Hvorfor har google ødelagt aktive hyperlin~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 14-06-09 02:41

Hidentil har man kunne læse forældede nyhedsindlæg via søgemaskinen google.

Systemet var så smart indrettet, at hvis man først var "logget på" google,
så kunne alle nyhedsindlæg fremskaffes, hvis man blot havde deres reference;
altså det nummer, hvormed de er blevet registreret på nyhedsserverne.

Men denne funktion er ophørt (for nogle måneder siden) ! ...

Et aktuelt eksempel

Følgende indlæg er lige blevet indsendt af mig til en nyhedsserver:

Fra : Harald Mossige

Dato : 14-06-09 04:31

Jesus-loves-you skreiv:
> [...]
>

> Et aktuelt eksempel
>
> Følgende indlæg er lige blevet indsendt af mig til en nyhedsserver:

Lærdom (?)
Bruk egen maskin som kartotek.

HM

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 14-06-09 06:10

"Harald Mossige" skrev

[ ... file 8845 ... ]

> Lærdom (?)
> Bruk egen maskin som kartotek.

Arh, ...

Så simpel er problemstillingen desværre ikke! ...

Tillad mig at komme med et eksempel herpå:

External responce-time: 2009-01-17, CET 20:08, GMT 19:08, delta = 6h 47m
8306 news:gktqhb$1lee$1@newsbin.cybercity.dk Meteor blast above Denmark
http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/60ef3f6673e1e081

Hele *bevis*-byrden beror på, at det kan *dokumenteres*, at mit indlæg blev
sendt ud *før* kontakten udefra kom, og derfor SKAL disse referencer bruges
FØR aktionen starter, fordi så kan der ikke herske nogen-som-helst tvivl om
ægtheden af dokumentet, uanset om afsenderens computer-ur går rigtigt eller
forkert !!!

I modsat fald kan der - teoretisk set - fuskes med dokumentationen, hvilket
ikke mindst i videnskabelige kredse er strengt FORBUDT.

Bemærk eksempelvis hvorledes Bo Warming nogengange indsender indlæg på
nyhedsgrupper som er 2-3 dage gamle, apropos falsk profeti, som eksempelvis
kunne bestå i ordene:
- "Jeg, Bin Laden, forudser, at det kommer til at regne 110 mm i morgen
fredag her i Danmark."

Referencerne bruges - med andre ord - som en sikkerhedsgaranti (af mig og
andre) !!!

Last OUTPUT: 8847 <news:4a3480c6$0$90264$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8848

Fra : Per

Dato : 14-06-09 06:42

Jesus-loves-you wrote:
> [...]
> på nyhedsserverne.
>
> Men denne funktion er ophørt (for nogle måneder siden) ! ...

Kan du ikke bare søge på nogen kendte ord fra en tråd og så søge i google
grupper - det er da ligeså nemt ?

Det gør jeg da hvis jeg skal finde en gammel diskussion - det giver aldrig
anledning til problemer og gør det stadigvæk ikke.

Her her jeg fx. søgt efter et gammelt indlæg jeg selv startede i 2005.

Jeg har søgt på kina knallerter - og vupti så fandt google tråden.

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.knallert/browse_thread/thread/c8f6ebeafb0096d5/3030cec7d619966e?hl=da&ie=UTF-8&q=kina+knallerter#3030cec7d619966e

mvh. Per

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 14-06-09 12:40

"Per" skrev ...
<http://groups.google.dk/group/dk.videnskab/msg/a79825960ff7a316>

[ ... file 8845 ... ]

> [...]
>
> Her her jeg fx. søgt efter et gammelt indlæg jeg selv startede i 2005.
>
> Jeg har søgt på kina knallerter - og vupti så fandt google tråden.

Hej Per,

Tak for dit indlæg og dit gode forslag ...

Men det løser desværre ikke helt mit problem.

Punkt 1.

Foruden problemstillingen, som jeg har beskrevet overfor "Harald Mossige",
se evt. ...
8848 <news:4a34861a$0$90262$14726298@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.dk/group/dk.videnskab/msg/a751fe1f76f10e8d>
.... er der nemlig også en anden side af sagen:

Punkt 2.

