Nyt familiemedlem
Fra : Petersen

Dato : 17-06-09 07:55

Hej Gruppe

Først lige en lille forhistorie. For knap tolv år siden hentede vi vores
lille dronning på (12 uger)som var en dejlig lille huskat, ja jeg skriver
var for, jeg har lige fået hende aflivet da hun var blevet alvorlig nyresyg.
Hun har fulgt familien i tykt og tyndt og har specielt været min lille
dronning, i hendes 12 leveår. Hun ventede ved døren når jeg kom hjem fra
arbejde, hun gik ved siden af mig nå vi var en tur ude i haven. Ja hun
bestemte faktisk også hvornår jeg skulle gå i seng. Hun puttede altid sammen
med mig. Det var selvfølgelig en meget hård beslutning at tage omkring
hendes aflivelse. Men det kunne ikke være anderledes dyrlægen sagde at hun
muligvis kunne få det lidt bedre på noget specielt foder til nyresyge katte,
men at hendes tal var meget dårlige. Men jeg kunne se på hende at det aldrig
blev godt og hendes værdighed skulle bevares. Derfor tog jeg beslutningen.
Hun har altid levet af kvalitetsfoder (Royal canin) i de forskellige faser
af hendes liv.

Hun var ene kat i familien til for fire år siden da naboens kat havde lagt
sine killinger i vores værksted, den ene af killingerne tog vi til os da vi
kunne se at dronningen syntes det var en god ide. Hun var som en søster for
hende, men kunne også godt sætte hende på plads når det nu var nødvendigt.

Jeg vil inden så længe have en ny missepige til familien og har derfor et
par spørgsmål til jer i gruppen. Jeg går ikke vildt meget op i
racer/stamtavler osv. men går da og kigger lidt på MC eller en blanding
deraf. Hvor skal jeg købe og hvad skal jeg holde mig fra. Syntes der er
mange som har lavet det til en kynisk forretning at sælge misse katter og
det er jeg ikke sikker på jeg vil være en del af. Når jeg sidder og tæsker
gul og gratis igennem kan jeg ikke forstå de store prisforeskelle som er på
kattene. Jeg ønsker link til andre sider med kattesalg, samt advarsler om
hvad jeg skal passe på.

Håber på nogle input.

ps. Ved svar på min e-mail fjernes ~ ~

Venlig hilsen
Petersen

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-06-09 09:54

In news:4a38928c$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Petersen <~windows@petersen.tdcadsl.dk~> typed:
> [...]
> tog jeg beslutningen. Hun har altid levet af kvalitetsfoder (Royal
> canin) i de forskellige faser af hendes liv.

Det er en frygtelig oplevelse at skulle aflive en nyresyg kat. Jeg har
prøvet det, så jeg føler oprigtigt med dig. Det er svært pludselig at skulle
undvære en lille god ven, og selvom man jo godt ved at den dag kommer, så
prøver man alt for at den skal blive rask. Det er desværre næsten umuligt at
helbrede svigtende nyrer, så en aflivning er det bedste for katten, men hvor
er det dog bare svært. .

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-06-09 10:07

> [...]
> tog jeg beslutningen. Hun har altid levet af kvalitetsfoder (Royal
> canin) i de forskellige faser af hendes liv.

Hej Petersen (undskyld jeg kom til at trykke på "send" for tidligt)

> [...]

> forstå de store prisforeskelle som er på kattene. Jeg ønsker link til
> andre sider med kattesalg, samt advarsler om hvad jeg skal passe på.

Jeg synes at du skulle prøve at besøge www.vildkat.dk . Det er en formidling
af katte, og Dorthe som er et menneske med hjertet på det rette sted kan
anbefales varmt. Hun er uddannet zoolog, og har formidlet mange vidunderlige
katte i årenes løb.

Det kan selvfølgelig godt være at du hellere vil have en ny kat fra en
opdrætter, hvis du ikke lige skæver til prisen, men selv hos en opdrætter
kan man jo være uheldig.

Jeg ville selv til enhver tid vælge den formidling som min første prioritet
hvis jeg skulle have en ny kat.

P.S. Vores søn har en blanding af norsk skovkat og MCO. Det er en utroligt
smuk mis.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 17-06-09 13:46

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> vidunderlige katte i årenes løb.

P.S. Vores søn har en blanding af norsk skovkat og MCO. Det er en utroligt

hej Petersen og Tove

det var også mit bud på en formidlingsside, og det er en ekstra fordel, at
kattene er neutraliserede, når man får dem dér.
Mine nuværende katte er endnu unge, så det varer forhåbentlig længe, før jeg
skal lede efter en kat, men jeg vil helt sikkert se på vildkat.dk til den
tid - (med mindre jeg, som så ofte før, bliver fundet af en kat i stedet).
Det samme gælder min veninde, hvis nuværende katte, en "Brite" og en MCO, er
ved at blive meget gamle.

mvh Anelise

Fra : ager

Dato : 17-06-09 20:42

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> sted kan anbefales varmt. Hun er uddannet zoolog, og har formidlet mange

Neeejj hvor tarverligt Tove!.. nu kom jeg jo til at kikke derind.. jeg har
holdt næsen laaaaaangt væk derfra længe af gode grunde (-;

altså,- se lige under par der søger hjem.. altså.. mums!

og øv.. Torben siger Neeeeeeeeej Marie!, blidt men bestemt..
-Nogen der kunne bruge en lettere brugt handymand, der kan trylle i et
køkken, når han gider, og fotografere, lettere overvægtig, spiser alt,
næsten renlig.. GG..
--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-06-09 20:51

In news:h1bgu4$evo$1@newsbin.cybercity.dk,
ager <big@city.dk> typed:
> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Neeejj hvor tarverligt Tove!.. nu kom jeg jo til at kikke derind..
> jeg har holdt næsen laaaaaangt væk derfra længe af gode grunde (-;

Undskyld Marie. Jeg kiggede også lige ind. Nøøøj nogle lækre smuksakker der
var imellem. De var lige til at savle over.

