Trådløst internet
Fra : Ukendt

Dato : 26-07-09 21:57

En Oister-dongle til internettet, kan denne
flyttes fra den bærbare til den stationære umiddelbart
eller er den kun brugbar med den maskine den
er 'oprettet på' ?

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-07-09 22:01

> En Oister-dongle til internettet, kan denne
> flyttes fra den bærbare til den stationære umiddelbart
> eller er den kun brugbar med den maskine den
> er 'oprettet på' ?

Den "dongle" er i virkeligheden en mobil telefon med USB tilslutning til
computeren, og uden mulighed for at føre samtaler.

Den kan sættes til ALLE computere der kører et supporteret operativ
system (F.eks. Windows Vista), og vil fungere hvis man ellers har pin
koden til SIM kortet.

- Chano Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-09 21:19

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (F.eks. Windows Vista), og vil fungere hvis man ellers har pin koden til

Tak skal du ha'.
Så kan jeg godt meddele de gamle,
de kan opsige deres YouSee abonnement
til fordel for en Oister-ting.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-09 21:32

">> Eque <<" skriver:

> Så kan jeg godt meddele de gamle,
> de kan opsige deres YouSee abonnement
> til fordel for en Oister-ting.

Tjek lige om de har dækning, hvor de bor.......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-07-09 18:03

"Chano Andersen" <> skrev i meddelelsen ...

> Den "dongle" er i virkeligheden en mobil telefon med USB tilslutning til
> computeren, og uden mulighed for at føre samtaler.

Den tingest jeg har fra Telenor kan da både ringe og SMSe. Ringe har jeg
ikke prøvet, men skal åbenbart foregå via et telefonprogram på pc'en, men
SMS'er har jeg fået. Virker via Telenors opkaldsprogram.

mvh
Henning

Fra : Helge S

Dato : 29-07-09 18:06

> [...]
> (F.eks. Windows Vista), og vil fungere hvis man ellers har pin koden til

Hvad så med at sætte den i en router, som man kan dele forbindelsen med
andre? Så skal man vel have en router til usb-stik. Kan det lade sig gøre?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-07-09 18:36

Helge S skriver:

> Hvad så med at sætte den i en router, som man kan dele forbindelsen med
> andre? Så skal man vel have en router til usb-stik. Kan det lade sig gøre?

Nej, man skal bare have en router med plads til SIM kort.

Skulle lave noget alternativt WiFi netværk på et tidspunkt på arbejde.
HEr fik jeg stukket en 3 router i hånden. Den havde både 3 internet,
WiFi og almindeligt ethernet.

Fra : Helge S

Dato : 30-07-09 08:54

> [...]
>
> Skulle lave noget alternativt WiFi netværk på et tidspunkt på arbejde.
> HEr fik jeg stukket en 3 router i hånden. Den havde både 3 internet,

Ja, 3's router er en smart lille sag. Jeg havde bare håbet på, at der
fandtes en billigere løsning.

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-07-09 18:36

Helge S skrev:
> Hvad så med at sætte den i en router, som man kan dele forbindelsen med
> andre? Så skal man vel have en router til usb-stik. Kan det lade sig gøre?

Hvis routeren har support for det modem der bliver leveret, ja, så er
det muligt.

Jeg ved at ZyXel har nogle produkter hvor blandt andet Vodaphone
datakortet som TDC sælger, kan indsættes.

- Chano Andersen

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-07-09 22:37

Chano Andersen wrote:

> Den kan sættes til ALLE computere der kører et supporteret operativ
> system (F.eks. Windows Vista), og vil fungere hvis man ellers har pin
> koden til SIM kortet.

Det virker nu også på ikke-supporterede OS'er

....hvor man endda får automatisk re-connect efter suspend-to-ram (fordi
man ikke skal/kan bruge det medfølgende Mobile Partner program som vist
mangler denne feature).

[Ubuntu 9.04 netbook remix].

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-07-09 11:47

Helge S wrote:

> Ja, 3's router er en smart lille sag. Jeg havde bare håbet på, at der
> fandtes en billigere løsning.

MÃ¥ske..
<http://josefsson.org/openwrt/dongle.html>

--