Puch Maxi starter men dør ved gas
Fra : Lars & Jane

Dato : 17-06-09 13:56

Har fået tilbudt en gammel 70"er puch maxi til 500,- den skulle kunne
starte, men "dør" når der gives gas ???
Er det mon bare en lille ting der skal fixes, eller skal jeg holde nallerne
væk ?
Er IKKE motor ekspert, men er da ikke bange for at prøve noget, bare jeg ved
hvad det er...
Mvh Lars...

Fra : Leif

Dato : 17-06-09 18:21

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Er IKKE motor ekspert, men er da ikke bange for at prøve noget, bare jeg ved hvad det er...

Prisen lyder god.

Muligheder er der nok af, her er nogle:
1) Tag bunden af karburatoren og rens for aflejringer - husk også dysen. Herefter:
1a) Af med benzinhanen, tøm tanken for alt og påfyld frisk benzin.
2) Tænding skal indstilles - 16mm før top målt på svinghjulet.
3) Fjeren i notgangen i krumtappen, der holder svinghjulet, kan være drejet over.
4) Udstødningen er tilstoppet.

Jeg hælder mest til 1 og 2. Nr. 3 hvis svinghjulet har været af for nylig.

Held og lykke, Leif

Fra : Henning Lund

Dato : 18-06-09 15:56

> [...]
> holde nallerne væk ?
> Er IKKE motor ekspert, men er da ikke bange for at prøve

De fleste gange er det fordi, en eller anden har pillet de
propper der skal sidde i hver ende af slangen der sidder fra
luftfilter og ind i stel, eller de piller slangen helt af. Det
bevirker den får for mager blanding ift. den øgede luftflow, så
enten nyt til eller dys op.

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Lars & Jane

Dato : 20-06-09 05:26

> [...]
> eller de piller slangen helt af. Det bevirker den får for mager blanding
> ift. den øgede luftflow, så enten nyt til eller dys op.

Tak for svarene, prøver om det virker...
Mvh Lars...

Fra : Leif

Dato : 20-06-09 14:45

> Tak for svarene, prøver om det virker...
> Mvh Lars...

Ellers er jeg køber til prisen hvis den ikke er for rusten og "mishandlet"
/Leif