Fejl i script.
Fra : Paw

Dato : 15-06-09 17:50

Jeg er i øjeblikket i gang med at forsøge at lære PHP fra bunden.

Jeg er i gang med en lærebog Start på PHP5 af Thomas G. Kristensen.

Jeg er løbet ind i et problem, da et script i bogen kan jeg ikke få
til at virke. Der må være en fejl i det et sted. Men hvor?

Kan en i gruppen hjælpe. Find fejlen.

Scriptet ser sådan ud:

<head>
<title>Navne</title>
</head>

<h3>Nu skal vi kigge lidt på navne.</h3>

<?php
//Vi skal bruge en variabel til at formatere om
$navn = "jens Jensen";
echo "Her er tre forskellige måder at skrive det samme navn på:<br>;
echo strtolower($navn);
echo "<br>";
echo strtoupper($navn);
echo "<br>";
echo ucwords($navn);
echo "<br>";

?>

Vh. Palle

Fra : Birger Sørensen

Dato : 15-06-09 18:10

Paw sendte dette med sin computer:
snip
> echo "Her er tre forskellige måder at skrive det samme navn på:<br>;
snap

Der mangler en " til afslutning af strengen ...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 15-06-09 18:11

notepad++
http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm

Highlighter og hjælper med at finde den slags fejl...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Paw

Dato : 15-06-09 18:20

Selv en lille fejl kan have stor virkning.

Jeg siger mange tak for hjælpen.

Palle

Fra : Birger Sørensen

Dato : 15-06-09 18:39

Paw kom med denne ide:
> Selv en lille fejl kan have stor virkning.

8X

Jo jo.
PC'en arbejder jo binært. Det er enten helt rigtigt eller helt forkert

Og nogen gange kan man bruge timer på at få det helt rigtigt!

I gamle dage sagde man at PC'en var utrolig dum. Den skal have helt
præcis og nøjagtig besked om hvad den skal. Og du skal ikke forvente
den selv tager initiativ til noget. (Det sidste var nu før Windoze. I
dag skal man jo næsten bede Bill om lov til at bruge sin egen PC).
Fordelen ved den, er så at den er utroligt dum, meget hurtigt.

Birger

http://bbsorensen.dk