stammer denne tekst fra en spammail?
Fra : DerGolf

Dato : 16-06-09 17:19

Attention PayPal Online Client:

You have received this email because we have strong reason to believe
that your PayPal account had been recently compromised. In order to prevent
any fraudulent activity from occurring we are required to open an
investigation into this matter.

If your account informations are not updated within the next 72 hours,
then we will assume this account is fraudulent and will be suspended. We
apologize for this inconvenience, but the purpose of this verification is to
ensure that your PayPal account has not been fraudulently used and to combat
fraud.

Please login into your PayPal Online account and complete verification
process

We apologize in advance for any inconvenience this may cause you and
we would like to thank you for your cooperation as we review this matter.

Fra : Martin

Dato : 16-06-09 17:26

DerGolf wrote:
> [...]
> ensure that your PayPal account has not been fraudulently used and to combat

Ja!
Paypal vil aldrig spørge dig om at logge ind, og de vil slet ikke lukke
din konto.

Fra : Tommy

Dato : 16-06-09 18:05

Martin skrev:

> Ja!
> Paypal vil aldrig spørge dig om at logge ind, og de vil slet ikke lukke
> din konto.

Det vil dog være en ualmindelig scam mail, hvis der ikke findes et link,
som viser brugeren til den side, som skulle høste login oplysningerne.
Men måske den del blot ikke er medtaget i op's copy/paste.

Paypal har en abuse adresse som de opfordrer brugerne til at sende den
slags mails til. Jeg har prøvet et par gange og de plejer at være
hurtige til at svare med en bekræftelse af at det er en scam mail.

Fra : Martin

Dato : 17-06-09 05:48

Tommy wrote:

> Det vil dog være en ualmindelig scam mail, hvis der ikke findes et link,
> som viser brugeren til den side, som skulle høste login oplysningerne.
> Men måske den del blot ikke er medtaget i op's copy/paste.

Jeg fik præcis den samme mail... og jep et lille link i bunden.
Skulle jo lige ind og kigge hvordan det ser ud, dejligt at firefox er så
smart at sende en KÆMPE advarsel op med scam.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 16-06-09 18:03

DerGolf wrote:
> Please login into your PayPal Online account and complete
> verification process

Mailen er ikke spam men et forsøg på såkaldt fishing. Klikker du
på linket kommer du til en meget autentisk udseende side, som
beder dig om at logge ind og derefter om at verificere dine oplysninger
bl.a. ved at indtaste kreditkort-informationer.

Oplysningerne kan herefter misbruges af bagmanden.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Kent Friis

Dato : 16-06-09 18:04

Den Tue, 16 Jun 2009 18:18:49 +0200 skrev DerGolf:
> [...]
>
> We apologize in advance for any inconvenience this may cause you and
> we would like to thank you for your cooperation as we review this matter.

Det behøver du faktisk ikke bekymre dig om. Det vigtige er at du IKKE
bruger nogle links fra mail'en til at logge ind på Paypal, men går ind
på sitet på normal vis - gerne via en bookmark, alternativt ved at taste
www.paypal.com (og IKKE den adresse der står i mail'en).

Det er først når de narrer dig til at indtaste dit password på deres
fup-site, de kan snuppe din konto. Mail'en i sig selv kan ingen skade
gøre. (Forudsat selvfølgelig at du heller ikke åbner vedhæftede filer
og andet skrammel).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : C.A.

Dato : 16-06-09 19:42

Efter mange tanker skrev DerGolf:
> Attention PayPal Online Client:

Det er et phising forsøg, du kan hjælpe paypal med at lukke banditterne
ned, ved at forwarde e-mailen til denne e-mail spoof@paypal.com

--
MVH
Carsten.