Scrolle tekst i fast tempo
Fra : steenras

Dato : 14-06-09 07:41

Hej gruppe. Mit første besøg her, så store forventninger!
Jeg har et projekt i tankerne, hvor jeg vil træne/teste læsehastighed
ved at scrolle en (længere) tekst i et fast, men valgbart tempo. (måles
i ord pr. minut, men det er en ekstern omregning).
Jeg har adgang til Flash CS4 og dermed AS 3. Jeg er ikke dreven i at
programmere, men vil på den anden side gerne øve mig, så det jeg ønsker
mig er et venligt skub i den rigtige retning, mere end en færdig løsning.

Mvh Steen Rasmussen

Fra : Dr.Xerox

Dato : 15-06-09 13:14

"steenras" <steen@SLETsteenras.dk> skrev i en meddelelse news:0078d826$0$14847$c3e8da3@news.astraweb.com...
> [...]
> jeg ønsker mig er et venligt skub i den rigtige retning, mere end en færdig løsning.

Der skal en længere forklaring til, hvis du have et skub,
det er hurtigere for mig, at lave en til dig som du kan se på,
og lære af.

vh. Poul

You can use the following link to retrieve your file:

http://www.sendspace.com/file/gyqaq8

Fra : steenras

Dato : 15-06-09 13:59

Dr.Xerox skrev:

> Der skal en længere forklaring til, hvis du have et skub,
> det er hurtigere for mig, at lave en til dig som du kan se på,
> og lære af.
>
> vh. Poul

Hej Poul
Tak for dit input.
Jeg gik selv i gang og har fået noget bakset sammen. Jeg lavede
simpelthen en motiontween af en static text, så den flytter sig opad i
løbet af et antal frames, som jeg i hånden regner ud pr. tempo.
Det fungerer f.s.v. som forventet, nu vil jeg så forsøge at lade det
blive brugerstyret, så brugeren kan vælge mellem de forskellige tempi
ved at et forskelligt movieclip vises.

mvh Steen

Fra : Dr.Xerox

Dato : 15-06-09 15:28

"steenras" <steen@SLETsteenras.dk> skrev i meddelelsen news:006d6229$0$4981$c3e8da3@news.astraweb.com...

> [...]
> forskellige tempi ved at et forskelligt movieclip vises.

Hej Steen

Fint sådan, og den kan du igen styrer med en eventuel botton/skyder
og lidt AS, så den ser prof ud.

vh Poul