gennemsnitsalder på gravhund?
Fra : MariaH

Dato : 30-07-09 19:46

Er der nogen som ved en gennemsnitsalder på gravhunde?

--
Maria

Fra : Pwh

Dato : 31-07-09 10:34

MariaH, skrev:
> Er der nogen som ved en gennemsnitsalder på gravhunde?

Ved kun at den er alt for lang.

/Jens (som synes det er en belastende race)

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-09 10:47

In news:4a72ba81$0$295$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Ved kun at den er alt for lang.
>
> /Jens (som synes det er en belastende race)

Hov Jens. Glemte du ikke en afvæbnende smiley ? Ejeren af en gravhund
er sikkert lige så glad for sin hund, som du er for dine to.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 31-07-09 11:17

Tove Krieger, skrev:
> In news:4a72ba81$0$295$14726298@news.sunsite.dk,
> Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Hov Jens. Glemte du ikke en afvæbnende smiley ? Ejeren af en
> gravhund er sikkert lige så glad for sin hund, som du er for dine to.

Det var ingen forglemmelse.
Bare på den tur vi lige har gået har to gravhunde skullet værer agrassive
overfor mine hunde, som dog blot ignorerer de vandskabte myr.
Vil tro at over 90% af de gravhunde jeg møder har en agrassiv adfærd.
En kamphundeejer er sikert også glad for sin hund, det bliver det ikke
til en race jeg bryder mig om af den grund.

/Jens (som afskyr agrassive hunde)

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-09 11:45

In news:4a72c49b$0$309$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> [...]
> En kamphundeejer er sikert også glad for sin hund, det bliver det ikke
> til en race jeg bryder mig om af den grund.

Der er mange mindre hunde som skal kompensere for deres størrelse ved at
være "aggressive". Jeg synes også at min genbo's labrador (se min tråd fra
d. 20/7) er "aggressiv" fordi den bryder ind i min have og bider min kat,
men det er nok nærmere ejeren, som ikke har styr på sin hund ved at have den
i snor.

Min eks-svigersøn har den dejligste ruhårede gravhund, som er venlig over
for alt og alle, men bortset fra det er det jo slet ikke det tråden handler
om.

Fra : Pwh

Dato : 31-07-09 13:38

Tove Krieger, skrev:
> [...]

> tråd fra d. 20/7) er "aggressiv" fordi den bryder ind i min have og
> bider min kat, men det er nok nærmere ejeren, som ikke har styr på

Men du vil nok ikke ligefrem gå så langt at du siger at agrassivitet
er et normalt træk hos Labrador vel
Forøvrigt er mange af de hunde der ligner Labrador jo blandingshunde,
de fleste, incl flere dyrelæger, har da taget mine for rene Labber.
Mht snor eller ej var den ene gravhund i dag i snor og den anden løs,
den var dog ikke selvmorderisk nok til ligefrem at angribe mine

> Min eks-svigersøn har den dejligste ruhårede gravhund, som er venlig
> over for alt og alle,

Har da også mødt sociale gravhunde, men det er ikke normalen.

> men bortset fra det er det jo slet ikke det
> tråden handler om.

Det er det nu

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-07-09 12:29

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Hov Jens. Glemte du ikke en afvæbnende smiley ? Ejeren af en gravhund
> er sikkert lige så glad for sin hund, som du er for dine to.

Gennemsnitsalderen, trækkes ret hårdt ned på gravhunde...
Da de som Jens siger ( Selv om meningen var en anden )
er alt for lange....
De har samme svaghed som Hovawarten, den lange ryg
hvilket gør, at racerne er lettere plaget af Spondylose.

Så for gravhunde generelt... Vel ca 8 år...

Det er ikke meget, for en lille hund....

Grundene, er faktisk ikke, spondylosen... Men det,
at de fleste gravhunde meget sjældent trænes seriøst,
og derved bliver betragtet som legetøj for børn...
Det giver desværre, mange rigtigt agressive gravhunde...
( Se bare Prins Henrik's ) .....

Så er der dem, der behandler deres gravhunde godt,
og træner dem, og så bliver de nemt både 15 & 16 år...
Forudsat ryggen holder, og mindst lige så god en hund,
som alle andre racer.... Men altså igen... man skal altså
huske, at stort set alle små racer, har et Ego, der får
dem til at føle sig større en en GD'er.

Om man kan gøre noget for ryggen... Jeg ved det ikke...
Måske lade være med at fodre dem for godt, så
opvæksten bliver så langsom som muligt, kan hjælpe...
Men det er så absolut et gæt, helt for min egen regning.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-09 12:45

In news:4a72d589$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.inv> typed:
> [...]
> opvæksten bliver så langsom som muligt, kan hjælpe...
> Men det er så absolut et gæt, helt for min egen regning.

Det var bare et rigtigt flot svar Benny.

