Løbet tør for udbyder-ideer
Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-06-09 15:39

Hejsa,

Jeg er ved at flytte og skal have net på min nye adresse.
Jeg har brug for fast offentligt IP p.g.a. arbejde, men det har vist sig
at være mere end svært at finde en udbyder, der vil/kan.

Jeg har indtil videre måtte opgive Energi-Midt og Fullrate.
Cybercity ser ud til at levere nogle useriøst asymmetriske forbindelser
og det samme med TDC, der også tager nogle tossede gebyrer for ikke at
"samle".

Er der andre man burde checke?

Det er i Jylland på landet, så ISP'er som Perskeptiv kan ikke levere.
DanskNET har jeg ikke checket, men jeg har heller ikke hørt om at folk
har andet end bøvl med dem.

/Peter

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-06-09 16:58

On Wed, 10 Jun 2009 16:38:41 +0200, Peter Mogensen
<apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

> [...]
> at være mere end svært at finde en udbyder, der vil/kan.
>
> Jeg har indtil videre måtte opgive Energi-Midt og Fullrate.

Energi Midt kan godt lave en fast, offentlig IP-adresse, men man skal
betale ekstra for det.

Alle Fullrates forbindelser er med fast, offentlig IP-adresse, men på
deres egen router. Man kan dog betale ekstra for at få sat deres
router i bridge-mode, så det er ens egen router, der får adressen.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-06-09 19:33

Asbjorn Hojmark wrote:
> Energi Midt kan godt lave en fast, offentlig IP-adresse, men man skal
> betale ekstra for det.

Nej. Ikke på deres trådløse løsning. Det kan de kun på fiber.
Der er ikke fiber (endnu), der hvor jeg flytter hen.

> Alle Fullrates forbindelser er med fast, offentlig IP-adresse, men på
> deres egen router. Man kan dog betale ekstra for at få sat deres
> router i bridge-mode, så det er ens egen router, der får adressen.

Nej. Fullrate kan ikke levere fast IP, på centraler de ikke selv er på.

/Peter

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-09 21:08

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote in message

> Nej. Fullrate kan ikke levere fast IP, på centraler de ikke selv er
> på.

Det køres der test på lige pt, så med forbehold jo.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-06-09 21:49

N_B_DK wrote:
> "Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote in message

> Det køres der test på lige pt, så med forbehold jo.

Ja - det fik jeg også at vide. Men det lød ikke som om de havde lyst til
at invitere mig med til testen.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-06-09 18:28

> [...]

>Jeg har brug for fast offentligt IP p.g.a. arbejde, men det har vist sig
>at være mere end svært at finde en udbyder, der vil/kan.

Øh, ikke forstået...

Fast offentlig IP-adresse er mig bekendt noget som alle udbydere
tilbyder...

> [...]
>Cybercity ser ud til at levere nogle useriøst asymmetriske forbindelser
>og det samme med TDC, der også tager nogle tossede gebyrer for ikke at

EnergiMidt er da en oplagt mulighed. Her har jeg selv en symmetrisk 30
mbit linie med fast offentlig ip-adresse....

<mlr>

Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-06-09 19:36

Michael Rasmussen wrote:
> Fast offentlig IP-adresse er mig bekendt noget som alle udbydere
> tilbyder...

.... men ikke på alle deres produkter - åbenbart.

> EnergiMidt er da en oplagt mulighed. Her har jeg selv en symmetrisk 30
> mbit linie med fast offentlig ip-adresse....

Men du kan ikke få fast IP på deres trådløse produkter.

Deres lidt lamme argument var at en 3/1.8 Mbit/s forbindelse alligevel
ikke egnede sig til hjemmearbejdsplads. ... mærkeligt at høre, når jeg i
dag sidder på en, der er langsommere og det går fint. Hvor meget trafik
regner de med SSH bruger?

Fra : Jens

Dato : 10-06-09 19:44

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke egnede sig til hjemmearbejdsplads. ... mærkeligt at høre, når jeg i
> dag sidder på en, der er langsommere og det går fint. Hvor meget trafik

Hvad med en erhvervsforbindelse fra 3 Mobil... Der kan du for et ekstra
beløb få fast IP-adresse.
http://business.3.dk/Business/Kundeservice/Hjalp-til-mobilt-bredband/VPN/

Jens

Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-06-09 20:09

Jens wrote:
> Hvad med en erhvervsforbindelse fra 3 Mobil... Der kan du for et ekstra
> beløb få fast IP-adresse.
> http://business.3.dk/Business/Kundeservice/Hjalp-til-mobilt-bredband/VPN/

Godt forslag... men, ak nej.
Deres dækningskort siger rend-og-hop på den adresse :(

Fra : Jens

Dato : 12-06-09 00:39

> Godt forslag... men, ak nej.
> Deres dækningskort siger rend-og-hop på den adresse :(

Det gør de også på min adresse, men jeg trækker fint ca. 4,5 Mbit/s ned og
1,1 Mbit/s up på erhvervsforbindelsen, når jeg sidder i min stue.
Hvad siger mastesignalet på din mobiltelefon ? Hvis der er 2-3 streger er
der som regel fin forbindelse.
Du kunne evt. låne et af dem, det gjorde jeg i sin tid, netop pga.
dækningskortet sagde ingen dækning....

Jens

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 13-06-09 22:32

> Fast offentlig IP-adresse er mig bekendt noget som alle udbydere
> tilbyder...

Telmore gør ikke...

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Fra : Ole C

Dato : 13-06-09 22:47

Martin Kaltoft skrev blandt andet:

> Telmore gør ikke...

I praksis jo...

--
vh
Ole C

Fra : Peter Mogensen

Dato : 14-06-09 09:00

Ole C wrote:

> I praksis jo...

Er "I praksis" = 100% garanti imod at man pludselig sidder og ikke kan
komme igennem firmaets firewall på et rigtig skidt tidspunkt, fordi man
ikke længere har det samme IP?

Ellers er "I praksis" ikke noget værd.

Fra : Ole C

Dato : 14-06-09 12:16

Peter Mogensen skrev blandt andet:

> Er "I praksis" = 100% garanti imod at man pludselig sidder og ikke kan
> komme igennem firmaets firewall på et rigtig skidt tidspunkt, fordi
> man ikke længere har det samme IP?
>
> Ellers er "I praksis" ikke noget værd.

Nej, 100 pct. er der ikke meget der er her i livet - og det er jo ikke noget
Telmore lover.
Men min forbindelse har i over et halvt år haft samme ip-adresse, selvom
udstyret ofte har været slukket og routeren er udskiftet.

--
vh
Ole C

Fra : Peter Mogensen

Dato : 14-06-09 13:58

Ole C wrote:
> Men min forbindelse har i over et halvt år haft samme ip-adresse, selvom
> udstyret ofte har været slukket og routeren er udskiftet.

Så ringer jeg da bare til dig, når jeg opdager at mit IP er skiftet.

Fra : Ole C

Dato : 14-06-09 14:51

Peter Mogensen skrev blandt andet:

> Så ringer jeg da bare til dig, når jeg opdager at mit IP er skiftet.

Måske det er mere konstruktivt at få din arbejdsgiver til at lave en
opsætning, der giver dig frihed til at bo hvor du vil - eller er parat til
at betale hvad det koster at give dig en fast ip-adresse....

--
vh
Ole C

Fra : Peter Mogensen

Dato : 14-06-09 19:42

Ole C wrote:

> Måske det er mere konstruktivt at få din arbejdsgiver til at lave en
> opsætning, der giver dig frihed til at bo hvor du vil - eller er parat
> til at betale hvad det koster at give dig en fast ip-adresse....

.... eller vælge en udbyder, der garanterer fast IP.

Fra : Ole C

Dato : 14-06-09 19:51

Peter Mogensen skrev blandt andet:

> ... eller vælge en udbyder, der garanterer fast IP.

Det kan også sagtens lade sig gøre.

--
vh
Ole C

Fra : Peter Mogensen

Dato : 15-06-09 07:41

Ole C wrote:

> Det kan også sagtens lade sig gøre.

Det troede jeg også før at jeg havde undersøgt det.

Men nu tror jeg da at jeg er kommet tåleligt tæt på løsning.

Fra : N_B_DK

Dato : 14-06-09 17:02

> Så ringer jeg da bare til dig, når jeg opdager at mit IP er skiftet.

Hvad vil det hjælpe? ringer du også til bageren, når din dørlås er i
stykker?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 14-06-09 19:44

N_B_DK wrote:
> "Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote in message

> Hvad vil det hjælpe? ringer du også til bageren, når din dørlås er i
> stykker?

Hvis bageren har lovet at at hans døre altid virker, når han blot kigger
ondt på dem - ja.

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-06-09 10:51

Ole C wrote:

> I praksis jo...

Fast IP betyder at IP'en IKKE skiftes af udbyderen, uden varsel.

Et eksempel, jeg har selv internet hos Cybercity, og i forbindelse med
at de skulle lave nogle ændringer på min central (Satte eget udstyr op),
blev min IP ændret. Dette varslede de ca. 14 dage, eller mere, i forvejen.

Hvis sådan et varsel IKKE gives, inden IP'en skifter, så er det at DHCP
serveren bare følger standarden (Nemlig så vidt muligt altid at give
samme enhed samme IP) ikke så meget værd.

- Chano Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-09 21:49

Peter Mogensen skriver:

> Er der andre man burde checke?

TDC med en 8/2Mbit linje.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-06-09 22:09

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Peter Mogensen skriver:
>
> TDC med en 8/2Mbit linje.

Hvor ser du den?

Jeg kan kun finde 10/1 og 20/1 ... og det endda til ublu priser, hvor de
både kræver at man tager deres telefon og betaler 50 kr/mnd for fast IP.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-09 22:14

Peter Mogensen skriver:

> Hvor ser du den?

Du trykker på erhverv

Jeg sidder på en 10/1 linje, den går nu ret fint til arbejde.....

Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-06-09 22:31

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Peter Mogensen skriver:
>
> Du trykker på erhverv

ARGH!!
Det blev deres priser ikke mindre ublu af.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-09 22:33

Peter Mogensen skriver:

> Det blev deres priser ikke mindre ublu af.

Nej, service koster.

Du kan jo altid nappe Telenor (sonofisk og Kybershitty), vil du læse om
deres "vidunderlige" serviceniveau, så læs her:

Betaler firmaet ikke, når du skal arbejde hjemme?

Sådan har jeg det.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 11-06-09 08:37

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Peter Mogensen skriver:
>
> Nej, service koster.

Joe... jae... men jeg har lidt svært ved at se hvad det er for en
service, der gør forskellen i pris fra 249 inkl moms / mnd til 429 eksl.
moms / mnd. (+ de 50 kr/mnd for fast IP)

> Betaler firmaet ikke, når du skal arbejde hjemme?

Jo - men jeg er ret sikker på at man helst vil undgå at udgifterne
bliver mere end fordoblet, når jeg flytter.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-09 16:30

Peter Mogensen skriver:

> Joe... jae... men jeg har lidt svært ved at se hvad det er for en
> service, der gør forskellen i pris fra 249 inkl moms / mnd til 429 eksl.
> moms / mnd. (+ de 50 kr/mnd for fast IP)

Så læs betingelserne for det forskellige abbonnementstyper

> Jo - men jeg er ret sikker på at man helst vil undgå at udgifterne
> bliver mere end fordoblet, når jeg flytter.

De er vel fløjthamrende ligegalde?
De trækker det fra som omkostninger alligvel.

Hvorfor jagte det billigste skodprodukt, med ringeste service, når du og
dit arbejde er afhængig af din linje?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 11-06-09 20:38

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Hvorfor jagte det billigste skodprodukt, med ringeste service, når du og
> dit arbejde er afhængig af din linje?

Well... for det første fordi min arbejdsgiver selv anbefaler at jeg
bruger Fullrate. Så hvis det kan lade sig gøre, så gør jeg det.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-09 22:11

Peter Mogensen skriver:

> Well... for det første fordi min arbejdsgiver selv anbefaler at jeg
> bruger Fullrate. Så hvis det kan lade sig gøre, så gør jeg det.

Okay.

Jeg ville skifte arbejde

Fra : Peter Mogensen

Dato : 11-06-09 23:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Peter Mogensen skriver:
>
> Okay.
>
> Jeg ville skifte arbejde

hehe...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-06-09 06:20

On Wed, 10 Jun 2009 23:30:50 +0200, Peter Mogensen
<apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

> Det blev deres priser ikke mindre ublu af.

Til gengæld er din bolig sikkert billig.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 10-06-09 22:41

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har brug for fast offentligt IP p.g.a. arbejde, men det har vist sig
> at være mere end svært at finde en udbyder, der vil/kan.

Køb en lille UPS og tilslut routeren til denne.

Så længe du ikke slukker for routeren har du en fast ip (har virket fint for
mig i over 1 år via Profiber).

En lidt anden indgangsvinkel, men den virker!

Hilsen

Jacob

Fra : Ole C

Dato : 10-06-09 23:13

Jacob Jørgensen skrev blandt andet:

> Køb en lille UPS og tilslut routeren til denne.
>
> Så længe du ikke slukker for routeren har du en fast ip (har virket
> fint for mig i over 1 år via Profiber).
>
> En lidt anden indgangsvinkel, men den virker!

Uden UPS på routeren, som ofte har været genstartet - og oven i købet er
blevet udskiftet undervejs -har jeg i praksis også fast IP-adresse hos
Telmore, selvom den formelt er dynamisk....

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-09 06:25

Jacob Jørgensen skrev:

> Køb en lille UPS og tilslut routeren til denne.

Hvis man beregner strømforbruget for router med UPS i et halvt
døgn (hvor man ikke bruger pc'en), kommer man frem til noget der
ligner 10-15 kr. om måneden. Det er ca. det samme som det koster
at betale for fast IP.

--
Bertel

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 11-06-09 14:19

Peter Mogensen wrote:
> [...]
>
> Det er i Jylland på landet, så ISP'er som Perskeptiv kan ikke levere.
> DanskNET har jeg ikke checket, men jeg har heller ikke hørt om at folk

http://www.skyline.dk/produkter/priser_skyline.asp

F.eks. 5/2 - 312/md (200/md de første 6 måneder) + 30/md for fast ip.

Kører fint her.

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Peter Mogensen

Dato : 11-06-09 14:54

Claus Skaarup (Arbejde) wrote:
> http://www.skyline.dk/produkter/priser_skyline.asp
>
> F.eks. 5/2 - 312/md (200/md de første 6 måneder) + 30/md for fast ip.

Ahh... det var faktisk en mulighed.
Men de dækker ikke på det meste at togturen mellem Århus og København,
så der vil jeg alligevel skulle finde noget andet, hvis jeg også gerne
vil have mobilitet.

Jeg har snakket med Fullrate og jeg kunne få lov at teste fast IP -
måske var det endda klart om en måneds tid hvor jeg har brug for det.

Så det bliver nok Fullrate. - indtil der kommer fiber i jorden.