TDC VDSL
Fra : Hauge

Dato : 20-07-09 15:04

Hejsa

Jeg skal have VDSL 15/15 hos TDC, hvilket i sig selv jo er meget rart..

Men..

Der skal komme en tekniker forbi, for at montere et "multistik", som den
søde dame ved kundeservice ikke kunne svare på hvad var..

Er der nogen her der ved hvad det "multistik" går ud på, og vil forklare mig
det?
Det er kun på en bærelinje, så det kan ikke have ret meget at gøre med at
jeg også skal have telefoner på.

Mvh Hauge

Fra : Sørensen

Dato : 20-07-09 15:38

"Hauge" > skrev >
> [...]
> forklare mig det?
> Det er kun på en bærelinje, så det kan ikke have ret meget at
> gøre med at jeg også skal have telefoner på.

Teknikkeren skal sørge for at der er en god forbindelse direkte
fra den udvendige dåse og til det stik hvor du skal have
udstyret, dvs. parsnoet kabel uden skarpe knæk, VDSL er meget
sart så det leveres ikke som "gør det selv"

vh.Sørensen

Fra : Hauge

Dato : 20-07-09 15:42

Hejsa
Sørensen wrote:
> Teknikkeren skal sørge for at der er en god forbindelse direkte
> fra den udvendige dåse og til det stik hvor du skal have
> udstyret, dvs. parsnoet kabel uden skarpe knæk,

Hmm, er det virkelig det der kaldes "multistik"

> VDSL er meget
> sart så det leveres ikke som "gør det selv"

Ærgeligt, hader at spilde min tid på at vente på en tekniker, når nu stikket
og udstyret sidder lige på indersiden af den mur, hvor kablet går ind i
huset.

Tak for svaret.

Mvh Hauge

Fra : PerX ...

Dato : 18-09-09 23:42

In article <4a648136$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
nogen@microsoft.com says...

> [...]
> udstyret, dvs. parsnoet kabel uden skarpe knæk, VDSL er meget
> sart så det leveres ikke som "gør det selv"

Kan man ikke få 15 med admindlig ADSL? Kunne man så ikke holde sig til
det i stedet for VDSL?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-12-09 13:22

"PerX ...skrev i en meddelelse
> Kan man ikke få 15 med admindlig ADSL?

Download jo - men ikke upload der er max 2 mbit

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-07-09 09:03

On 20 Jul., 16:42, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:
> Hejsa

> Hmm, er det virkelig det der kaldes "multistik"

Ja det betyder vel bare det sætter et nyt monopolskillepukt op med et
"KAP" stik. så forbindelsen går mest direkte fra kablet i vejen til
modemmet...

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-07-09 16:37

Hauge skrev, Den 20-07-2009 16:03:
> Der skal komme en tekniker forbi, for at montere et "multistik", som den
> søde dame ved kundeservice ikke kunne svare på hvad var..

Den forklaring, jeg fik engang, var, at når teknikeren var ude hos
kunder, benyttede de lejligheden til at sætte et moderne multistik op.

> Er der nogen her der ved hvad det "multistik" går ud på, og vil forklare mig
> det?

Det er vist her: http://cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/kapstik.php.

Stikket sidder før de andre telefonstik, og gør det muligt at indsløjfe
et filter til adskillelse af data og telefoni.

Fra : Hauge

Dato : 20-07-09 17:18

Hej
Jens Jensen wrote:
> Den forklaring, jeg fik engang, var, at når teknikeren var ude hos
> kunder, benyttede de lejligheden til at sætte et moderne multistik op.

Ok, lyder jo delvis fornuftigt.

> Det er vist her: http://cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/kapstik.php.
>
> Stikket sidder før de andre telefonstik, og gør det muligt at
> indsløjfe et filter til adskillelse af data og telefoni.

Jeg takker for forklaringen, også til Bjarke.

Mvh Hauge