Jeg læste lidt på nettet og fandt ud af, at der er så mange faktorer der
spiller ind, bl.a. også om der evt. er cancer i hundens familie. Det er nok
generelt svært at beregne en hunds levealder, for vores schæfer Asia blev
trods alt hele 16 år, hvilket jo i sig selv er en imponerende alder for så
stor en hund, og hun var faktisk meget stor af en tæve at være, og hun var
ikke præget af at være så gammel, bortset fra en smule gigt.

Der er jo mange små vovser der lider af Napoleon-syndromet, det er der
såmænd også mange mennesker der gør, men bortset fra det, læste jeg at
gravhunde iflg. en amerikansk undersøgelse faktisk er den farligste
hunderace der findes. Det skyldes jo nok at de er meget iltre og tilmed
også er slemme til at bide endog deres egen ejer, så hans kongelige højhed
skulle lære at holde hans hunde i snor, så de ikke bider sagesløse gardere i
hans kones tjeneste. Det er en uhørt arrogance fra kongehusets side, men der
er jo desværre stor forskel på kong Salomon og Jørgen hattemager.

Fra : Pwh

Dato : 31-07-09 13:51

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> såmænd også mange mennesker der gør, men bortset fra det, læste jeg at
> gravhunde iflg. en amerikansk undersøgelse faktisk er den farligste

Det må de også mene dem der bor nede for enden af min vej som har to.
De har i ramme alvor et advarselsskilt hængende på deres låge
Var jeg indbrudstyv skulle det ikke tage mig 2 sekunder at vride halsen
om på sådan et lille myr.
De to hunde skal også evig og altid kæfte op overfor mig og mine hunde,
og det er da uanset om vi møder dem på gaden eller bag lågen.
Tror faktisk at manden synes det er lidt sjovt at de gør af mine hunde,
konen (det fornuftige menneske) giver dem en balle når de gør det.

Kan ikke lade værer med at tænke hvergang jeg møder dem at dem skulle
jeg låne i et par uger, så skulle den adfærd nok blive pillet ud af dem.
Utroligt hvad små pishunde kan slippe afsted med, og når det så samtidigt
er en agrassiv race går de hen og blive rigtigt belastende.

At de så samtidigt er grimme at se på med deres sygelige vandskabte facon gør
heller ikke racen mere tiltalende i mine øjne, hvad vil folk dog med den slags
skrammel når de ikke skal bruge den til rævejagt alligevel.

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 31-07-09 22:18

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> De har i ramme alvor et advarselsskilt hængende på deres låge
> Var jeg indbrudstyv skulle det ikke tage mig 2 sekunder at vride halsen

Opgaven for sådan en vovse er vel også at vække huset, og dét lever de da så
sandelig op til. Min er schæfer-gravhund blanding, så en inteligent, stædig
og meget snakkede vovse og farlig kan hun da se ud. Skorstenfejeren går ikke
ind.

Fra : Pwh

Dato : 01-08-09 05:56

Kim2000, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Opgaven for sådan en vovse er vel også at vække huset, og dét lever
> de da så sandelig op til.

Hvad så hvis der ikke er nogen hjemme til at vække,
det skal da værer en kujonagtig indbrudstyv der lader sig
skræmme væk af sådan en vandskabning

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-09 09:09

> Hvad så hvis der ikke er nogen hjemme til at vække,
> det skal da værer en kujonagtig indbrudstyv der lader sig
> skræmme væk af sådan en vandskabning
>
> /Jens

Det eneste en indbrudstyv ikke ønsker, er opmærksomhed....

Og det kan selv en meget lille hund skaffe ham....

Så hundens størrelse, spiller ingen rolle...
Kun om den kan larme så meget, at naboen kunne finde på at kigge.

M.V.H....Benny

Fra : Pwh

Dato : 02-08-09 11:57

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
>
> Så hundens størrelse, spiller ingen rolle...
> Kun om den kan larme så meget, at naboen kunne finde på at kigge.

kan såmænd godt værer du har ret, jeg kender ingen indbrudstyve
og kender ikke deres tankegang
Larme kan sådan nogle gravhunde sgu, utroligt så meget lyd
der kan komme ud af sådan et lille myr

/Jens (hvis hunde også kan larme)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-09 09:13

> [...]
> og kender ikke deres tankegang
> Larme kan sådan nogle gravhunde sgu, utroligt så meget lyd

Hej Jens

Nej det ved jeg ikke om jeg gør....

Ingen har fortalt det... Men det var sådan ca ordene fra
en fiorhenværende af slagsen, som var i TV for nogen tid
siden, som gav svar på stort set samme spørgsmål....

Tyveri alarmen var ikke noget problem....
Men var der hund, valgte han et andet hus....

