3 skærme på workstation
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 16-06-09 06:38

Hey

Jeg har en HP XW4400 Workstation, som jeg har haft kørende næsten 24/7
i 2 år. Maskinen er fantastisk, og der har aldrig været problemer. Den
blev oprindeligt opgraderet med et - af HP anbefalet - ATI PCI-E
grafikkort med 256MB RAM. Fra dag 1 har den været lynende hurtig og
jeg har været yderst tilfreds.

Grundlæggende er det noget med en Intel Core 2 Duo, 2.2Ghz, 2GB PC5300
RAM, ATI Fire GL grafikkort med 256MB RAM, NoName (nvidia chip)
grafikkort med 512MB RAM.

I mit arbejde som webudvikler er det lækkert med mange skærme - synes
jeg - så jeg har her for 1 måned siden fået et ekstra PCI-E grafikkort
i med 512MB RAM, så jeg nu har ialt 3 skærme. Men maskinen er blev ret
langsom efter dette, og f.eks. skift imellem 2 XP brugerprofiler tager
nu 15-20 sekunder mod tidligere 3-4 sekunder etx.

Hvordan kan jeg fejlsøge?

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-06-09 14:27

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> langsom efter dette, og f.eks. skift imellem 2 XP brugerprofiler tager
> nu 15-20 sekunder mod tidligere 3-4 sekunder etx.

Du siger du har sat et nvidia kort i en maskine som i forvejen har et
ATI siddende - så kan det evt være at det er nvidias software der
driller dig. Jeg ved ikke om du kan nøjes med at installere nvidia
driver uden kontrolpanel osv. men hvis du kan, så prøv at se om det
ændre på login/logud tider

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 16-06-09 22:16

[...]

> [...]
> driller dig. Jeg ved ikke om du kan nøjes med at installere nvidia
> driver uden kontrolpanel osv. men hvis du kan, så prøv at se om det

Sjovt. Jeg har haft afinstalleret alt nVidia's software. Havde
derefter store problemer med at installere drivers ordentligt til det
ekstra grafikkort. Efter et par timers bøvleri geninstallerede jeg
hele pakken af deres software, og nu spiller det meget meget
hurtigere. Tak, eller noget ;)

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk