DANSKNET!
Fra : ymer2000f@hotmail.co~

Dato : 10-06-09 07:05

Hej

Jeg har selv modtaget mistænksomme rykkere fra DankNet, hvor nogle af
rykkerne er mere end 2 år gamle. Jeg er dog i den uheldige situation,
at jeg umiddelbart ikke har nogen chance for, at bevise at regningerne
er blevet betalt til tiden. Jeg tror ikke der er så mange som gemmer
deres regninger i så lang tid.(selvom man skal jvf. loven) Har
DanskNet ikke også pligt til at informere kunderne i god tid, at de
mangler at betale deres regninger?
Jeg mener helt klart, at der er tale om uprofessionalisme og mangel på
organisering i ders økonomiafdeling.(hvis de har sådan en).

Jeg har foreløbigt nægtet at betale regningerne og nu er der så blevet
slukket for deres ydelse.
Jeg har valgt, at køre sagen videre har været i kontakt med
forbrugerstyrelsen og telestyrelsen, som begge synes at det er frækt
at opkræve så gamle regninger.
Telestyrelsen sagde at jeg skulle skrive klagebrev til DanskNet og
hvis der ikke skete så meget skulle jeg tage kontakt til dem igen
(telestyrelsen).

Er der andre som har klaget eller nægtet at betale regningerne fra
DanskNet?

Mvh.
Kasim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-09 14:54

ymer2000f@hotmail.com skrev:

> [...]
> er blevet betalt til tiden. Jeg tror ikke der er så mange som gemmer
> deres regninger i så lang tid.(selvom man skal jvf. loven)

Skal og skal. Loven siger ikke noget om det, men almindelige krav
forældes først efter 3 år, og hvis man vil have et bevis for at
man har betalt, gemmer man kvitteringer så længe. Det gør jeg.
Tidligere var det 5 år.

> Har DanskNet ikke også pligt til at informere kunderne i god tid, at de
> mangler at betale deres regninger?

Jo og nej. Det er primært skyldners ansvar at sørge for at få
betalt, men man kan med rimelighed forvente at modtage
opkrævninger fra et firma som man handler med og specielt da hvis
det er aftalt.

> Jeg mener helt klart, at der er tale om uprofessionalisme og mangel på
> organisering i ders økonomiafdeling.(hvis de har sådan en).

Det kan der vist ikke være to meninger om.

> Jeg har foreløbigt nægtet at betale regningerne og nu er der så blevet
> slukket for deres ydelse.

Kravet er som udgangspunkt ikke forældet, så du risikerer i
sidste ende at der bliver kørt en inkassosag hvor der løber
omkostninger på som du skal betale.

> Jeg har valgt, at køre sagen videre har været i kontakt med
> forbrugerstyrelsen og telestyrelsen, som begge synes at det er frækt
> at opkræve så gamle regninger.

Det synes jeg nok er lige lovlig flot. Så lang tid er to år nu
altså heller ikke.

> Telestyrelsen sagde at jeg skulle skrive klagebrev til DanskNet og
> hvis der ikke skete så meget skulle jeg tage kontakt til dem igen
> (telestyrelsen).

Det er under alle omstændigheder den bedste fremgangsmåde at
snakke med DanskNet om sagen.

--
Bertel

Fra : Brian Kals

Dato : 10-06-09 19:54

<ymer2000f@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Hej

Er der andre som har klaget eller nægtet at betale regningerne fra
DanskNet?

---

Ja jeg har også modtaget meget gamle regninger.
Jeg har dog ikke klaget, for jeg tror ikke det betaler sig.
De har jo loven på deres side, hvis man ikke kan komme med beviser for at
man har betalt.
Jeg var dog så heldig at finde 2/3 regninger som var betalt, men den sidste
kunne jeg ikke finde, så den betalte jeg, øv.

De ville så have beviser for de to andre regninger, men det får de ikke.
Jeg sagde til dem at med deres barnagtige opførsel, kan de få de beviser i
en evt. retsag.
Så hørte jeg ikke mere til dem.

Godt jeg for længst har forladt det skod firma.

Der skal jeg aldrig være kunde igen og advarer også alle andre om deres
useriøse forretningsmetoder.

Mvh
Brian

Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-06-09 20:57

Brian Kals wrote:
> Jeg var dog så heldig at finde 2/3 regninger som var betalt, men den sidste
> kunne jeg ikke finde, så den betalte jeg, øv.

Øh???
Hvis du kan dokumentere at der er fejl i 2 ud af 3 af deres
rykkerskrivelser, så har du da forhåbentlig en god sag med den sidste.
Det virker da som penge ud af vinduet at betale den.

.... og så får de bare lov til det?

Fra : Brian Kals

Dato : 10-06-09 21:05

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> rykkerskrivelser, så har du da forhåbentlig en god sag med den sidste.
> Det virker da som penge ud af vinduet at betale den.

Ingen bevis, ingen sag.
Så er det bare ord mod ord, og så er det håbløst i sådan en sag.
Den ryger direkte til incasso og det gider jeg ikke rode med.

Hvad skulle jeg mere kunne gøre ?

Mvh
Brian

Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-06-09 21:09

Brian Kals wrote:
> Hvad skulle jeg mere kunne gøre ?

Det virker rimeligt åbenlyst at de har rod i systemet, når der er flere,
der beretter det samme. Jeg kan ikke forestille mig at det vil være
svært at få forbrugerstyrelsen til at ruske i dem, hvis I ligefrem kan
dokumenter fejl i 2 ud af 3 af deres rykkere.

Fra : Brian Kals

Dato : 10-06-09 21:16

> [...]
> at få forbrugerstyrelsen til at ruske i dem, hvis I ligefrem kan
> dokumenter fejl i 2 ud af 3 af deres rykkere.

Rod er vist mildt sag.

Jeg kender min egen sag, men der er sikkert flere.
Problemet er nok at samle folk til sådan en sag, forbrugerstyrelsen gider
næppe gøre så meget, hvis der kun er nogle få stykker der kan dokumenter
det.

Mvh
Brian

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-09 06:21

Brian Kals skrev:

> Jeg var dog så heldig at finde 2/3 regninger som var betalt, men den sidste
> kunne jeg ikke finde, så den betalte jeg, øv.

Det ville jeg ikke have gjort. Hvis du i en retssag kan fremlægge
beviser for at du har betalt to af de regninger som firmaet
påstår ikke er betalt, så vil det blive mere end svært for
firmaet at overbevise nogen om at du skylder for den tredje.

--
Bertel

Fra : Brian Kals

Dato : 11-06-09 16:02

> [...]
> påstår ikke er betalt, så vil det blive mere end svært for
> firmaet at overbevise nogen om at du skylder for den tredje.

Det kan du have ret i Bertel, ville bare havce den sag lukket hurtigt.
Det er dog den lille tvist at Dansknet ikke lige frem sagde de ikke var
betalt, men derimod at de ikke kunne se de var betalt.
En lang smørre om computer problemer osv.

Så i bund og grund har de slet ikke styr på noget som helst, de sender bare
regninger ud, så kan kunderne bøvle med resten.

Mvh
Brian.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-06-09 09:56

On 11 Jun., 17:02, "Brian Kals" <e...@houge.spamfree.dk> wrote:
i bund og grund har de slet ikke styr på noget som helst, de sender
bare
> regninger ud, så kan kunderne bøvle med resten.

Jeg har lige nu et andet problem.... godtnok træk de ca. 600kr for
meget på min dankort tilbage i februar måned. men har ikke hørt fra
dem siden så... så nu har jeg lige sendt dem en mail for at spørge om
hvornår de trækker penge igen.. men det skal der nok blive bøvl med....