Alternativ Behandling som virker!
Fra : Florian

Dato : 19-06-09 10:58

Der er sagt mangt og meget om alternative behandlingsformer gennem
tiderne, og det har bestemt ikke været positivt alt ammen. Det er som
om ordet “Alternativ” er et uartigt ord eller et ord som vidner om, at
man er en naiv lalletosse som tror på den slags hokus pokus. Vi
behøver bare tage et kig ind i westernfilmenes univers. Der er altid
en eller anden vogn som kommer til byen med en mirakelkur, som viser
sig at være det rene humbug. Men lad os lige kigge på den faktiske
betydning af ordet “Alternativ”. Det betyder jo i virkeligheden bare
at man bliver givet andre muligheder i forhold til det man altid har
gjort. Dvs. lagt sit liv i lægernes hænder. Troet på, at når manden i
den hvide kittel gav dig tre måneder at leve i, ja så var det slut.
Men nej. De alternative behandlingsformer har rent faktisk noget at
byde på. Jeg ved godt at man skal se sig grundigt for. Der er også
nogle behandlere for hvem, det drejer sig mere om udnyttelsen af
alvorligt syge menneskers desperation for at overleve og blive raske.
Men heldigvis findes der seriøse og kærlige mennesker, som tager det
som et kald at hjælpe andre, og du behøver ikke tage til Kina for at
få bugt med cancer og andre livstruende sygdomme. Der er flere ting i
dét med at tage til Kina eller andre fjerne steder. Det er meget langt
at rejse når man er alvorligt syg. I en sådan situation har man og så
brug for al den opbakning man overhovedet kan få fra familie og
venner.

Nu skal du få et eksempel på når tingene rent faktisk virker. Jeg vil
henlede opmærksomheden på en dame som har til huse i Skodsborg ved
København. Hendes navn er Anne Grethe Horneman-Thielcke. Anne Grethe
har 30 års erfaring i at behandle og helbrede alvorlige sygdomme. En
af de ting, som gør hende unik, er måden hvorpå hun møder den enkelte
person, som henvender sig. Når hun behandler, gør hun det individuelt,
for det som er sundt for den ene, behøver ikke at være sund for den
anden. Dét hun gør er først og fremmest, at bringe kroppen i balance,
således den bliver i stand til at modstå “giften fra eksempelvis kemo..
Hun afviser aldrig det som lægerne kan, men hun ved præcis hvor hun
skal gå ind og styrke systemet, så man kommer igennem kemo i god
behold. Jeg kender eksempler på folk som har beholdt håret og endda
tager på ifm. en kemobehandling. Af andre eksempler kan jeg nævne
folks som kommer med den besked fra lægerne, at de har tre måneder at
leve i. Disse mennesker er stadig blandt os, og er sunde efter 23 år.

Mit møde med Anne Grethe handlede i sin tid om, at jeg bare gerne
ville i balance og være sund. Efter ganske kort tid med Anne Grethes
kostplaner, fik jeg en energi, jeg ikke har været i besidelse af siden
barndommen. Høfeberen, som jeg døjede en del med tidligere, er nu godt
på retur, og allergi overfor katte, er en saga blot.

Med de ting jeg har set fra Anne Grethes behandlingform er jeg aldrig
et øjeblik i tvivl om, at det virker. Forskellen fra det etablerede
system er, at når man udelukkende lader sig behandle fra hospitalet,
så venter man i virkeligheden blot på at sygdommen går over. Men det
som det også handler om er, at sige “JA TAK” til livet og så selv gøre
en indsats i processen. Naturligvis er der mange som ikke har
kræfterne til selv at gøre denne indsats i starten. Der er også børn
som ikke helt forstår det. De skal naturligvis have hjælp, og det er
her familie og venner kommer ind i billedet. Men når man har
kræfterne, er det også den enkeltes opgave, at holde sig sund ved at
følge de anvisninger som man får.

Det er mit håb at denne artikel vil komme så mange mennesker til gode
som muligt.
Du kan finde Anne Grethes hjemme side på denne adresse:
www.horneman-thielcke-klinik.dk

Jeg har også selv haft fornøjelsen af at alve flere udsendelser med
hende. I min podcast på: www.florian.dk kan du føre en af dem. Der
ligger fire udsendelser som jeg lavede til DR P4 på Anne Grethes egen
hjemmeside.

Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke med din sundhed. Husk at man
ikke behøver være syg for at besøge Anne Grethe. Der ligger masser af
forebyggelse i at tage fat i hendes kostplaner, som bestemt ikke er
kedelige.

Kh. Florian.