Undersøge, om folder eksisterer
Fra : Kurt G

Dato : 21-06-09 08:18

Jeg vil gerne undersøge, om en folder eksisterer, men jeg kan ikke få
FolderExist til at virke korrekt, nok fordi jeg i det efterfølgende ikke
opsætter filespec korrekt.

filespec = "/Aarbogsindex/Bog/"
For x = 1907 to 2030
If fso.FolderExists(filespec & x) = true Then
Response.Write("Folder "& filespec &x&" eksisterer.<br>")
SidsteAar = x
Else
Response.Write("Folder "& filespec &x&" eksisterer ikke.<br>")
End If
Next
set fso=nothing

Selv om jeg ved, at folderne Root/Aarbogsindex/Bog/1907..1999 eksisterer,
skrives der ved alle, at de ikke findes.

Jeg har prøvet med flere forskellige filespec=, men uden held.
Skulle den første / i filespec = "/Aarbogsindex/Bog/" ikke sørge for, at der
bliver søgt fra roden?

Mvh Kurt

Fra : Rune Jensen

Dato : 21-06-09 17:58

Kurt G skrev:

> Jeg har prøvet med flere forskellige filespec=, men uden held.
> Skulle den første / i filespec = "/Aarbogsindex/Bog/" ikke sørge for, at der
> bliver søgt fra roden?

Er det ikke det, som server.mapPath er til?
altså..

server.mapPath("/") & dinUrlFraRoden

MVH
Rune Jensen

Fra : Kurt G

Dato : 21-06-09 20:55

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke det, som server.mapPath er til?
> altså..
>
> server.mapPath("/") & dinUrlFraRoden
>

> MVH
> Rune Jensen