har hunde som åbner

Tja, det kan måske skyldes.... At det for det meste, nok er en anelse
irriterende
når de gør det.... Sådan ca 99,?% af gangene.....

Men så er der lige det ene enkelte tilfælde, hvor man håber på, at ens hund
kommer en til undsætning.... Så skulle Fanden da stå i, selv at have
udelukket
muligheden )

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-09 11:00

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en

> [...]
> hund
> kommer en til undsætning.... Så skulle Fanden da stå i, selv at have

Ja, indrømmet- det er da praktisk nogengange, at den store kan åbne
døren for de mindre hunde.

Fra : jytte M

Dato : 31-07-09 07:55

On 31 Jul., 15:34, "Kåre" <kaareb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> fint.
> Nu er vi flyttet, og de nye håndtag egner sig ikke specielt til denne

Hej Kåre

Du kan måske vende håndtagene i hvert fald på de indvendige døre. Det
gjorde min svigerinde, og det fjernede problemet. Yderdørene har jeg
desværre ingen ide til.

Hilsen Jytte M

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-09 17:54

"jytte M" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en

>Du kan måske vende håndtagene i hvert fald på de >indvendige døre. Det
>gjorde min svigerinde, og det fjernede problemet. >Yderdørene har jeg
>desværre ingen ide til.

Vi har også vendt håndtagene. Bingo har så stadig held med, at få dem op ind
imellem, men ellers virker det nogenlunde. Hoveddørens håndtag har vi også
vendt indvendigt.

Man kan også købe små kroge i byggemarkedet og sætte for oven på henholdsvis
dør + dørkam. Det har vi også brugt- både til hundene og til da børnene var
mindre og f.eks. ikke måtte rende om i haven, når der var et badebassin
fremme.

Fra : jytte M

Dato : 01-08-09 03:39

On 1 Aug., 11:20, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Jeg googlede osse, men fandt ikke noget (i dk)
> --
>    Med venlig hilsen
>             Hanswww.zofiaoghans.dk

Kunne disse måske bruges: http://www.sesam.dk/Produkter/Beslag/Ruko-408-Serien.aspx

Hilsen Jytte M

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-08-09 21:33

Kåre wrote:
> [...]
> virkede fint.
> Nu er vi flyttet, og de nye håndtag egner sig ikke specielt til denne

Monter håndtagene lodret i stedet for vandret i en periode.

Se om det hjælper

--
/Frank