access: ingen adgang til filer
Fra : Ukendt

Dato : 31-07-09 09:05

Monstro, jeg er i den rigtige gruppe?

Vores labtop vil ikke åbne access-filer; det ville den godt i marts, da
programmet sidst blev brugt. Word og Excel er ikke noget problem.
Acer Spire bruger XP Pro
ms-office 2003

På den identisk indrettede pc er der ingen problemer. Dog ved jeg ikke, om
min bedre halvdel har hentet programmer hjem, der kunne volde problemer - og
han ved det heller ikke. AVG siger, der ikke er virus på labtop'en.

Jeg har prøvet:
at opdatere office-pakken, men installationen lykkes ikke. Original-cd'en
var aktiv.

MS foreslår at kigge på, om der er hukommelse nok og jeg kan ikke se, at der
kører flere programmer end normalt. Der er ingen ukendte exe-programmer i
listen over aktive programmer.

Vi kan selvfølgelig gå tilbage til sidste gendannelsespunkt fra marts, men
er der ikke en anden løsning?

Inger

Fra : jos

Dato : 31-07-09 09:21

Inger Buchard wrote:
> [...]
>
> Vi kan selvfølgelig gå tilbage til sidste gendannelsespunkt fra
> marts, men er der ikke en anden løsning?

Hvad sker der hvis du starter access og åbner accessfilen derfra?
Hvis det virker, skal du bare have rettet assosiationen til accessfiler.
(kontrolpanel, mappeindstillinger,filtyper)

finn

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-09 12:50

Nej, det hjælper ikke: Windows Installer begynder at arbejde, den
konfigurerer, indsamler nødvendige oplysninger - men jeg får stadig ingen
mulighed for at åbne access-filer. Går jeg ned i Office11-undermappen og
doppeltklikker på Access-mappen, sker det samme.

Som sagt bruger vi ikke Vista, men jeg kan se andre steder, at Vista
forlanger, at programfilerne ligger i roden og ikke i mappen programmer. Kan
det være dér, hunden ligger begravet?

Inger

Fra : jos

Dato : 31-07-09 21:03

Inger Buchard wrote:
> [...]
> ingen mulighed for at åbne access-filer. Går jeg ned i
> Office11-undermappen og doppeltklikker på Access-mappen, sker det
så er det altså ikke fordi access ikke kan åbne flierne, men fordi access
ikke vil starte.
Jeg bliver lidt forvirret af betegnelsen "Office11", - den kender jeg
ikke -Er det en ny version?
nyeste v. jeg kender er Windows7 i os og 2007 i officepakke.

> [...]
> forlanger, at programfilerne ligger i roden og ikke i mappen
> programmer. Kan det være dér, hunden ligger begravet?

Jeg tror ikke på at Vista kræver at programfilerne er i roden - nej jeg er
sikker på at den ikke gør!
- det gør ingen windowsversioner!

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-09 22:09

Tak igen!

office11 er navnet på en undermappe i microsoft office mappen.
Men jeg har kigget rundt; der er registreret flere automatiske forsøg på at
opdatere labtoppen med Microsoft Office 2003 SP3. Jeg har også forsøgt idag,
men forsøget mislykkes.

Kan det lede dig på sporet af en årsag? Det må være forbundne størrelser.

Fra : jos

Dato : 01-08-09 17:54

Inger Buchard wrote:
> [...]
> forsøgt idag, men forsøget mislykkes.
>
> Kan det lede dig på sporet af en årsag? Det må være forbundne
Det har du s.. ret i
Forstår jeg dig ret i, at du ikke kan starte msaccess.exe herfra, eller kan
du bare ikke åbne en accessfil når msaccess.exe er startet?
- i et forløb
- Det er trælst at læse bagvent
- og PSE' lad være at topposte

finn

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-09 19:38

> [...]
> Forstår jeg dig ret i, at du ikke kan starte msaccess.exe herfra, eller
> kan du bare ikke åbne en accessfil når msaccess.exe er startet?

Med fare for, at jeg slider din tålmodighed op:
Jeg kan ikke starte access.exe

mvh
Inger

Fra : H. P. Holm

Dato : 03-08-09 07:05

Inger Buchard skrev:

> Med fare for, at jeg slider din tålmodighed op:
> Jeg kan ikke starte access.exe

Start med at kontrollere harddisken for fejl og scan for virus med
f.eks. <http://onecare.live.com/site/da-dk/tryscanner.htm>

Derefter:
Afinstaller hele Office fra tilføj/fjern programmer i kontrolpanel,
geninstaller og hent alle opdateringer til Windows og Office - der
er noget grundlæggende galt, når den ikke vil opdatere til SP3.

Microsoft har et værktøj til afinstallering hvis alting er på tværs:
<http://support.microsoft.com/kb/290301>

Fra : Harald Staff

Dato : 01-08-09 23:35

"jos" <jos@her.dk> wrote in message
> Jeg bliver lidt forvirret af betegnelsen "Office11", - den kender jeg
> ikke -Er det en ny version?
> nyeste v. jeg kender er Windows7 i os og 2007 i officepakke.

Office 7 = Office 95
Office 8 = Office 97
Office 9 = Office 2000
Office 10 = Office XP
Office 11 = Office 2003
Office 12 = Office 2007

Løpenumrene benyttes nesten bare internt i MS -men altså også i foldernavne
og registernøgle.

HTH. Beste hilsen Harald