Fletliner
Fra : Kim

Dato : 06-06-09 11:17

Er der sket noget indefor fletliner de seneste år ?
Prøvede til min spinnestang for ca. 5 år siden, men opgav
da den lavede fuglereder for hvert andet kast....
Noget der kan anbefales ?

Mvh, Kim

Fra : jan

Dato : 06-06-09 14:12

Hejsa.

"Kim" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prøvede til min spinnestang for ca. 5 år siden, men opgav
> da den lavede fuglereder for hvert andet kast....

Om der er sket noget inden for de sidste 5 år ved jeg ikke, men jeg har kørt
med fletliner i to år nu uden problemer.

//jan

Fra : Hjorth

Dato : 06-06-09 14:44

Hvilke fletliner kan anbefales til kysten og er der andre til åen?
Jeg tænker især på liner, der holder ca. 5 kg. eller derover

Jørgen

Fra : jan

Dato : 06-06-09 16:50

Hejsa.

"Hjorth" <j.hjorth@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke fletliner kan anbefales til kysten og er der andre til åen?
> Jeg tænker især på liner, der holder ca. 5 kg. eller derover
>
> Jørgen

jeg bruger en 0.19, er mest til kystfiskeri, mener dener god for en 15 kg,
er dog ikke sikker, har ikke haft en der har været knækket eller sprunget
endnu, men har måtte klippe nogle meter af den da den i forhold til en nylon
ikke er glad for at kører op ad sten osv, det er min erfaring at den bliver
hurtigere slidt.

//Jan

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-06-09 20:45

On 2009-06-06 12:17:12 +0200, "Kim" <No@mail.dk> said:

> Er der sket noget indefor fletliner de seneste år ?
> Prøvede til min spinnestang for ca. 5 år siden, men opgav
> da den lavede fuglereder for hvert andet kast....

Fletliner dur ikke sammen med spinnere, men ellers fungerer de rigtig fint.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Leif

Dato : 06-06-09 21:39

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> Med venlig hilsen
> Niels Riis Ebbesen
> Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Hvad mener du?
/Leif

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-06-09 21:58

On 2009-06-06 22:38:47 +0200, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> said:

> Hvad mener du?

Jeg mener, at spinere og andre kunstagn som roterer, de snor linen, og
det ender i rent kaos med en fletline...

Fra : jan

Dato : 06-06-09 22:42

Hejsa.

> [...]
> Med venlig hilsen
> Niels Riis Ebbesen
> Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Det er ikke min erfaring, syntes det fungerer udemærket.

//Jan

Fra : Leif

Dato : 07-06-09 08:24

"jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen news:h0enrh$2frn$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hejsa.
>
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Det er ikke min erfaring, syntes det fungerer udemærket.
>
> //Jan

Heller ikke problemer her....
/Leif

Fra : SEJ

Dato : 07-06-09 20:51

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i en meddelelse
> "jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Heller ikke problemer her....
> /Leif
Husk dog altid svirvler, gerne to og mht fuglereder så gå ned i linje
tykkelse. efter tilslag altid meget løs bremse med fletline. Har benyttet
dynacable (noget er over 10 år, 0,32 let pirkefiskeri, 0,50 vinterfiskeri )
og til kysten en 0,07 og 0,12 men stadig lad være med at fylde hjulet helt
op så går det galt.
mvh
SEJ

Fra : kent

Dato : 08-06-09 00:04

> [...]
>
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Det er ikke min erfaring, syntes det fungerer udemærket.

Rigtigt,
jeg har brugt fletline til alt i over 5 år,
og jeg har aldrig haft problemer.
Hverken med fastspolehjul eller multihjul,
selv om nogen påstår, at man ikke kan bruge fletline på multihjul.
De sidste 3 - 4 år har jeg kun brugt Power Pro.

Med venlig hilsen,

Kent