Hvornår forbydes disse dræbermaskiner??
Fra : HAWK

Dato : 18-07-09 07:50

Nu må vi snart have forbudt disse kamphunde og alle blandinger af dem

Fra : Niels

Dato : 18-07-09 09:41

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i meddelelsen
> Nu må vi snart have forbudt disse kamphunde og alle blandinger af dem

sker nok ikke ...det hele går op i noget bavl med at det er ejerene og så
skal alle vi andre ha bøder for at gå uden snor på "Fido".

Fra : oz3bto

Dato : 18-07-09 15:51

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i en meddelelse
> Nu må vi snart have forbudt disse kamphunde og alle blandinger af dem

Hvis kamphunde skulle forbydes fordi de er farlige så skulle alle hunde
forbydes ..

Ved godt at 2 styk kampkræ lige har angrebet et bette barn .. Men den måde
jeg har set mange børn behandle hunde og andre dyr ja så skal de sku
bides af og til

Selv Bugsy som ellers mange børn og voksne syntes er IHHH og ÅHH så sød
kan finde på at hapse ud efter børn hvis de bliver for voldsomme.. Bla min
nevø på 6 år har måtte lære det på den hårde måde

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-07-09 10:14

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan finde på at hapse ud efter børn hvis de bliver for voldsomme.. Bla min
> nevø på 6 år har måtte lære det på den hårde måde

Hvordan skulle man kunne komme nogen vegne, i en tid, hvor alle politikere
har forfærdeligt travlt, med at finde en enkeltsag, som kan bringe netop
deres sag og det aller vigtigste.... Deres navn frem på samtlige
avisforsider. Alle snakker om at forbyde, og hvad der er endnu værre.... Vi
ser det hvert eneste år, og i år, var ingen undtagelse.... Alt er trukket så
langt ud, i endeløse og nyttesløse diskussioner, så der til syvende og
sidst, ligger ca 500 lovforslag, som skal hastebehandles, for at folketinget
kan gå på sommerferie til tiden.... Alt andet, har i årets løb kunne
udskydes.... Men aldrig sommerferien.... Så hellere vedtage nogle forslag,
som ingen længere kan huske indholdet af.... Til trods for dette, stiller
Lene Espersen sig op, og siger, " Vi er sat i verden, for at gøre noget for
andre ".... Tja, om ikke andet, får de da gjort sig godt og grundigt til
grin.

Der er visse ting, som er dømt til at ske, og det endda allerede, inden det
sker... Der findes personer, som burde holde sig, adskillige kilometre fra
hunde, da de vækker det værste i enhver hund.... Dertil kommer, alle de
kemiske produkter vi i dag anvender, som ingen reelt kender virkningen af...
Det eneste vi ved med sikkerhed, er at ALLE i den givne situation, er
forbandet gode til at råbe højt, men når det pludseligt kan føres tilbage
til, at vi igen, til fulde har udnyttet vores fantastiske evne, til
virkeligt at overse problemerne, når de ikke lige, er hyperaktuelle for os
selv.... Bliver vi igen, lige så stille, som havde vi aldrig været der.

Se bare, Pftalater i Barbie dukker.... Vi ved alle, at de er der, de har
været oppe at vende, så mange gange, så jeg har opgivet at holde tal på
det.... Men er hver eneste gang, bare nok engang gået i glemmebogen.... Og
der er stadig lige mange Pftalater i Barbie dukken, og den er præcis så
giftig, som den altid har været...
Det sætter virkeligt Danmarks yndlingssætning i det rigtige lys... Ikke
Sandt.... Tænk nu, hvis det var et lille barn det gik ud over...

Kun en gang, har jeg læst om en journalist, som enten havde hørt mig, eller
fået samme ide.... Hvordan virker vores kemikalier, på vores husdyr.... Men
han / hun, blev åbenbart hurtigt bragt til tavshed igen.... Så jeg har nu et
nyt spørgsmål.... Hvad er vigtigst... At finde svaret, eller tage ubegrænset
hensyn, til den kemiske industri.... Lige nu, er det herhjemme, kun hunde
der går amok.... I USA er det skolebørn, der gør deres bedste, for at rydde
en hel skole... Nå ja, sidst var det vist i Tyskland.... Så det rykker
tættere og tættere på... Så spørgsmålet kan så måske vendes om, og ses
således.... Hvilke forbrydelser / katastrofer, følger hvilke kemiske
stoffer.... Er Skoleskyderier, måske ikke gale børn, men en bivirkning af
Nanocover.... Altså valgt tilfældigt.... Men er bare tanken, ikke skræmmende
nok. Kan det virke så voldsomt på mennesker, hvordan kan det så virke på et
rovdyr, der IKKE har den indbyggede hæmning for at tage liv, da det er en
naturlig del af det, at være hund eller kat.... Eller et hvilket som helst
andet rovdyr....

Undskylder, det blev lidt langt...

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 19-07-09 10:26

oz3bto, skrev:

> Selv Bugsy som ellers mange børn og voksne syntes er IHHH og ÅHH så
> sød kan finde på at hapse ud efter børn hvis de bliver for
> voldsomme.. Bla min nevø på 6 år har måtte lære det på den hårde måde

Det er så ud over min fatteevne at du tør lade Bugsy gører det,
hvis en af mine hunde på nogen som helst måde på noget som helst tidspunkt
udviste agrassiv adfærd overfor et barn ville den få mig mig og bestille.
Faktisk ville tro at jeg kunne finde på at få den aflivet med det samme.

