Powerline
Fra : Lars Jørgensen - 276~

Dato : 26-07-09 14:54

Hej NG.

Er der nogle der har rodet med powerline´s som har prøvet at lave en
forbindelse igennem deres elmåler via en powerline og ved hvordan det
eventuelt virker? og om det virker.

På forhånd tak

Lars

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-07-09 20:13

On Sun, 26 Jul 2009 15:54:02 +0200, Lars Jørgensen - 2760
<nyhedsgruppe@webspeed.dk> wrote:

> Er der nogle der har rodet med powerline´s som har prøvet at lave en
> forbindelse igennem deres elmåler via en powerline og ved hvordan det
> eventuelt virker? og om det virker.

Jeg har brugt Linksys Powerline AV Network Kit (PLK300), og det virker
udmærket.

Jeg har testet sættet på både samme og forskellige el-grupper og begge
dele var fuldstændig plug-and-play og virkede bare. Ift. performance
fik jeg ca. 50 Mbps på en hurtig iperf-test mellem en bærbar og en af
serverne.

Hvis man vil have performance trækker man selvfølgelig PDS.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Nicolai

Dato : 26-07-09 22:04

> [...]
> serverne.
>
> Hvis man vil have performance trækker man selvfølgelig PDS.

Spændende læsning.

Ved man hvor langt der kan aflyttes?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-07-09 08:12

On Sun, 26 Jul 2009 23:04:03 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk>
wrote:

> Ved man hvor langt der kan aflyttes?

Hvor langt signalet kan 'høres'? Aner det ikke.

.... Men der er 128-bit AES-kryptering i HomePlug AV.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Nicolai

Dato : 27-07-09 19:07

> Hvor langt signalet kan 'høres'? Aner det ikke.
>
> ... Men der er 128-bit AES-kryptering i HomePlug AV.

Aha!

Tak for info.

Fra : Nicolai

Dato : 27-07-09 19:08

> Hvor langt signalet kan 'høres'? Aner det ikke.
>
> ... Men der er 128-bit AES-kryptering i HomePlug AV.

Kan det forresten slåes fra? Med performanceforbedring til følge? Eller er
flaskehalsen kablerne?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-07-09 12:30

On Mon, 27 Jul 2009 20:07:34 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk>