Måske OT.
Fra : Stig Johansen

Dato : 12-06-09 11:08

I aften fra DR1 sender de 'The Net'.

Hvis man ser den, og observerer nogle impulser, så må det være en 'must see'
Den var aktuel da den kom frem, og nok lige så aktuel nu.

Stig Johansen

Fra : N_B_DK

Dato : 12-06-09 22:29

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> wrote in message

> 'must see' Den var aktuel da den kom frem, og nok lige så aktuel nu.

Men fyldt med fejl, en ip add med xxx.357.xxx.xxx er bare en af fejlene.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-06-09 05:38

N_B_DK wrote:

> "Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> wrote in message

> Men fyldt med fejl, en ip add med xxx.357.xxx.xxx er bare en af fejlene.

Jeg så godt det der med IP adressen.

Min henvisning var ikke tænkt som faktuelt oplysende, mere de risici der
reelt eksisterer.

Jeg så den første gang da den kom frem omkring '94, og var ret fascineret af
den, havde trods alt 14 års udvikling på bagen dengang.

Personligt synes jeg det var ret godt tænkt dengang, og nogle ting 'becomes
true' f. eks de der hackere, der havde ændret navn på - vistnok en advokat
- i Pirate Bay sagen.

Selvfølgelig er der også humoren med 'Gatekeeper' og ligheden med en vis
herre.

Hvis man asocierer Gatekeeper med Windows firewall kunne man lave noggggle
sjove konspirationsteorier :)

Stig Johansen

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 12-06-09 23:46

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> wrote:

> Men fyldt med fejl, en ip add med xxx.357.xxx.xxx er bare en af fejlene.

Jeg har ikke gidet slå det efter, men det kan sagtens være en bevidst
fejl.

--
Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"I'll wear robes," Charlton Heston said prophetically.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-06-09 21:07

"Allan Willems Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote in message

> Jeg har ikke gidet slå det efter, men det kan sagtens være en bevidst
> fejl.

det er i så fald direkte idioti, skulle det være for at beskytte den
faktisk ip, kunne en ip fra klasse a,b,c netværket være benyttet uden
filmen havde været faktuelt forkert.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-06-09 21:17

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> writes:

>det er i så fald direkte idioti, skulle det være for at beskytte den
>faktisk ip, kunne en ip fra klasse a,b,c netværket være benyttet uden
>filmen havde været faktuelt forkert.

Det er jo ekstremt udbredt i mange sammenhænge. Man bruger ugyldige
telefonnumre i de fleste amerikanske film (dele af "555" er netop
reserveret til den slags, men en sådan regel findes ikke for IP),
og langt de fleste adresser og navne på steder i film findes ikke
eller er slet ikke det i virkeligheden, som de udgiver sig for i
filmen.

Lad os for eksempel tage Simpsons, der falder for samme "idioti":

"Homer's driver license displays the state as NT and the ZIP code
as 49007,[30] which is Kalamazoo, Michigan.[31], although the area
codes for Springfield have also been stated as 636 (East-Central
Missouri) and 939 (Puerto Rico)."
---http://en.wikipedia.org/wiki/Springfield_(The_Simpsons)

Hvis man kan opfinde en helt ny stat, der åbenbart strækker sig
over halvdelen af de rigtige amerikanske stater, så kan vel også
opfinde IPv7, der har et par ekstra bit med?

Mvh.
   Klaus.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-06-09 21:23

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message

> Hvis man kan opfinde en helt ny stat, der åbenbart strækker sig
> over halvdelen af de rigtige amerikanske stater, så kan vel også
> opfinde IPv7, der har et par ekstra bit med?

Denbedste jeg lige kan huske er den kunstige sø der omtales i titanic
filmen, den blev først lavet nogle år senere...

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-06-09 08:12

On Sat, 13 Jun 2009 20:16:37 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

> Man bruger ugyldige
> telefonnumre i de fleste amerikanske film (dele af "555" er netop
> reserveret til den slags, men en sådan regel findes ikke for IP),

Well, man kunne bruge fx 192.0.2.0/24 eller 198.18.0.0/15.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-06-09 08:22

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> writes:

>Well, man kunne bruge fx 192.0.2.0/24 eller 198.18.0.0/15.

Ja, men så vil du jo få samme argument: "det er idioti, for de
adresser vil man aldrig se i praksis i det virkelige liv". Det
kunne også siges om 1918-space og så videre.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-06-09 09:19

On Sun, 14 Jun 2009 07:22:11 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard

Det er vel ikke anderledes end 555?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-06-09 09:26

>Det er vel ikke anderledes end 555?

Del af min pointe

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kent Friis

Dato : 14-06-09 18:21

Den Sun, 14 Jun 2009 07:22:11 +0000 (UTC) skrev Klaus Ellegaard:

> Ja, men så vil du jo få samme argument: "det er idioti, for de
> adresser vil man aldrig se i praksis i det virkelige liv". Det
> kunne også siges om 1918-space og så videre.

1918-adresser ser man da tit. Ja stort set altid.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"