En lille historie fra idag
Fra : Ragna

Dato : 19-06-09 19:35

Det her skal I lige høre!

Piv har fået en god, lang middagssøvn inde i sengen og bliver vækket af mig
her ved seks-tiden for at blive lokket ud, så han ikke skal være alt for
vanskelig at få ind ved otte-tiden.

Lige før jeg lukker bryggersdøren op for ham, hører jeg et hjerteskærende
"luk-mig-ind-miav" fra lille Miv, som sidder udenfor med en "gave" til mor,
bestående af en lille (heldigvis død) fugl.
Gaven er jo velment, så selv om jeg har ondt af den stakkels fugl, begynder
jeg at rose den store jæger og gøre anstalter til at hente en spade for at
fjerne liget.

Med lynets hast snupper Piv fuglen, samtidig med at han knurrer som en
rottweiler og hvæser som et damplokomotiv ad den retmæssige ejer, der ser
både såret, skuffet og forbløffet ud over sådan en opførsel af sin
allerbedste ven.

Som trøst og kompensation tilbyder jeg den berøvede en ekstra portion
luksusguf indendørs, samtidig med at jeg roser hendes dygtighed i høje
toner, hvilket hjælper lidt på de sårede følelser. Derefter går hun igen ud
i gården, hvor der intet spor er af hverken bytte eller røver.

Det er der til gengæld lidt senere, da jeg kigger ud og ser Piv siddende
foran bryggersdøren med fuglen foran sig.

Atter går jeg hen efter spaden, men heller ikke denne gang lykkes manøvren,
for nu kommer store Fufu målbevidst hen og snupper trofæet. Han ved af
erfaring hvad man kan bruge en fanget fugl til og sætter sig til at æde den,
mens Piv sværmer omkring ham uden at forsøge en tilbage-erobring, selv om
den store hverken knurrer eller hvæser ad ham.

Man kommer uvilkårligt til at tænke på talemåden "høg over høg"!

--
Mange hilsener fra Ragna.

Fra : Kate

Dato : 19-06-09 22:41

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> Det her skal I lige høre!

Hæhæ, herlig historie. Her har huset været ret fredeligt, men det
hænger sikkert meget sammen med at jeg lige blev underdrejet af en
sommerforkølelse med tilhørende ondt i halsen. Sygdom udløser på
mærkværdigvis ro fra kattene.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 20-06-09 13:31

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det her skal I lige høre!

klip en god fortælling

> --
> Mange hilsener fra Ragna.

Ja de er nogle lystmorderer, nogle gange.
Men fuglene har jo selv valgt at lande i en indhegnet have med rovdyr i.

Jeg havde lidt af samme oplevelse her lige før.
Dvs. Fuglen var ikke død, men lå og trykkede sig under min Rådvad
brødgilutine.
Og Rocke sad ovenpå og fiskede.

Nu fik kattene fisk igår så de er vist overmætte, men lander der en fugl
lige foran dem, ja så skal den fanges.
Og leges med og det bedste sted at slippe en legeting løs er, ja inde i
huset.
Helst inde i brusekabinen, for der er der størst chance for at fange den
igen, og igen.

Nu ved jeg ikke hvem af dem der har fanget den der fugl, for Kosmos
afleverer alt til Rocke, Kosmos er jo storebror og har ansvaret for Rocke

Ja Rocke er Kosmos kat.

Nå jeg tog fat i nakken på Kosmos og han røg ud i bryggerset, så jeg kunne
åbne køkkenvinduet, og ud fløg fuglen.
Heldigvis var den fanget som legetøj, for normalt er de så ødelagte, at jeg
skal aflive dem. Eller de bliver spist.
Og det med at fange som legetøj, de fangede engang en mus, udenfor, der blev
sluppet løs inde i huset.
Den blev fanget flerer gange, før det ikke var sjovt merer.
Til sidst fik jeg smidt musen ud, den boede under vaskemaskinen.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-06-09 16:18

In news:4a3bda3b$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Ragna <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> typed:

> Man kommer uvilkårligt til at tænke på talemåden "høg over høg"!

En herlig historie. LOL

Det er ihvertfald noget jeg kan nikke genkendende til. Hvis Mivser havde
fanget en mus/fugl kunne jeg være sikker på at han knurrede helt vildt, hvis
Mini så meget som bare så på ham. Han var ellers stille og rolig, men hans
bytte var der altså ingen der skulle røre.

Det var sjældent jeg så ham spise byttet, mens Mini guffer det hele i sig
med stort velbehag. Mivsers helt store delikatesse var guldsmede, og det var
skægt at se ham med en vinge stikkende ud fra hver side af munden, og
vingerne lå også pænt på græsset ved siden af hinanden når han var færdig.

Dine misser har ihvertfald forstået hvad ordet hieraki betyder.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats