transport af katte
Fra : Allan G

Dato : 09-06-09 15:27

Jeg er næsten lige kommet hjem, hvor kattene har været på pension i 4 døgn.
Det gik som det plejer, Kosmos var skidesur, og Rocke fandt nye venner.

problemet er at det tager 40 min at kører derop, og min ene kat bliver
køresyg efter 30 min.
Den er næsten sikker hver gang, Rocke brækker sig i transportkassen efter 30
min. bilkørsel.

Nu ved jeg så ikke om det er køresyge, eller for mange duftindtryg ? for han
begynder at snuse helt vildt, og savler.
Det kan jo værer at han får savl galt i halsen.?

Nå men denne gang brækkede han sig ikke, for jeg havde vist hapset ham for
tidligt, ja efter hans plan.
Han lagde den fineste lort langs med lågen på transportkassen, ÆV det er da
godt nok ydmygende for en kat at værer spæret inde med afføring

Så det var en dårlig tur til pensionnen.

Og jeg måtte kører med nedrullede vinduer de sidste 10 min.

Men det der med at han normalt kun kan holde til 30 min. i bil, Hmm hvad kan
jeg gører?
Ja jeg kan jo kører lidt hurtigerer, men

Mvh Allan

Fra : oz3bto

Dato : 09-06-09 20:37

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan jeg gører?
> Ja jeg kan jo kører lidt hurtigerer, men

Dækker du kassen til så de ikke kan se ud ?

Vores ene kat bliver også køresyg dog næsten med det samme vi begynder at
køre .. Dækker vi transport kassen til så han ikk kan se ud så er der intet

Stumpen vil hellere end gerne med .. og helst ligge i frontruden

Fra : Allan G

Dato : 10-06-09 17:25

"oz3bto" <no@here.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> intet
>
> Stumpen vil hellere end gerne med .. og helst ligge i frontruden

Det kan værer jeg skal prøve at stille kasserne anderledes.
Nu står de på forsædet vinkelret på køreretningen.
Det passer lige med en på sædet og med nedklappet handskerum, kan der stå en
kasse merer.
Og det enda under aierbaggen
Bilen er på gule plader så de kan jo også vælte rundt omme bag i, men her
foran er kasserne fikseret.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 11-06-09 20:52

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> wrote in

> men her
> foran er kasserne fikseret.

Jeg sætter også mine i sikkerhedsselen når jeg transporterer dem i bil.
Nu kører jeg sjældent langt med dem, faktisk kun til dyrlægen som
ligger ca. 8-9km herfra.
Da jeg flyttede fra Rødovre og hertil kørte jeg herop dagen før med de
dengang 4 katte. Turen tager en time, men ingen blev køresyge, så hvad
man kan gøre aner jeg ikke. Men mine står også vinkelret på
kørselsretningen når de bliver transporteret. Lante som regel på
forsædet fordi hans kasse er af en størrelse så den kan stå der, Mowgli
har en større kasse så han står på bagsædet.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Pia Hedegaard Kriste~

Dato : 10-06-09 07:25

> [...]
kan
> jeg gører?
> Ja jeg kan jo kører lidt hurtigerer, men

Min kat begynder at savle så snart den ser transportkassen, men det er
stress.

Førhen da vi kørte langt med vores kat, der fik den til sidst lov til at
gå frit. Det endte med efter få minutter at den havde lagt sig et sted
hvor der var mørkt og så var der ro resten af vejen.

Fra : Allan G

Dato : 10-06-09 17:31

"Pia Hedegaard Kristensen" <nogleledereerfoedtkvinderKATTE@BAKKEgmail.com>
skrev i en meddelelse news:IvudnZwQ_PYvzLLXnZ2dnUVZ8qqdnZ2d@giganews.com...

> [...]
> gå frit. Det endte med efter få minutter at den havde lagt sig et sted
> hvor der var mørkt og så var der ro resten af vejen.

Ja det er nok stress, men jeg tør nu ikke at lukke ham ud af
transportkassen, han har vist lugtet lunten, så det bliven blodig kamp at
få ham ind på pensionens område fra bilen.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 11-06-09 20:54

> Ja det er nok stress, men jeg tør nu ikke at lukke ham ud af
> transportkassen, han har vist lugtet lunten, så det bliven
> blodig kamp at få ham ind på pensionens område fra bilen.

Er du gal, det ville jeg dælme heller ikke turde. Godt nok er Lante
rimeligt nem at få i kassen herhjemme, men på en
parkeringsplads....Tror jeg ville tabe.
Mowgli er et helvede at få i kassen herhjemme, så ja, blod ville
sikkert flyde hvis det skulle foregå på en parkeringsplads. Nåja, også
pels og begge dele ville ikke komme fra Mowseren

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 16-06-09 19:27

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> wrote in message

> [...]
> transportkassen, han har vist lugtet lunten, så det bliven blodig kamp
> at få ham ind på pensionens område fra bilen.

Måske kunne en sele være en løsning? Så går han frit, men ikke mere end at
du kan få fat i ham uden problemer, når I er fremme.

Mvh Kari

Fra : Allan G

Dato : 20-06-09 15:44

"Kari Eiffert" <kari.eiffet.nospam[FJERN]@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Måske kunne en sele være en løsning? Så går han frit, men ikke mere end at
> du kan få fat i ham uden problemer, når I er fremme.

En sele kunne være en mulighed, men nu har jeg 2 stk afsted. Så det er lidt
ondt at den ene skal værer i kasse og en fri i bilen.
Og det går sikkert galt med Rocke fri i bilen, for han vil ligge på mig hele
tiden.

Jeg spurte på et tidspunkt om det var en ide at vænne ham til en aftentur i
sele, herinde.
Og svaret var nej, for når han er indhegnet kat, ja så er det kun at puste
til bålet ved at tage ham uden for matriklen i sele.
Det havde ellers været godt for både mig og Rocke med en daglig aftentur

Kosmos prøvede jeg at få i sele, da han var killing.
Han kom godt nok i selen inde i stuen, men så blev han bange for lyden af
dispensersnoren.
Så jeg havde en kat der løb på vægene i snor som jeg prøvede at hale ind.

Kosmos kommer vist ikke i sele igen.

Jeg får se hvad der sker næste gang de skal afsted.

Mvh Allan