Jeg laver ind-i-mellem også indlæg som tager form af en art Information,
hvor eventuelle læsere kan efterkontrollere, alt hvad de måtte begære, også
selvom jeg er død og borte eller hjemmesider på Internettet er blevet hacket
m.m.

Men disse informationsfiler har hidentil udelukkende benyttet disse
referencer.

Det er først i den senere tid, at jeg er gået over til også at oplyse om
google-link-referencen (foruden den oprindelige reference).

Dette får uheldigvis som konsekvens, at hvis man først er dykket ned i nogle
ældre indlæg via mine informationsfiler; ja så er man lost, når der heri
gives link-henvisninger til andre indlæg.

Prøv fx. at dykke ned i mit SETI-test-program...

Entry ...

.... (fx. via. denne min sidste informationsfil:) ...

Program:

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-06-09 13:00

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen

> Link-henvisningerne her til fx. astronom Jonas Møller Larsen's indlæg er
> ikke længere aktive (heller ej i Google-programmet) ...

Du er bekendt med dette:
http://en.wikipedia.org/wiki/X-No-Archive

Mvh
Martin

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 14-06-09 13:44

"Martin Larsen" skrev ...

<http://groups.google.dk/group/dk.videnskab/msg/e7a1d93ca99704db>

[ ... file 8849 ... ]

> Du er bekendt med dette:
> http://en.wikipedia.org/wiki/X-No-Archive

Og her står der bl.a. noget i retning af ...

=== "citat" start ===

X-No-Archive, også kaldes xNa, er en newsgroup besked headerfelt anvendes
for at forhindre en Usenet-besked fra at blive arkiveret på forskellige
servere.

=== "citat" slut ====

Om jeg er bekendt med dette ?

Jo, sådan nogenlunde ...

(Har aldrig benyttet mig af systemet, men har set, at bl.a. "visse" andre
benytter det.)

Men det er slet ikke dét, jeg her taler om, fordi mine fil-indlæg ér blevet
arkiveret på nyhedsserverne (og blevet tjekket løbende gennem årene).

(Og nogle af dem har jeg nu her sidenhen kunne "genopdage". det gælder fx.
hele Main-programmet.)

Det bemærkelsesværdige er, at ikke alle mine hyperlink er blevet inaktive!

(Baggrundsviden: Alle mine nyhedsindlæg har fået tildelt et løbende
fil-nummer, så man kan hitte rede i dem. De er ordnet kronologisk, således
at fil-tæller følger dato-tæller.)

Hvis man således klikker sig ind på ...

.... (fx. via. min sidste informationsfil:) ...

(NB! Pas på. Nogle af mine indlæg kan være meget lange.)

<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/a24fb82a369b64a1>

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-06-09 01:00

"Jesus-loves-you" skrev ...

08851 <news:4a34f07e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.dk/group/dk.videnskab/msg/6582fa5bd896dccd>

> Men efter fil number 1961 ...
>
> (og dermed efter datoen 2004-04-22, CET 13:01, GMT 11:01)
[ ... ]
> ... er hele hyperlink-systemet (på Google) inaktiv ...
>

> Hvorfor ?

*Hvad* præcis er det, som ikke tåler dagens lys ?

And then I heard a voice from Heaven said (perhaps ET):
(2009-06-16, Tuesday, day 167 in the year, CET 01:47:21, delay 0)
(2009-06-15, Monday, day 167 in the year, GMT 23:47:21)
- "Svar mig!"

Ordene blev udtalt i bydeform.

Hvorfor må vi ikke få et besøg fra Rummert ?

("fristes" jeg over evne til at spørge, endskønt jeg ikke bryder mig om
disse konspirationsteorier.)

Last OUTPUT: 8868 <news:4a36d59e$0$90271$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.dk/group/dk.test/msg/591d03940b49201e>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8869

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-06-09 10:25

"Jesus-loves-you" skrev ...

(NB! Tekst rettet undervejs for tastaturfejl.)

08869 <news:4a36e095$0$90273$14726298@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.dk/group/dk.videnskab/msg/144fa7b32bc235c6>

> [...]
>

> Hvorfor må vi ikke få et besøg fra Rummert ?
>
> ("fristes" jeg over evne til at spørge, endskønt jeg ikke bryder mig om

*Hvorfor* må vi ikke være venner med dem (afsenderen af no 61) ?

