Sende en email fra en .asp-side
Fra : Peter

Dato : 14-06-09 11:43

Hej NG!

Er der en eller anden som vil kigge på koden til denne side
www.morgenmusikken.dk/svar+.asp og fortælle hvad årsagen er til at jeg ikke
modtager en e-mail.
Siden "modtager" data fra en formular som vises som "afslutningsvindue".
Disse data skal derefter (samtidig) videresendes til en e-mail adresse. Der
kommer bare ingen mail. Hvad kan være problemet?

hilsen
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 12:38

Der kan jo være så mange problemer.. Jeg går ud fra at du bruger ASP til at
sende mailen, og som du sikkert ved kan man ikke se asp kode.

Her er nogle forskellige metoder til at sende mails på (flot arbejde lavet
af Erik Grinnerskov) afhængig af hvad du har installeret på din server
(spørg din udbyder)

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/mailform.asp

Mvh Anders
--
Anders Mikkelsen
www.designagroup.dk

Fra : Peter

Dato : 14-06-09 12:55

Hej Anders!

> Der kan jo være så mange problemer.. Jeg går ud fra at du bruger ASP til
> at sende mailen, og som du sikkert ved kan man ikke se asp kode.

Nej. Jeg har hentet dette script på webhotellets hjemmeside:

<!-- FORMMAIL HTML KODE START -->
<form method="post"
action="http://cgi.web10.dk/cgi-bin/formmail/FormMail.pl">
<!-- Hjælp til nedenstående linie: Her skrives email-adressen som formularen
skal sende til. -->
<input type="hidden" name="recipient" value="kontakt@morgenmusikken.dk" />
<!-- Hjælp til nedenstående linie: Her skrives emnet på mailen, som
modtageren får. -->
<input type="hidden" name="subject" value="Formular" />
<!-- FORMMAIL HTML KODE SLUT-->

> Her er nogle forskellige metoder til at sende mails på (flot arbejde lavet
> af Erik Grinnerskov) afhængig af hvad du har installeret på din server
> (spørg din udbyder) http://hjemmesideskolen.dk/scripts/mailform.asp

Jeg er i alt beskedenhed "nybegynder", men har jeg ikke ret i at de scrips
du
henviser til på hjemmesideskolen er til brug i forbindelse med en formular?
Mit problem er nok lidt anderledes p.g.a. det ikke er en formular, men en
"normal"-side
som modtager nogle data (fra en formular) som så skal "sendes" videre.
Der er IKKE nogen "send"-knap og derfor kan ovennævnte script vel ikke
bruges. Eller hvad ? <form method="post" action=

Jeg er helt "på Herrens mark" og kan ikke komme videre (selv)!

hilsen
Peter

Fra : Peter

Dato : 14-06-09 13:11

Hej Anders!

Min side er (tror jeg nok) ikke en "rigtig" asp-side. Det er vel egentlig
kun en html-side, hvor der er "indsat" et asp-script for at være istand til
at modtage data fra en formularside.
www.morgenmusikken.dk/svar+.asp er kun en afslutningsside, hvor kunden kan
se indtastede data i formularen.
Disse data skal derefter (samtidig) videresendes til min e-mail adresse.
Problemet er at der bare ikke kommer nogen e-mail. Hvad kan årsagen være ?

hilsen
Peter