våde katte
Fra : Allan G

Dato : 12-06-09 14:52

Hej NG
Er det kun mig der har meget våde katte lige nu ?
De bliver ved med at løbe ud, for at lægge sig i læ for regnen
Det kan værer de skal have vasket pensionslugten ud af pelsen ?.
Når de så kommer ind, for at gå på kattebakke, eller spise, ja så bliver de
inde til de er tører, og så ud igen.
Hehe skøre katte. Men de må jo kunne lide det.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-06-09 18:47

In news:4a325d8f$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Allan G <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> typed:
> [...]
> bliver de inde til de er tører, og så ud igen.
> Hehe skøre katte. Men de må jo kunne lide det.

Selvfølgelig kan de lide det. MCO'er er jo vilde med vand. Mini stikker lige
snuden udenfor, og så er det ind igen i en vis fart, op i sofaen at ligge
under hendes dejlige tæppe. Det tror da pokker med den "sommer" vi har -
vorherrebevares.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 15-06-09 14:56

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
>Det tror da pokker med den "sommer" vi har - vorherrebevares.

Nå nå, det er da kun lige begyndt at regne? Og det blev da hurtigt tørvejr
igen...

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-06-09 16:25

In news:4a3652f1$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Hans Christian Vang <hcvang@vangcreative.dk> typed:
> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
>

> Nå nå, det er da kun lige begyndt at regne? Og det blev da hurtigt
> tørvejr igen...

Jeg gad godt vide hvor du bor ? Vi havde uafbrudt regn og stormvejr i næsten
to døgn her i Nordvestsjælland. Vi bor et område hvor der faldt mest regn.
Mit barnebarn der bor i Holbæk ca. 25 km. herfra, måtte stille cyklen, tage
skoene af og soppe i vand til over anklerne fredag morgen for at komme på
arbejde. Der faldt noget over 100 mm på de to dage.:

http://vejret.tv2.dk/nyt/article.php/id-23042016.html?rss

Fra : John N. H.

Dato : 15-06-09 18:45

"Tove Krieger" skrev i en meddelelse:

> [...]

Ja, solen vil ikke skinne, og regnen vil ikke regne, suk .......

> Der faldt noget over 100 mm på de to dage.

Det falder jo noget uens. I samme periode fik vi 0 (nul) mm, så vi kunne
faktisk godt tænke os lidt vand, inden det hele visner væk.
(Vestjylland, det yderste).
John
; -))

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-06-09 19:55

In news:4a36889d$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
John N. H. <ganske@invalid.dk> typed:

> Ja, solen vil ikke skinne, og regnen vil ikke regne, suk .......

Det har du nok ret i, vi mennesker er vist aldrig helt tilfredse. Det er jo
også galt når der er hedebølge.

> Det falder jo noget uens. I samme periode fik vi 0 (nul) mm, så vi
> kunne faktisk godt tænke os lidt vand, inden det hele visner væk.
> (Vestjylland, det yderste).

Du måtte hellere end gerne have fået noget af vores nedbør. Vores have kunne
ihvertfald godt lide det, og det kunne ukrudtet også.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-06-09 20:38

Allan G <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> wrote:

> [...]
> Det kan værer de skal have vasket pensionslugten ud af pelsen ?.
> Når de så kommer ind, for at gå på kattebakke, eller spise, ja så bliver de

Vores har ingen kattebakke - tilsyneladende holder han sig. Han er ikke
meget for at komme ud i haven i det regnvejr.

> Hehe skøre katte. Men de må jo kunne lide det.

Vores kan bestemt ikke li' det vejr vi har lige nu.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Allan G

Dato : 12-06-09 22:26

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> "I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall

Det er nok som Tove skriver, at MCO katte elsker vand. De er jo bygget til
det.
Og nu hvor det blæser så de kan blive rusket lidt i pelsen, det er vist
rigtigt godt.

Det er nu ikke så lækkert når de kommer ind og hilser men man kan jo ikke
få det hele.
Der kan værer rigtigt meget vand i yderpelsen på sådan en kat.

