Bule
Fra : Pwh

Dato : 17-06-09 11:41

Jeg har opdaget en "bule" på siden af Tyson's brystkasse,
den er vel på størrelse med en stor tommeltot og ligger lige under huden.
Den er ikke spor øm eller ser betændt ud, så ud fra hvad jeg har kunnet surfe
mig til er det nok en fedtknude som er ufarlig,
dog bør den vist fjernes da den kun vil vokse.
Er der andre her i gruppen der har været ude for den slags gevækster
på deres hunde.

/Jens (som har prøvet at tæske den væk med en hammer)

Fra : Lene Nielsen

Dato : 18-06-09 00:07

On 17 Jun., 12:41, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> [...]
> på deres hunde.
>
> /Jens (som har prøvet at tæske den væk med en hammer)

Flere af mine hunde har haft fedtknuder, de har ikke givet problemer.
Det kommer nok an på, hvor den sidder, om den er et problem. Når jeg
opdager en, holder jeg øje med den og med mindre den vokser hurtigt,
lader jeg bare dyrlægen tjekke den, når jeg alligevel er dernede.
Almindeligvis er de ikke blevet fjernet.
Havanna har en der lyder som Tyson's - altså på siden af brystkassen.
Den har hun haft i flere år, og den er ikke vokset siden jeg opdagede
den eller i hvert fald kun meget lidt.
Som udgangspunkt ville jeg bare holde øje med om den vokser.

Lene

Fra : Pwh

Dato : 18-06-09 11:06

Lene Nielsen, skrev:

> [...]
> den eller i hvert fald kun meget lidt.
> Som udgangspunkt ville jeg bare holde øje med om den vokser.

Jeg takker for svaret
Tyson bliver bare holdt under observation indtil videre,
det kan jo også værer et insektbid.
Bliver bulen større kommer han self til dyrelægen.

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-06-09 04:21

On Jun 17, 12:41 pm, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> [...]
> dog bør den vist fjernes da den kun vil vokse.
> Er der andre her i gruppen der har været ude for den slags gevækster

Præcis det samme har vores hund, hun var ved dyrlægen i mandags til
det årlige serviceeftersyn.
Og placeringen og formen (som en klump blød gele) gjorde at han ikke
ville gøre noget.
Men vores hund er også 9½ år så det er måske også voldsomt at gøre
noget stort ud af det på så relativt gammel en hund.
9½ år er jo en pæn alder for en retriever.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Pwh

Dato : 18-06-09 11:51

Christian B. Andresen, skrev:

> Præcis det samme har vores hund, hun var ved dyrlægen i mandags til
> det årlige serviceeftersyn.
> Og placeringen og formen (som en klump blød gele) gjorde at han ikke
> ville gøre noget.

Ok, tak for svaret.
Havde også Tyson til service for nylig, men der havde han self ingen bule
eller jeg havde ikke opdaget den endnu

> Men vores hund er også 9½ år så det er måske også voldsomt at gøre
> noget stort ud af det på så relativt gammel en hund.
> 9½ år er jo en pæn alder for en retriever.

Tyson (Lab/Schæfer) har lige rundet 7 år,
og jeg håber da han har mange gode år tilbage i sig.

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-06-09 05:22

On Jun 18, 12:51 pm, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Ok, tak for svaret.
> Havde også Tyson til service for nylig, men der havde han self ingen bule
> eller jeg havde ikke opdaget den endnu

Sådan er det jo altid når noget skal vises.

Det tror jeg bestemt også han har.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Pwh

Dato : 18-06-09 12:36

Christian B. Andresen, skrev:

> Sådan er det jo altid når noget skal vises.

Ja det kunne værer yndigt at jeg skulle betale 6-700kr ekstra for
en konsultation fordi bulen kom en uge senere

> Det tror jeg bestemt også han har.

Ved man jo aldrig, men han har ikke haft en sygedag i sit liv
Så pengene til hans sygeforsikring er pt givet dårligt ud,
godt at min Angel har overskud på sin selvom hun blev 25 år

/Jens

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 20-06-09 05:07

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> /Jens (som har prøvet at tæske den væk med en hammer)
>Min tæve schæfer har haft uskadelige bruskknuder ved patterne
opereret 2 gange af dyrlæge