Dyrlægeregning (lidt langt)
Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 11-06-09 17:57

Hej Gruppe
Vi havde en lab/rotweilerblanding på knap 11 år
Den begyndte at kaste op og have tynd mave.
Den sad og trykkede og trykkede men kunne ligesom ikke komme af med noget
fast.
Den blev trist og træt at se på.
Den var begyndt at drikke meget
Den ville ikke rigtig spise mere.

For ca. 14 dage siden, en fredag eftermiddag besluttedee vi at den skulle
have fred, så vi kørte til dyrlægen med den.
Hun undersøgte den og fandt ud af at den havde feber.
Hun tog en blodprøve og konstaterede at der var "noget" med lever og
bugspytkirtel.
Hun mente at den skulle have en chance fordi den havde feber. Så kunne det
jo være at den fik det bedre med penicillin.
Vi kunne jo ringe mandag og så kunne den blive skannet og
røntgenfotograferet.
Vi drog hjem med Smertestillende, penicillin, mælkesyrebakterier og 6 dåser
skånekost til weekenden.

Søndag havde den det rent elendigt og kunne snart ikke stå på benene.
Nu skulle det være slut.

Til dyrlægen igen. Det var en anden dyrlæge på klinikken.
Han kunne mærke væske i bughulen og en stor svulst i tarmsystemet og sikkert
også på de indre organer.

Han gav os ret i at det var slut, så Gizmo blev aflivet. Det var hårdt, men
det bedste for den.

Nu er regningen kommet: 3700 kr ! incl. weekendtillæg

Vi havde regnet med højt sat 2000 kr

Er det en pengemaskine eller var dyrlægen om fredagen ikke dygtig nok. Eller
var det på beregning for at tjene flere penge.

Vi har betalt og vil lægge det bag os.

Hvad mener I? Er det ikke dyrt?

Hilsen Ulla
og Lucas og Naddie vores 2 dejlige vovser

Fra : Pwh

Dato : 11-06-09 18:15

Ulla Kühn Gerlach, skrev:

> Nu er regningen kommet: 3700 kr ! incl. weekendtillæg

Svært at sige, men det er dyrt at komme uden for normal åbningstid,
ikke unormalt med 2 * normaltakst.
Jeg arbejder selv i weekenden og tager mig også godt betalt for det.

> Vi havde regnet med højt sat 2000 kr

Så er det jo godt at du har en forsikring, for det har du vel.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 11-06-09 21:30

On Thu, 11 Jun 2009 18:56:39 +0200, Ulla Kühn Gerlach
<famgerlach@post.tele.dk> wrote:

>Nu er regningen kommet: 3700 kr ! incl. weekendtillæg
>
>Vi havde regnet med højt sat 2000 kr
>
>Er det en pengemaskine eller var dyrlægen om fredagen ikke dygtig nok. Eller
>var det på beregning for at tjene flere penge.

Det virker i hvert fald, som om der har været spekuleret lidt her. Jeg
ville omgående skifte dyrlæge.

>Vi har betalt og vil lægge det bag os.
>
>Hvad mener I? Er det ikke dyrt?

Ja, jeg mener det er dyrt, og der burde have været nedslag i prisen,
da den første dyrlæge åbenbart har "overset" en kæmpe svulst. Der
burde kun have været regning for EN konsultation og medicinen imo.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : ager

Dato : 12-06-09 06:45

"Ulla Kühn Gerlach" <famgerlach@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Er det en pengemaskine eller var dyrlægen om fredagen ikke dygtig nok.
> Eller var det på beregning for at tjene flere penge.

Helt ærligt så synes jeg ikke i er blevet flået.

At den første dyrlæge ikke har opdaget noget er vel ikke unormalt, han fandt
ud af at der var rod i lever og bugspytkirtel, og har ageret derefter,
symptomerne passer jo godt. (jeg har selv en hund med dårlig bugspytkirtel)
havde han rullet ud med det helt store skyts, røntgen, scanning mv. og det
"blot" var lever og bugspytkirtel, så havde det været at skyde spurve med
kanoner og regningen havde været meget højere.
menneskelæger undersøger jo heller ikke for alt, hvis de har en klar
mistanke om noget specifikt.

I kommer igen, men denne dyrlæge kan konstatere, at der er svulster i de
indre organer blot ved at mærke udefra, det synes jeg er meget dygtigt...
Normalt skal der røntgen/scanning til, så jeg går ud fra at det bare har
været en formodning, jeg havde ikke taget det for givet.

Ingen tvivl om at I har gjort jeres hund en tjeneste, han har højst
sandsynligt været rigtig dårlig alt for længe.
det gør mig ondt at læse.

Men jeg synes ikke at regningen virker overdrevet, der er jo forskel fra
klinik til klinik hvad de tager for det.
Men er du i tvivl, så prøv at udspecificer regningen, hvad de har taget for
hvad, det giver et bedre indtryk for os andre at vurdere.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 13-06-09 17:46

[...]

Han er meget dygtig og erfaren og han havde en lang pind inde i
tarmene ----- pu-ha for Gizmo
Han kunne også mærke meget væske i bughulen og vandet løb bare ud af tarmen
eller hvor det kom ud. Bagbenene var hele tiden helt våde.

Nå men vi har betalt og skal videre

Mener bare at hvis den 1. dyrlæge på klinikken havde været mere erfaren så
var:
1.prioritet Gizmo sluppet for 2 dage i helvede og
2. prioritet vi var sluppet for den helt store regning

Mange tak for jeres svar

Mange hilsener fra
Ulla og mine 2 vovser