Mvh Allan

Fra : Allan F

Dato : 13-06-09 00:40

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der kan værer rigtigt meget vand i yderpelsen på sådan en kat.
>
> Mvh Allan

Jotak - da jeg boede hos mine forældre, var mit værelse tættest på
kattelemmen - de havde 2 fritgående katte. Og når det var rigtigt dårligt
vejr, skulle de jo tørres og varmes så snart de kom ind. Så gæt hvem der
vågnede kl. snot ved at en pote forsigtigt kradsede mig på kinden, så jeg
kunne løfte op i dynen. Så måtte jeg jo slæbe en gennemblødt burmeser ud på
badeværelset, give ham en omgang med håndklædet (incl. poter), og så børste
alt sandet ud af sengen inden vi kunne finde ro igen. Og vende dynen, så den
kolde våde side lå så langt væk så muligt.

Allan F

Fra : Stig Johansen

Dato : 13-06-09 11:17

Allan G wrote:

> Er det kun mig der har meget våde katte lige nu ?

Det tror jeg ikke:)

Jeg siger dig, at der er _meget_ 'vand' i Twix's pels, men han vil gerne
tørres med et håndklæde.

Han kommer ind, dryppende af vand fra pelsen, og laver våde fodspor, over
det hele.

> De bliver ved med at løbe ud, for at lægge sig i læ for regnen

Ja, og når han kommer ind, vil han grumme gerne tørres.

> Når de så kommer ind, for at gå på kattebakke, eller spise, ja så bliver
> de inde til de er tører, og så ud igen.

Jeg er lidt i tvivl om hvad der driver - eller drager...
Bedst som man(Twix) er kommet ind, og tørret, ja så skal man straks ud i det
våde vejr - igen.
Måske er det udsigten til at blive tørret med en håndklæde.

> Hehe skøre katte. Men de må jo kunne lide det.

Kan man forstå kattes tankegang?

Stig Johansen

Fra : Kate

Dato : 13-06-09 11:45

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> wrote in

> Hej NG
> Er det kun mig der har meget våde katte lige nu ?

Ja
Og så alligevel nej. Mine har da været ude, men de er godt nok trætte
af regnvejr, men de er jo heller ikke MCO'er.
Mowgli har raffineret det med kattelemmen. Når det er dårligt vejr
stiller han sig med hovedet ud af kattelemmen og hele bagkroppen
indenfor. Der kan han godt nok stå længe og mange gange i løbet af
sådan en dag.

> De bliver ved med at løbe ud, for at lægge sig i læ for regnen

Når mine løber ud i sådan et vejr styrter de over under min terasse,
men kommer hurtigt styrtende ind igen. De bryder sig jo ikke om at være
våde. Når Mowgli kommer ind kommer han og gnider sig op ad mig så jeg
også får glæde af regnen

> Det kan værer de skal have vasket pensionslugten ud af pelsen ?.

Ja, det må være det

> Når de så kommer ind, for at gå på kattebakke, eller spise, ja så
> bliver de inde til de er tører, og så ud igen.
> Hehe skøre katte. Men de må jo kunne lide det.

Åhja, den har mine også lavet. Æv, når man så bruger klumpende sand, så
gæt selv hvordan kræet ser ud.
Og so Steen nævner, så er der potespor overalt sådan nogle dage.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ragna

Dato : 13-06-09 13:20

Allan G. skrev:
> Er det kun mig der har meget våde katte lige nu ?

Nej, jeg kender også godt øvelsen med at tørre de våde katte, der kommer
fornærmede ind.
I torsdags, da vi fik over 30 mm i løbet af dagen, kunne vi godt have ansat
en heltids døråbner til vores tre katte.
De prøvede den ene gang efter den anden, om vejret dog ikke var blevet bedre
siden sidst, for indenfor var der jo både tørt og varmt. Ifølge deres lille
katte-logik skulle det selvfølgelig betyde, at vejret udenfor nu var blevet
fint igen.
Fornærmelsen lyste ud af de små katteansigter, når døren blev åbnet og
afslørede, at regnen stadig silede ned derude, og de endte oftest med at
vende om og gå ind igen - for så efter et par minutter at forlange døren
åbnet igen, igen...
Ind imellem vovede de springet og skyndte sig over i den frelsende carport
m.redskabsrum for kort efter at kræve hus-adgang. Behøver jeg sige, at det
var yderst sjældent, de alle ville ud eller ind på én gang?

--
Mange hilsener fra Ragna.

Fra : Kate

Dato : 13-06-09 20:23

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> Behøver jeg sige, at det
> var yderst sjældent, de alle ville ud eller ind på én gang?

Nej, det gi'r sig selv

Inden mine fik deres egen dør, aka kattelemmen, oplevede jeg nøjagtigt
det samme. For pokker hvor kunne man nogen gange bande over dem

--
Kate

gerne ældre.