Hvis et barn behandler mine dyr forkert skal jeg nok selv fortælle barnet
at det skal holde op med det, det tør jeg ikke overlade til en dum hund at gører.
Det er måske det der er årsagen til at en del børn bliver bidt,
at der er folk der har samme indstilling som dig.
I den retning har jeg selv en nul-tolerance, det samme gælder for små
hunde og katte, da de ligesom børn er totalt forsvarsløse overfor mine hunde.

Voksne mennesker som bør vide hvordan man behandler hunde ville jeg i en given
situation se gennem fingre med at mine hunde knurrede af eller bed efter,
men aldrig med et forsvarsløst barn.

/Jens

Fra : HAWK

Dato : 19-07-09 11:50

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Faktisk ville tro at jeg kunne finde på at få den aflivet med det samme.

for engangs skyld er vi fuldstændig enige. Jeg har faktisk aflivet en hund
fordi den snappede efter et barn

> Hvis et barn behandler mine dyr forkert skal jeg nok selv fortælle barnet
> at det skal holde op med det, det tør jeg ikke overlade til en dum hund at
> gører.

Uhh mere enighed. Det er ejerens opgave at beskytte sin hund

> [...]
> given
> situation se gennem fingre med at mine hunde knurrede af eller bed efter,

nå så er jeg mere rolig her kom så uenigheden. Jeg vil ikke have en hund
der udviser aggressiv adfærd.

Fra : Pwh

Dato : 19-07-09 12:02

HAWK, skrev:

> nå så er jeg mere rolig her kom så uenigheden. Jeg vil ikke have
> en hund der udviser aggressiv adfærd.

Ja ja, træerne vokser jo ikke ind i himelen
Skal jeg forstå dig sådan at du ikke vil accepterer at din hund
passer på dig og hjemmet, det er det jeg mente med en given situation.
En hund der ikke kan/må det er da bare et unyttigt klappedyr,
så kan man da ligeså godt nøjes med at have en kat

/Jens

Fra : HAWK

Dato : 19-07-09 22:12

> [...]
> En hund der ikke kan/må det er da bare et unyttigt klappedyr,
> så kan man da ligeså godt nøjes med at have en kat

Du skal forstå det sådan at min hund godt må fortælle mig hvis der foregår
noget unormalt (læs fremmede forsøger at få adgang til huset) men den skal
absolut INTET foretage sig derudover med mindre den får besked på det

Og for god ordens skyld - det var ikke særligt pænt af dig at true mig med
en kat

Fra : Pwh

Dato : 20-07-09 05:06

HAWK, skrev:

> [...]
> foregår noget unormalt (læs fremmede forsøger at få adgang til huset)
> men den skal absolut INTET foretage sig derudover med mindre den får

Ville du ikke sætte pris på at din hund havde foretaget sig et eller andet
hvis der havde været indbrud mens du ikke var hjemme,
det er trods alt det mest almendelige at de kommer når man ikke er der.

/Jens

Fra : HAWK

Dato : 20-07-09 06:34

> Ville du ikke sætte pris på at din hund havde foretaget sig et eller andet
> hvis der havde været indbrud mens du ikke var hjemme,
> det er trods alt det mest almendelige at de kommer når man ikke er der.

Nu er det sådan at vi er i en situation hvor det af og til er nødvendigt for
fremmede at gå ind hvis vi ikke er hjemme.

Det klarer hnden på den måde at alle bliver mødt af en venlig hun der gerne
vil kæles med, men da VVS installatøren lige ville sætte en radiator udenfor
men han arbejdede da stille hunden sig i vejen og knurrede indtil han satte
den fra sig. Uden noget i hænderne var der ingen problemer med at komme ud,
Og sådan skal det være.

At bide er KUN noget hun skal gøre på direkte ordre fra
mig.................eller min kone

Fra : jopa

Dato : 20-07-09 12:13

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev

> At bide er KUN noget hun skal gøre på direkte ordre fra
> mig.................eller min kone

Sådan er vi så forskellige.
Jeg har hund primært som tyveriforsikring, og det ville glæde mig usigeligt
om den skambed en evt indbrudstyv, og jeg garanterer at den gør det

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Lars G

Dato : 21-07-09 10:59

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> wrote in message news:4a645151$0$48237

> [...]

Hvis en hund skal trænes til noget er det da meget bedre en den selv går
igen med at flå i menesker. Men jeg er mest til at en hund ikke skal trænes
til at være et våben. Hvis det var nødvendigt at have et våben med for at
beskytte sig selv. Så kan i få nogle råd her
http://home.comcast.net/~dsmjd/tux/dsmjd/tech/home_defense.htm til hvilket
våben der er bedst til hjemme brug !

> Sådan er vi så forskellige.
> Jeg har hund primært som tyveriforsikring, og det ville glæde mig
> usigeligt om den skambed en evt indbrudstyv, og jeg garanterer at den gør
> det

Det der er ikke i orden !

