Suzuki AP 50 ingen tænding
Fra : mikkelmolbjerg@gmail~

Dato : 07-06-09 05:40

Hej

Jeg har en Suzuki AP 50 uden tænding. Det er ikke tændspolen den er
nemlig ny. Der går en rød/sort ledning fra tændspolen op til nøgle
kontakten, når der ikke er tænding på er den bundet til jord (0 volt
og forbindelse til jord). Når nøglen er drejet til On er der
forbindelser ned til statoren. Altså er det intet galt fra statoren og
om til tændspolen. Hvordan tester jeg om det er statoren det er galt
med?
Ledningen går ind i en lille sort kasse på statoren som nok indeholder
et hall elemente som giver en pulse når magneterne kommer forbi, men
jeg kan ikke måle noget på ledning når motoren rotere. Hvad gør jeg
nu?

Mikkel