Og hvorfor opfører I Jer lige så åndssvagt (med censur mig her-og-der og
allevegne) som den selvudråbte údemokratiske og dermed diktatoriske
"ayatollah" Ale Khamenei (som oven i købet har *mord* på samvittigheden, den
slyngel!) ?

Et Udsagn (bl.a. fra Teheran):

- "Mig alene vide, hvad I alle bedst kan lide."

- "Mig ... (über alles) ... "

- "Og hvis mig fører landet lige luks ned i atom-Afgrunden°,
så skal I ikke stille dumme spørgsmål ved min dømmekraft,
for mig alene vide, hvordan I alle bedst skal skide."

- "Sagen Sie ... "

FUT:

Last OUTPUT: 8888 <news:4a3759de$0$90262$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.dk/group/dk.test/msg/591d03940b49201e>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8889

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-06-09 10:41

"Jesus-loves-you" skrev ...

8889 <news:4a3764f2$0$90266$14726298@news.sunsite.dk
<http://groups.google.dk/group/dk.videnskab/msg/ac29877658cf8123>

Compare with ...

8318 <news:gl9hd0$2v0c$1@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.videnskab.psykologi/msg/c4b42beda5e51b32>

> Man laver ingen smædekampagne mod nogen,
> der ikke er en trussel (fx. einem konkurrent).

Einem *trussel* ?

[ ... file 8889 fortsat]

> [...]
> så skal I ikke stille dumme spørgsmål ved min dømmekraft,
> for mig alene vide, hvordan I alle bedst skal skide."

Mig ikke lide censur...

And then I heard the voice from Heaven again (perhaps ET):
(2009-06-16, Tuesday, day no 167, CET 11:28:46, delay 0, GMT 09:28:46)
- "Mig heller ikke."

(Hello, my darling) ...

CET 11:34
- "Hello there."

Last OUTPUT: 8889 <news:4a3764f2$0$90266$14726298@news.sunsite.dk
Info <http://groups.google.dk/group/dk.test/msg/591d03940b49201e>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8890

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-06-09 15:28

"Jesus-loves-you" skrev ...

8890 <news:4a3768a0$0$90272$14726298@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.dk/group/dk.videnskab/msg/ad2d9435a5f97191>

> Compare with ...
>
> 8318 <news:gl9hd0$2v0c$1@newsbin.cybercity.dk>
> <http://groups.google.com/group/dk.videnskab.psykologi/msg/c4b42beda5e51b32>

> Einem *trussel* ?

Hvad har du i grunden at frygte ?

And then I heard the voice from Heaven again (still perhaps the voice of ET):
(2009-06-16, Tuesday, day no 167, CET 16:08, GMT 14:08)
- "Let me guess."

(Svaret herpå må være: Ikke helt rent mel i posen.)

Øh ...

Lige her havde jeg godt nok IKKE regnet med, at du afbrød, ET, fordi ... (det
*forvirrer* jo blot "kunden") ...

Vi skal skelne mellem stort og småt:
Når Lille-Peter har stjålet et bolche i en slik-butik tåler det ingen sammenligning
med forbrydelse mod menneskeheden, således som det fx. er tilfældet i
Cannibal-istan (China), Nordkorea, Iran osv.

Hmm ...

Endnu et *úofficielt* lille mikro-indicium på, at vi her har at gøre med kunstig
intelligens (i kraft af den kendsgerning, at den ikke helt har fattet den dybere
sammenhæng) ?

FUT fortsat sat udelukkende til ...

Last OUTPUT: 8894 <news:4a37987d$0$90266$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.dk/group/dk.test/msg/591d03940b49201e>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8895

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-06-09 10:50

"Jesus-loves-you" skrev ...

> [...]
> så skal I ikke stille dumme spørgsmål ved min dømmekraft,
> for mig alene vide, hvordan I alle bedst skal skide."

And then I heard a voice said (perhaps it came from Iran):

Mig ikke li' at komme ned i atom-Afgrunden°, dit dumme svin, Khamenei !

And then a new break from Heaven came (perhaps ET and/or the people of
Iran):
(2009-06-16, Tuesday, day no 167, CET 11:45, GMT 09:45)
- "Det må du gerne."

Okay ...

Last OUTPUT: 8890 <news:4a3768a0$0$90272$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.dk/group/dk.test/msg/591d03940b49201e>