Og du har forklaret din hund hvordan en indbrudstyv ser ud ? Det var
garanteret meget nemt ikke !

Tag lige at få aflivet den hund med det samme.

\Lars

Fra : jopa

Dato : 21-07-09 11:59

"Lars G" <larsbg@gmail.com> skrev

> Og du har forklaret din hund hvordan en indbrudstyv ser ud ? Det var
> garanteret meget nemt ikke !

Alle den ikke kender har ingen grund til at besøge os i vores hus når vi kke
er hjemme.
Det ville fornøje mig usigeligt om den skambed en indbrudstyv

Selvfølgelig skal den da ikke aflives, og hvorfor ??
Den passer da bare sit job.
Det er en desideret vagthund og ingen sofa kælehund

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Lars G

Dato : 21-07-09 13:06

> Alle den ikke kender har ingen grund til at besøge os i vores hus når vi
> kke er hjemme.

Hvad nu hvis i har glemt at låse døren.....

Hvad nu hvis en af jer skal have hjælp eks fra en læge og er ikke er ved
bevistheden til at kalde hunden til ro ?

> Den passer da bare sit job.
Fra http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/hundelovgivning
"Politiet kan gribe ind: ikke blot hvis hunden angriber eller forulemper
andre, men også hvis der er grundlag for at antage,
at en hund kan være farlig for sine omgivelser. Dette kan ske uden
henvisning til tidligere forvoldt skade - f.eks. hvis en hundeejer anvender
sin hund på en truende måde eller ligefrem træner den til at angribe."

Det er lidt lige som ham som jagtede de der børn i sin bil og "kom til" at
køre en af dem ned. Som jeg sagde først jeg syntet ikke at det er iorden at
anskaffe sin en hund i danmark for at den skal "skambide " et andet
menneske. Lad politiet gøre deres arbejde.

Jeg har ikke nærlæst reglerne ang. hund men det lader da til hvis du har
"træner den til at angribe" er det ikke lovligt.

\Lars

Fra : jopa

Dato : 21-07-09 14:01

"Lars G" <larsbg@gmail.com> skrev

> Hvad nu hvis i har glemt at låse døren.....

Der er ingen andre end dem den kender der skal have adgang til vores hus når
vi ikke er hjemme

> Hvad nu hvis en af jer skal have hjælp eks fra en læge og er ikke er ved
> bevistheden til at kalde hunden til ro ?

Hvad nu hvis og hvis

> Jeg har ikke nærlæst reglerne ang. hund men det lader da til hvis du har
> "træner den til at angribe" er det ikke lovligt.

Selvfølgelig er det da lovligt.
Hunden er trænet til forsvar og angreb.
Det er ikke lovligt at bruge hunden som våben, men angriber hunden en
indbrudstyv eller et par hjemmerøvere uden ejeren er til stede eller eks
sover er det fuldt lovligt.

Jeg gentager:
Ingen andre end os selv og familie har noget at gøre i vores hus, og det vil
være med livet som indsats at entre vores hus når vi ikke er der hvad enten
du syntes om det eller ej

Det skal lige siges at hunden helt er klar over hvornår det er dens opgave
at passe på og ej.
Ingen problemer med gæster når vi er hjemme og de er godkendt af
undertegnede

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 21-07-09 19:57

jopa, skrev:

> Jeg gentager:
> Ingen andre end os selv og familie har noget at gøre i vores hus, og
> det vil være med livet som indsats at entre vores hus når vi ikke er
> der hvad enten du syntes om det eller ej

Fornuftig indstilling, bare blive ved John

/Jens

Fra : HAWK

Dato : 21-07-09 15:11

"Lars G" <larsbg@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> at anskaffe sin en hund i danmark for at den skal "skambide " et andet
> menneske. Lad politiet gøre deres arbejde.

ja når jeg læsr jopas skriverier så sidder jeg med en ubændig trang til
aktivt at arbejde for at man skal have licens til at have hund. Vel at mærke
en licens man skal kvalificere sig til at få

Fra : jopa

Dato : 21-07-09 15:56

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev >
> ja når jeg læsr jopas skriverier så sidder jeg med en ubændig trang til
> aktivt at arbejde for at man skal have licens til at have hund. Vel at
> mærke en licens man skal kvalificere sig til at få

Glimrende ide.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 21-07-09 16:15

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev

>Som jeg sagde først jeg syntet ikke at det er iorden

Ingen mennesker bliver skambidt af min hund med mindre de selv ønsker det.
Jeg er i min fulde ret til at have hund gående løs i mit hus når jeg er på
job, men tyven har intet der at gøre, og han kan ikke undskylde sig med at
han ikke var advaret.
Der er skiltning på døren og endvidere gøer hunden voldsomt så det er da
selvforskyldt at gå ind til den.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 21-07-09 20:04

HAWK, skrev:

> ja når jeg læsr jopas skriverier så sidder jeg med en ubændig trang
> til aktivt at arbejde for at man skal have licens til at have hund.
> Vel at mærke en licens man skal kvalificere sig til at få

For at bedrøve dig lidt og irrerterer John, kan jeg fortælle
dig at John faktisk rent proffeionelt træner hunde til politiet.
Så at John skal have licens er nok at strække den,
han er nok nærmere den der kan udstede den

