Trække referencer på en ny speciel måde???
Fra : Filip Ravn

Dato : 18-06-09 20:04

Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive mit problem, men jeg vil prøve med et
eksempel

Grunddata:
a1 b1 c1 d1

Disse felter er udfyldt med data som jeg skal referer til et andet sted.
Normalt vil man jo referere til dem på denne måde:

=a1 =b1 =c1 =d1

....og man kan bare nøjdes med at skrive =a1 i det første felt og så trække
referencen vandret videre med musen, så den automatiskt lægger +1 til hver
reference, så de allesammen passer sammen i vandret rækkefølge.

Mit problem er at jeg gerne vil have mine grunddata til at blive refereret
til i lodret rækkefølge - altså:

=a1
=b1
=c1
=d1

Hvis I har forstået min pointe, vil jeg gerne have lidt hjælp til hvad jeg
skal gøre i det første felt for at kunne trække referencen vidre med musen
til de andre lodret.

-Filip

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 18-06-09 21:23

Hej Filip.

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår dit spørgsmål, så svaret er måske
besynderligt.

A1=5

A4: = A1 dvs. 5

B4: = A4 + 1 = 6

Herefter kan du kopierer B4 til højre.

Jørgen Bondesen

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4168 (20090618) __________

http://www.eset.com

Fra : Jan Kronsell

Dato : 18-06-09 23:14

Filip Ravn wrote:
> [...]
>
> Hvis I har forstået min pointe, vil jeg gerne have lidt hjælp til
> hvad jeg skal gøre i det første felt for at kunne trække referencen

Hvis du har værdierne i A1:D1 og skal have dine referencer placeret i fx G1
til G5, kan du anbringe denne formel i G1:

=INDEKS($A$1:$D$1;1;RÆKKE(A1))

Den kan du så kopiere nedad.

Jan

Fra : Filip Ravn

Dato : 19-06-09 14:48

> Hvis du har værdierne i A1:D1 og skal have dine referencer placeret i fx
> G1 til G5, kan du anbringe denne formel i G1:

> [...]

Super - lige hvad jeg manglede

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-06-09 17:06

> Super - lige hvad jeg manglede