Nogle kunne bide, men de kunne alle, lave et helvedes
postyr

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-07-09 17:54

> [...]
> gardere i hans kones tjeneste. Det er en uhørt arrogance fra kongehusets
> side, men der er jo desværre stor forskel på kong Salomon og Jørgen

Hej Tove

Jamen selvfølgeligt er det svært... Ikke så meget at give et gennemsnit,
men det er svært at vurdere.... Hvor bare nogenlunde præcist, vil
lige netop denne hund ende....

Jeg ved min gamle Hovawart, trods det hun kun blev 9½ år gammel.
Så ville det, hvis man oversatte det til oplevelser, vel nærmere være
150 år gammel.... Og selv om det måske ikke var helt efter fortjeneste,
så alligevel... Hvor mange hunde, får lov til at deltage i et VM

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-07-09 18:08

> [...]
> gardere i hans kones tjeneste. Det er en uhørt arrogance fra kongehusets
> side, men der er jo desværre stor forskel på kong Salomon og Jørgen

Hej igen Tove

Det med småhunde og agressivitet, jeg ved godt, at det næsten er
obligatorisk.

Men jeg forbinder det altid med, at de oftest bliver drillet, op gennem
opvæksten.
Det er så skideskægt at drille dette lille kræ, for det bliver aldrig så
stort,
at det kan spise andet end gartnere og gardere )....

Så derfor bør folk holde den slags mennesker væk, fra deres nye lille
minihund.
For tænk sig bare, at skulle leve sammen med et lille agressivt kræ, i op
til 16 år.
Så hellere lige formane nogle voksne, og ikke mindst, børnene i nogle
måneder,
og så få 15 gode år med sin lille minihund....

Ingen driller en Sct. Bernhard, for når den er 3 mdr, er den stor nok, til
at sætte
folk uden for døren, og 1 år, så kan den spise dem som en snack

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-09 18:39

In news:4a7324ed$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
> nok, til at sætte
> folk uden for døren, og 1 år, så kan den spise dem som en snack

LOL Også i den grad Benny. Man slipper ikke så nemt fra at drille de
store, men heldigvis (for nogle) er de fleste af kæmpehundene nogle
godmodige størrelser.

Fra : Kim2000

Dato : 31-07-09 22:19

> [...]
>
> LOL Også i den grad Benny. Man slipper ikke så nemt fra at drille de
> store, men heldigvis (for nogle) er de fleste af kæmpehundene nogle

Jeps, og det er jo præcis det der går alt det med kamphundene så forbandede.
Passer vi ikke på så ender med at hønsehunde og sankt bernhardshunde løber
rundt med mundkurv.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-07-09 22:49

> [...]
>
> LOL Også i den grad Benny. Man slipper ikke så nemt fra at drille de
> store, men heldigvis (for nogle) er de fleste af kæmpehundene nogle

Ja det er et behageligt træk ved dem

M.V.H...Benny..

Fra : Kim2000

Dato : 31-07-09 22:15

"MariaH" <m_h_k79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som ved en gennemsnitsalder på gravhunde?

Ifølge
http://www.royalcanin.dk/Files/billeder/Produktfotos/Brochure_PDF/Gravhund_Breed_forbruger_PRESS.pdf

så er den forventede levetid ca. 12 år. Det synes jeg faktisk er
forbløffende kort tid, jeg havde troet den var mindst 16.

Fra : Pwh

Dato : 01-08-09 06:03

Kim2000, skrev:
> [...]
>
> så er den forventede levetid ca. 12 år. Det synes jeg faktisk er
> forbløffende kort tid, jeg havde troet den var mindst 16.

Man bliver nok nødt til at aflive en stor del af dem i ung alder
pgr dårlig ryg, enhver kan da med et halvt øje se at den race
bare er skruet helt forkert sammen.
Hvor længe tror du at den ville klarer sig i naturen.
Det må værer et udtryk for menneskers dårlige smag at
man bliver ved med at avle dem, synd for hundene.

/Jens (med hunde der ligner hunde)

Fra : MariaH

Dato : 01-08-09 08:07

> /Jens (med hunde der ligner hunde)

Det ser ud til du åbenbart kun kender til aggressive gravhunde.

For mit vedkommende har jeg en langhåret gravhund (dem synes jeg bedst om af
gravhunde). Den er nu 8 år, stadig dejligt frisk. Han er IKKE aggressiv!! -
Det skyldes måske også at vi har haft ham med rundt både til spejder og
geocaching og på besøg hos familien, så han vænner sig til andre mennesker
og hunde. Han flabber ikke bare op når han ser nogen komme gående eller
noget.

--
Maria

Fra : Pwh

Dato : 01-08-09 11:00

MariaH, skrev:

> Det ser ud til du åbenbart kun kender til aggressive gravhunde.

Så har du ikke læst hvad jeg har skrevet, prøv igen.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-09 16:16

"MariaH" <m_h_k79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som ved en gennemsnitsalder på gravhunde?

Ved det ikke helt, men vores genbo har en gravhund, der er 11 år.