/Jens

Fra : jopa

Dato : 21-07-09 20:31

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
> For at bedrøve dig lidt og irrerterer John, kan jeg fortælle
> dig at John faktisk rent proffeionelt træner hunde til politiet.
> Så at John skal have licens er nok at strække den,
> han er nok nærmere den der kan udstede den

Jeg syntes det er tarveligt at ødelægge tråden når jeg nu var i drillehumør

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : HAWK

Dato : 21-07-09 21:14

> For at bedrøve dig lidt og irrerterer John, kan jeg fortælle
> dig at John faktisk rent proffeionelt træner hunde til politiet.
> Så at John skal have licens er nok at strække den,
> han er nok nærmere den der kan udstede den

Jeg er sikker på John ikke tør lufte sin indstilling offentlig med sit eget
navn under

Fra : jopa

Dato : 21-07-09 21:31

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev

> Jeg er sikker på John ikke tør lufte sin indstilling offentlig med sit
> eget navn under

Jo da.
Min indstilling fejler såmænd intet.
Mit hus er ukrænkeligt og sådan tror jeg såmænd de fleste "normale"
mennesker har det.
At jeg så har en yderst skarp hund er jo blot ærgeligt for evt uindbudte
kriminelle.
Det skal lige siges at han absolut intet gør med mindre folk stikker af

Se for at komme ind til hunden kræver det jo at de entrer adgang uden
tilladelse og dermed er de selvforskyldt i den skade der opstår på dem selv.

Kan ved gud ikke se det forkerte i at have den holdning.
De fleste herinde kender mig og ved jeg hedder John Paulsen.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Kåre

Dato : 21-07-09 22:46

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Selvfølgelig skal den da ikke aflives, og hvorfor ??
> Den passer da bare sit job.
> Det er en desideret vagthund og ingen sofa kælehund

Når du er inden for politiet, så må du vide om ikke det du snakker om er det
man kalder for selvtægt?
Er det lovligt?
OK, du er politi-hundetræner og du ved hvad du gør. Men din indtilling er
HELT gal! Mener du også det er ok for ukyndige at forsøge at træne sin hund
til at angribe indbrudstyve? Og alt hvad der ellers rører sig på grunden...
Det gør du sikkert ikke. Men hvordan skal man så sikre sig mod at ukyndige
alligevel gør det?
Du gør i hvert fald ikke, på den måde du fortæller om at du synes det vil
være fedt hvis din hund skambider en indbrudstyv. Vi må bare håbe det ikke
er et barn der render ind for at hente sin bold som han er kommet til at
skyde ind over hækken.

Men mht. selvtægt, så bruger du din proffession til at beskytte dit hus.
Min proffession er indenfor el og elektronik. Jeg kunne snildt lave en alarm
som ristede en arm af, når en uindbudt prøvede at dirke min dør op, eller et
vindue eller noget. Den går bare ikke...

mvh
Kåre

Fra : jopa

Dato : 22-07-09 07:15

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev
>Vi må bare håbe det ikke er et barn der render ind for at hente sin bold
>som han er kommet til at skyde ind over hækken.

Nu snakker jeg om folk der bryder ind i mit hus når jeg ikke er hjemme.
Børn elsker den forøvrigt
Jeg bor på en ejendom på landet med 500 m til nærmeste nabo.
Min hund render ikke rundt når jeg ikke er hjemme den er inde i huset, og
igen:
Der er ingen der har noget at søge i mit hus andet end dem den kender.

Det er den ultimative tyverialarm.
Stort set samtlige naboer har haft indbrud minus mig så det må siges at være
forebyggende.

De bliver advaret kraftigt inden de entrer huset så jeg kan ikke se
problemet.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Kåre

Dato : 22-07-09 08:57

> [...]
> være forebyggende.
>
> De bliver advaret kraftigt inden de entrer huset så jeg kan ikke se

Problemet for mig er nog trigget mest af dit åbenlyse ønske om at den skal
skambide et andet menneske...
Jeg håber ikke du tager / tog det ønske med på job...

Men generelt så går diskutionen jo ikke om DU kan styre din hund. Men på om
folk generelt kan styre sin (muskel) hund.
Og der mener jeg bestemt generelt at det er en rigtig dårlig ide at anskaffe
sig en hund for at den alene skal være for at beskytte sit hus eller sig
selv. Det skal man altså ikke bruge en hund til, mener jeg.

mvh
Kåre

Fra : HAWK

Dato : 22-07-09 09:10

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> anskaffe sig en hund for at den alene skal være for at beskytte sit hus
> eller sig selv. Det skal man altså ikke bruge en hund til, mener jeg.

Helt enig. Jeg kunne ikke have udtrykt det bedre.

vil dog lige tilføje et eksempel, som jeg håber ikke forvirrer men
forklarer.

I mine unge dage var jeg en habil rallykører på internationalt niveau. Det
betyder ikke nødvendigvis at jeg var egnet til at køre bil blandt andre
mennesker.

Fra : Pwh

Dato : 22-07-09 09:41

Kåre, skrev:

> [...]
> anskaffe sig en hund for at den alene skal være for at beskytte sit
> hus eller sig selv. Det skal man altså ikke bruge en hund til, mener

Jeg kan for min død ikke se hvad galt der er i at hunden har den opgave,
det har mine da, men det er ikke det primære formål med dem.
Går du tilbage i historien har det da været hundens arbejde i årevis,
hvorfor skal vi dog gører hunden arbejdsløs og nedgraderer den til
et rent klappedyr nu om stunder.
Det er jo ikke sådan at tiderne er blevet mere gunstige,
feks. sådan noget som hjemmerøveri er da blevet yderst moderne.
Og da det er blevet meget strafbart at have et skydevåben liggende
synes jeg da at en skarp hund er et glimrende alternativ.

/Jens (som sover roligere med to hunde der passer på)

Fra : Pwh

Dato : 21-07-09 19:54

Lars G, skrev:

> Tag lige at få aflivet den hund med det samme.

HØRT
Så kunne vi også slippe for flere Milo indlæg

/Jens (som gerne hjælper til)

Fra : jopa

Dato : 21-07-09 20:49

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> HØRT
> Så kunne vi også slippe for flere Milo indlæg

Jeg syntes ikke jeg laver mange indlæg.

Milo har jo lige været i spjældet i 14 dage medens jeg cyklede Alperne tynde
puha.

På internatet hvor de passer ham siger de at han er jordens dejligste hund,
men stakkels ham der bliver uvenner med den

Nu er det jo schæferfolk der driver pensionen så de er nok lidt
forudindtaget.

ps Jens jeg arbejder ikke som hundefører mere.
Sidder mest på den flade og venter på den snarlige pension

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Kåre

Dato : 19-07-09 15:20

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Faktisk ville tro at jeg kunne finde på at få den aflivet med det samme.

Der er jo forskel på hvad "aggressiv adfærd er".
Min dreng på 6 er også blevet "bidt" af vores hund (ikke nogen muskelhund).
Men i begge tilfælde var det fordi hunden lå og sov dybt, og knægten så
pludselig hopper ind over ham. Hunden bliver megaforskrækket, viser tænder,
og bider.
Det hele sker på 1 sekund, så har hunden fået jaget knægten væk, og er selv
på vej væk, ind til han finder ud af hvad der foregik. Hunden får
selvfølgelig skældud, men knægten skal altså også respektere når hunden
ligger og sover.
I de tilfælde vi hører om, så er det hunde som i vågen tilstand bider, og
IKKE stopper igen...

> [...]
> given
> situation se gennem fingre med at mine hunde knurrede af eller bed efter,

Enig. Men jeg vil heller ikke acceptere at hunden på nogen måde viser
aggresioner overfor en voksen, som ikke har provokeret den groft.

mvh
Kåre

Fra : Pwh

Dato : 19-07-09 16:41

Kåre, skrev:
> [...]
> er selv på vej væk, ind til han finder ud af hvad der foregik. Hunden
> får selvfølgelig skældud, men knægten skal altså også respektere når

Verden er jo ikke sort og hvid, det er nok et af de tilfælde hvor man
må sige "shit happens".
Håber du mener at din hund markerer og ikke ligefrem bider hul i ham,
for det ville jeg under alle omstændigheder mene er forkert.

> I de tilfælde vi hører om, så er det hunde som i vågen tilstand
> bider, og IKKE stopper igen...

I vågen tilstang og hvor den ikke er bundet har hunden jo altid muligheden
for at trække sig, så heller ikke engang et enkelt lille haps ville jeg accepterer.
Det kan blive meget farligt hvis en hund finder ud af at det er ok at bide
mennesker bare fordi de irrerterer den.

> Enig. Men jeg vil heller ikke acceptere at hunden på nogen måde viser
> aggresioner overfor en voksen, som ikke har provokeret den groft.

Det gør mine og mange andre hunde da dagligt.
Hvis der kommer nogen ind på min grund (som er indhegnet) begynder mine hunde
da og knurrer og gø af dem, det synes jeg er helt ok.
Hvis min Angel synes at folk virker truende kan hun også finde på at knurrer af dem,
det er også ok med mig, det sker nu meget sjældent.
Et voksent menneske bør som sagt vide hvad det betyder hvis en hund gør/knurrer
af dem, det kan man ikke forvente et barn gør.
Kan værer det er det der gik galt ved den sidste episode, drengen har måske gået
ind til en flok hunde der har stået og gøet, i så fald en mangel i hans opdragelse.

/Jens

Fra : Kåre

Dato : 19-07-09 19:25

> [...]
> Håber du mener at din hund markerer og ikke ligefrem bider hul i ham,
> for det ville jeg under alle omstændigheder mene er forkert.
Ja både og. En seriøs markering...han bed ikke, men ville selvfølgelig
skræmme "det" væk som han blev forskrækket over.

> Det gør mine og mange andre hunde da dagligt.
> Hvis der kommer nogen ind på min grund (som er indhegnet) begynder mine
> hunde
> da og knurrer og gø af dem, det synes jeg er helt ok.
Hmmmm...så skal skal det også være et solidt hegn, som hundene på ingen måde
kan forcere.
Og andre må ikke kunne komme ind til dem: posten, mælkemanden og naboens
unger når de kommer til at skyder en højder ind i din have.
Jeg mener ikke hunde skal benyttes som vagtværn. Hunden ved intet om det er
en fæl tyveknægt, eller bare naboens knægt. En hund der går i flæsket på en
tyv, er selvtægt, og den går ikke.

> [...]
> måske gået
> ind til en flok hunde der har stået og gøet, i så fald en mangel i hans

Den forstår jeg altså ikke. Først siger du "...det kan man ikke forvente et
barn gør", og i næste sætning: "i så fald en mangel i hans opdragelse".
?????????????
Hvis en hund har en adfærd som virker truende over for andre mennesker, så
bør den være hegnet ind bag lås og slå, hvor børn og andre ikke kan komme
til at gå ind til den.

mvh
Kåre

Fra : Pwh

Dato : 19-07-09 19:46

Kåre, skrev:

> Ja både og. En seriøs markering...han bed ikke, men ville selvfølgelig
> skræmme "det" væk som han blev forskrækket over.

Synes jeg altså ikke lyder rigtigt betryggende, jeg ville da selv blive meget negativ
hvis jeg ved et uheld kom til at jokke på en af mine sovende hunde og den så bed mig
eller bare markerede, det kan jeg ikke forestille mig at de ville gører, de ville bare sige "piv"
Din hunds reaktion synes jeg lidt tyder på angstbidning, det er farligt.

> Hmmmm...så skal skal det også være et solidt hegn, som hundene på
> ingen måde kan forcere.

Det kan de ikke umiddelbart, og der er skilte der fortæller at de er løse.

> Og andre må ikke kunne komme ind til dem: posten, mælkemanden og
> naboens unger når de kommer til at skyder en højder ind i din have.

Folk har intet at gører på min grund uden min tilladelse,
overtræder de det er det på eget ansvar, der er advaret med skilte.

> Jeg mener ikke hunde skal benyttes som vagtværn. Hunden ved intet om
> det er en fæl tyveknægt, eller bare naboens knægt. En hund der går i
> flæsket på en tyv, er selvtægt, og den går ikke.

Så længe du har skiltet med at der er løs hund på grunden får du ingen probs.
Jeg synes det er helt ok at mine hunde passer på hjemmet og mig,
noget skal de sgu lave for føden

> Den forstår jeg altså ikke. Først siger du "...det kan man ikke
> forvente et barn gør", og i næste sætning: "i så fald en mangel i
> hans opdragelse". ?????????????

Det er jo i så tilfælde forældrene der har fejlet hvis de ikke har
evnet at forklarer deres barn at det ikke skal gå hen til fremmede hunde,
eller hunde der står og gør/knurrer, det var det jeg mente.

> Hvis en hund har en adfærd som virker truende over for andre
> mennesker, så bør den være hegnet ind bag lås og slå, hvor børn og
> andre ikke kan komme til at gå ind til den.

Enig.
Men det gælder jo nok for de fleste hunde at de forsvarer deres terretorie,
gør din hund måske ikke hvis nogen feks. banker på døren, det er da helt normalt.

/Jens

Fra : Kåre

Dato : 19-07-09 22:33

> [...]
> de ville bare sige "piv"
> Din hunds reaktion synes jeg lidt tyder på angstbidning, det er farligt.
Ja angstbidning måske. Men knægten øvede ninja-spring (for meget Cartoon
Network...) ovenpå hunden. Du ved: "stille som en ninja", og så ellers et
frontalt angreb .
Men jeg tror hunden har vænnet sig til det. Knægten har i hvert fald ikke
lært af det...

> [...]
> terretorie,
> gør din hund måske ikke hvis nogen feks. banker på døren, det er da helt
Jo du kan tro den gør bar den kan høre noget rasle udenfor!
Men det er med krølle på halen og ørerne lige i vejret.
Faktisk så gør den af alle fremmede som går rundt i vores have og gårdsplads
(håndværkere f.eks.), indtil de har snakket med den i et minut. Den stopper
ikke før den har fået lidt opmærksomhed.
Dens gøen vil jeg nærmere betegne som et "Velkommen" end som et "SKRID" .
Den er så også kun kendt for at være en alarm-hund, og ikke en vagt-hund.

mvh
Kåre

Fra : oz3bto

Dato : 20-07-09 18:18

> [...]
> given
> situation se gennem fingre med at mine hunde knurrede af eller bed efter,

Hvis en 6årig ikke fatter det når hunden knurre og viser tænder så har de
sku fortjent at få et nap .. Kan hunde ikke komme væk så er det jo reelt
dens enste mulighed
Han angriber jo ikke men snapper blot efter personen nøjagtig som den
ville gøre ved en anden hund i flokken der bliver for voldsom

Fra : Pwh

Dato : 20-07-09 18:46

oz3bto, skrev:

> [...]
> Han angriber jo ikke men snapper blot efter personen nøjagtig som
> den ville gøre ved en anden hund i flokken der bliver for voldsom

Hunde skal efter min mening ikke behandle mennesker ligesom de
behandler andre hunde.
Du leger med ilden hvis du mener at det er ok at Bugsy kan sige fra ved at bide,
det kan han slet ikke styrer med den smule hundehjerne han har.
Jeg kan garanterer dig for at jeg ville gå helt amok hvis en hund bed et barn
jeg havde, tvivler på den ville overleve det ret længe.

