Videresende data fra formular
Fra : Peter

Dato : 15-06-09 13:03

Hej NG!

Jeg har behov for at videresende data fra en formularside. Både til en
kviteringsside samt at modtage en e-mail.

Jeg har prøvet disse 2 udgaver som hver især fungerer upåklagelig, men kan
"en eller anden" hjælpe med at sammensætte et script således at begge ting
kommer til at fungere samtidigt ?

1) Med dette script ("fundet" på mit web-hotel) modtager jeg formularens
data som en e-mail:
<form method="post"
action="http://cgi.web10.dk/cgi-bin/formmail/FormMail.pl">

2) Med dette script vises formularens data på en kviteringsside.
(Afslutningsside)
<form method="post" action="http://www.morgenmusikken.dk/svar+.asp">

På forhånd. Tak!!!

hilsen
Peter

Fra : Peter

Dato : 15-06-09 13:04

Peter skrev:

> [...]
> action="http://cgi.web10.dk/cgi-bin/formmail/FormMail.pl">

> 2) Med dette script vises formularens data på en kviteringsside.

Perl og ASP i samme script går vist ikke.

Prøv at spørge i ASP-gruppen. Fortæl præcis hvad der skal stå i
emailen. Det burde ikke tage lang tid at bikse en rutine sammen i
ASP til at sende en mail og så føje den til dit
kvitteringsscript.

dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-09 14:01

Såvidt jeg husker, bruger formmail.pl querystring, hvilket er en dum ide til
mails. Hvilke moduler har serveren installeret? (ASP mailmoduler)

--
Anders Mikkelsen
www.designagroup.dk

Fra : Peter

Dato : 16-06-09 09:38

Hej Anders!

> Såvidt jeg husker, bruger formmail.pl querystring, hvilket er en dum ide
> til mails. Hvilke moduler har serveren installeret? (ASP mailmoduler)

Jeg har lige fået denne besked fra mit web-hotel:
jmail og cdosys

hilsen
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-09 13:51

ok, så lav en side hvor du først indsætter til databasen

strSQL = "--"

og så bagefter får dette til at virke
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/cdosys.asp

og derefter kan du så lave Response.Redirect..

Hilsen Anders