> altså,- se lige under par der søger hjem.. altså.. mums!

Det kunne da godt være at Petersen kunne falde for et af parrene, de er
simpelthen skønne.

> [...]
> -Nogen der kunne bruge en lettere brugt handymand, der kan trylle i et
> køkken, når han gider, og fotografere, lettere overvægtig, spiser

Ellers tak. Jeg har selv en brugt handymand, som også kan begå sig i
køkkenet, men overlader det til mig. Det er jo også en hel del nemmere.

Fra : Allan Larsen

Dato : 18-06-09 22:06

Sikke nogle dejlige katte, hvis jeg ikke havde to ragdolls i forvejen tror
jeg at jeg ville kaste mig over dem..
Hvis du er i tvivl om raggies er det rette for dig, så klik eventuelt ind på
min hjemmeside http://www.funkie.dk/ og læs om hvordan det er at dele hus
med to af dem.

Du kan også besøge Dorthe Seierø's hjemmeside http://www.ragdoll.dk/, det er
her mine katte kommer fra..
Hende kan jeg varmt anbefale.

Mvh.

Allan L
http://www.funkie.dk/

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4168 (20090618) __________

http://www.eset.com

Fra : ager

Dato : 19-06-09 05:14

"Allan Larsen" <mail@mailghj.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg at jeg ville kaste mig over dem..
> Hvis du er i tvivl om raggies er det rette for dig, så klik eventuelt ind

Jamen altså.. jeg har to Raggier i forvejen, og jeg kan da sagtens have
flere ((-;

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Kate

Dato : 19-06-09 16:24

"ager" <big@city.dk> wrote in

> Jamen altså.. jeg har to Raggier i forvejen, og jeg kan da sagtens
> have flere ((-;

Tror du at Torben accepterer flere dyr?

--
Kate

gerne ældre.

Fra : ager

Dato : 21-06-09 16:12

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i meddelelsen
> "ager" <big@city.dk> wrote in

> Tror du at Torben accepterer flere dyr?

jamen jeg har jo lige sat ham til videreformidling.. LOL.. ((-;

Mvh. Marie - der er blevet sat under administration.. /-;
www.agers.dk

Fra : Mjav

Dato : 18-06-09 22:40

"ager" <big@city.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> holdt næsen laaaaaangt væk derfra længe af gode grunde (-;
>
> altså,- se lige under par der søger hjem.. altså.. mums!

))))))))))))))))))
Altså Marie.....
Jeg faldt jo over det par, den dag de kom på og har været inde og kikke
maaaaaaaaaaange gange.
Men manden siger...NEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIII
Lyder det bekendt???

Jeg er bare solgt, men fik mig to drenge fra Vildkat.dk for få måneder
siden.

Fra : Kate

Dato : 18-06-09 21:39

"Petersen" <~windows@petersen.tdcadsl.dk~> wrote in

> [...]
> skulle bevares. Derfor tog jeg beslutningen. Hun har altid levet
> af kvalitetsfoder (Royal canin) i de forskellige faser af hendes

Det er en hård beslutning. Jeg føler med dig. Jeg måtte selv gå den
tunge gang med min 15 årige for 3 år siden og selvom han var blevet
træt og meget tynd, så var det en skrækkeligt hård beslutning
alligevel. Han havde haft forhøjede tal i ca 4 år før det gik helt
galt. Også han havde altid fået kvalitetsfoder, bare i form af Hill's.

[klip]

> [...]
> kan jeg ikke forstå de store prisforeskelle som er på kattene. Jeg
> ønsker link til andre sider med kattesalg, samt advarsler om hvad

Jeg har desværre ikke kendskab til nogle opdrættere, men vil bare
udtrykke min glæde over at du vælger at få din kat fra et godt sted.
Desværre virker det på mig som om BYB'erne har fået lidt rigeligt vind
i sejlet.

(BYB = Back Yard Breeder også forstået som opdrætter der kun tænker
cool cash og ikke velfærd eller racetypiskhed og som ikke vil ofre 5
øre på dyrene.)

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Petersen

Dato : 19-06-09 08:19

"Petersen" <~windows@petersen.tdcadsl.dk~> skrev i meddelelsen
> Hej Gruppe

Jeg takker meget for input, kommentarer, samt medfølelse.

Ja, det har været og er meget hårdt at skille sig af med så god en ven. Jeg
har kigget på div. links og har besluttet at jeg vil vente med at tage
yderlie kontakter til nogen salgssteder til jeg har ferie, hvor jeg kan
finde mig en ny prinsesse (ja de bliver jo ikke dronninger lige med det
samme)

Jeg skal nok vende tilbage til gruppen og vise jer resultatet.

God sommer ønskes fra Petersen