/Jens

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-07-09 18:01

On Sat, 18 Jul 2009 08:50:16 +0200, "HAWK" <nej@ikketale.om> wrote:

>Nu må vi snart have forbudt disse kamphunde og alle blandinger af dem

Det tror jeg ikke rigtig er vejen frem. Skrækscenariet er:
1. Vi forbyder et antal racer som kaldes kamphunde.
2. Der bliver stadig bidt børn.
3. Vi forbyder nogle flere racer, som kan være farlige i ukyndiges
hænder.
4. Der bliver stadig bidt børn

osv. osv.

Og til sidst er der squ'tte nogen tilbage.

Vejen frem er efter min mening et effektivt system, der omgående går
ind i sager om aggressive hunde.
1. Undersøger sagens fakta
2. Undersøger hunden - mentaltester den
3. Undersøger ejeren og hans forhold.
4. Laver en samlet vurdering af hund og ejer, deres forhold og
risikomomenter
5. Vurderer om risikomomenter kan reduceres til minimum eller
elimineres.
6. Tager stilling til aflivning, omplacering mv.

Sådan et system koster penge - umiddelbart kan jeg kun se et bidrag
pr. hund via den lovpligtige ansvarsforsikring til at dække
udgifterne. Eftersom sådan en undersøgelse nemt løber op i 10000 kr
eller mere snakker vi formodentlig fra start af en 10'er pr. hund pr
år.
Om det kan realiseres er op til politikere og ansvarlige. Samtidig bør
man som resultat af vurderingen af de hunde, der dukker op i systemet
få nedlagt avlsforbud mod søskende, forældre og håbe på af den vej at
få racerne "renset". Men selv mine tre pelsdyr kan i en presset
situation gøre skade på andre, jeg ved det! Men jeg er af den
opfattelse, at de skal føle sig voldsomt provokeret, før det sker - og
de bider altså kun en gang. (det er Old English Sheepdogs, som alle
elsker kæl)

Fra : jopa

Dato : 18-07-09 19:07

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev >
> [...]
> pr. hund via den lovpligtige ansvarsforsikring til at dække
> udgifterne. Eftersom sådan en undersøgelse nemt løber op i 10000 kr

Det er utopi desværre

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-07-09 20:40

On Sat, 18 Jul 2009 20:07:25 +0200, "jopa" <admin@jp-webs.invalid>
wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev >

>Det er utopi desværre

Næh, realisme! Tror du skattefar betaler (med borgerlig regering???,
så er du eddermaneme godt nok naiv ))) - næh, hvem er nærmest, det
er de ansvarlige hundejeere som faktisk er i besiddelse af en gyldig
ansvarsforsikring for deres dyr. (og ja, jeg tror også de kommer til
at betale en regning for uansvarlige, men sådan er verden så ond - jeg
betaler via min bilforsikring også for, at idioter stjæler
nummerplader og smadrer verden for deres fornøjelses skyld).

I mine øjne kan man ikke løse problemet med forbud - bortset fra at
forbuddet eskalerer fra race til race og så står vi alle tilbage med
race "X" som var heldig ikke at bide nogen, før altså der ikke var
andre tilbage.

Når jeg tænker på, at der kun er to hunde, der har bidt mig, så ved
jeg, at forbud er den forkerte vej. Den ene ejede jeg selv, det var
en (desværre- opdagede det for sent) indavlet hanhund, som var verdens
største og farligste hanhund samtidig med han var en pissevisker og
bange for blade der blæste over vejen. Den anden var en sort hund af
labradortype, som da jeg som post kom vandrende ud ad en havegang og
entrede min cykel fandt det passende at bide mig i skridtet (nogle få
mm til den ene eller anden side og jeg havde sunget kastrat! ) .

Det er ikke lige kamphunde vi snakker om ovenfor (den første var en
Welsh Corgi Cardigan (20 kg hyrdehund på gravhundeniveau) og den anden
en ubestemmelig labrador-krydsning).

De kamphunde jeg har haft kontakt med er utallige og modsat mange
andre især krydsninger kan man stole på hvad de "siger" - man skal
ikke kæle en hund med "gebisset åben", det er dobbeltplus dumt! Hvis
hunden siger fra, så bliv væk!! De er så nemme at læse, så man tror
det er løgn, men en AmStaff er jo en ganske uskadelig størrelse at se
til, men at have med at gøre, wow!! (25 kg muskler
målrettet!!........og jo, det er power, der vil noget og de har den
fejl at de bider igen og igen og igen.....)

Men hvis man nu kigger på den "nye" sag med to AmStaff og en gammel
sag fra Bornholm med to/tre rottweilere og små børn, hvad er så
forskellen? Og hvad kan man lære af dem? At man den onde hyleme ikke
lader børn uanset alder gå alene ind til hunde i flok - farmors
gårdhund alene måske, men aldrig hunde i flok - og en flok er 2 eller
flere)

Fra : jopa

Dato : 18-07-09 20:47

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev

> Næh, realisme!

Hvor meget mon os pæne hundeejeres forsikringer vil stige ?

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-07-09 21:05

On Sat, 18 Jul 2009 21:47:17 +0200, "jopa" <admin@jp-webs.invalid>
wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev

>Hvor meget mon os pæne hundeejeres forsikringer vil stige ?

Mit første bud var en 10'er pr hund pr år - men den slags har det med
ikke at falde, desværre!

Fra : HAWK

Dato : 19-07-09 04:58

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Mit første bud var en 10'er pr hund pr år - men den slags har det med
> ikke at falde, desværre!

jeg kan ikke se hvorfor ansvarlige hundeejeres forsikringer skal stige.

Selvfølgelig sker der uheld med hunde, og der findes uansvarlige hundeejere
inden for alle racer - indrømmet.

Men her taler vi om racer der er avlet udelukkende på deres dårlige
egenskaber. DERFOR skal de forbydes.

Det forhindrer så ikke at det kunne være en god ide at det blev indført at
man skal have en licens til at have hund - så længe det ikke bliver Dansk
Kennelklub der skal stå for det.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 20-07-09 15:28

> jeg kan ikke se hvorfor ansvarlige hundeejeres forsikringer skal stige.

Vi er vel alle ansvarlige hundeejere, til det modsatte er bevist ...
personligt synes jeg om forslaget med at betale lidt til en fælles pulje.
Men 10,- rækker ingen steder - bare at skulle administrere det vil æde det
beløb op. 500,- om året vil ikke være et beløb jeg synes er for højt.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?

Fra : HAWK

Dato : 20-07-09 16:40

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i meddelelsen
> "HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i meddelelsen
>
> Vi er vel alle ansvarlige hundeejere, til det modsatte er bevist ...

Enig - desvære er der så alt for mange hundejere der har bevist at de ikke
er hverken ansvarlige eller egnede til at have hund

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-09 11:12

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> wrote in message

> [...]
> opfattelse, at de skal føle sig voldsomt provokeret, før det sker - og
> de bider altså kun en gang. (det er Old English Sheepdogs, som alle

Dit forslag har jo ingen preventiv virkning...
Dernæst mange som har "Kamphunde" specielt dem der har det som en slags
"forlænger" har da ikke hunden hverken registreret eller forsikret...

Kasper

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-07-09 00:51

On 18 Jul., 16:50, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:

> [...]
> jeg  har set mange børn behandle hunde  og andre dyr  ja så skal de sku

Tåbelig kommentar

Der er himmelvid forskel på når børn (eller andre dyr) har været
angrebet af muskel-/kamphunde og "alm." hunde.
Så et forbud mod muskelhundene vil bestemt være fornuftigt.

--
Christian

Fra : hans

Dato : 20-07-09 01:01

On 19 Jul., 23:32, "Kåre" <kaareb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> frontalt angreb .
> Men jeg tror hunden har vænnet sig til det. Knægten har i hvert fald ikke

Der der læser jeg som om, at du ikke reagerer på den "leg". Det håber
jeg, at jeg misforstår. For det er da jeres opgave at sørge for at
knægten forstår, at det gør man bare ikke

Hilsen Jytte M

Fra : Kåre

Dato : 20-07-09 08:35

"hans" <perpedel@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

jeg, at jeg misforstår. For det er da jeres opgave at sørge for at
knægten forstår, at det gør man bare ikke

Det er skam også misforstået. Han får ganske bestemt at vide at han skal
lade hunden være når den ligger og hviler/sover.
Men når legen kører for en 6-årig, så sker det sommetider stadig at hunden
pludselig er en del af legen, uden at han lige tænker på at se efter om
hunden sover eller bare ligger forventningsfuldt og venter på at være med.
Og det skal lige siges at hunden elsker at være med i hans leg.

mvh
Kåre

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-07-09 01:18

On 19 Jul., 11:26, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
> Faktisk ville tro at jeg kunne finde på at få den aflivet med det samme.

Det samme her, bed en af vores hunde et barn ville den blive aflivet
med det samme, jeg ville ikke kunne stole på den mere.

> Voksne mennesker som bør vide hvordan man behandler hunde ville jeg i en given
> situation se gennem fingre med at mine hunde knurrede af eller bed efter,
> men aldrig med et forsvarsløst barn.

Det samme her.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-07-09 01:21

On 19 Jul., 12:12, "Kasper" <Tjae> wrote:
> [...]
> Dernæst mange som har "Kamphunde" specielt dem der har det som en slags
> "forlænger" har da ikke hunden hverken registreret eller forsikret...

Og de vil være fuldstændig ligeglade med snortvang.

--
Christian

Fra : shoteye

Dato : 22-07-09 02:12

On 22 Jul., 09:56, "Kåre" <kaareb...@gmail.com> wrote:

> Og der mener jeg bestemt generelt at det er en rigtig dårlig ide at anskaffe
> sig en hund for at den alene skal være for at beskytte sit hus eller sig
> selv. Det skal man altså ikke bruge en hund til, mener jeg.

Det har du lov til at mene

Min hund vil aldrig komme til at genere hverken dig eller andre.
Den er primært her på ejendommen, og dens egentlige formål er som sagt
at virke som tyverialarm, når den ikke ligger og varmer mine fødder
Skulle en evt ubuden "gæst" formaste sig til at entrere min bolig
ville det som sagt glæde mig om den bed ham til ukendelighed.
Nå nok om det du har sikkert fattet det efterhånden.
jeg er i den retning totalt udenfor pædagogisk rækkevidde.